Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zawór turbiny n75


amigozm
Zarejestrowani

op Śledząc informacje w sieci trafiłem na ustrojstwo zwane zaworem n75 sterujące turbiną. Czy w moim aucie takie cudo się znajduje, a jeśli tak, to gdzie? Ponoć jego usterka będzie powodowała złą pracę turbo -niedoladowanie, lub przeładowanie.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jeżeli zagłębimy się w pracę turbiny w silniku 1.9 dci to nie tylko zawór sterowania ma na to wpływ. Ale upraszczając są trzy zawory za to odpowiedzialne.
1-na rurze idącej wzdłuż chłodnic
2-na dole za akumulatorem
3-na górze kolektora ssącego.
Wpływ ma również kondycja pompy VACUM, stan wężyków, stan samej w sobie turbiny (łopatki kierownicy powietrza itd.).
Jest problem czy szukamy przysłowiowej dziury w całym?

Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

op Czujnik ciśnienia doładowania, ten na rurze idącej do intercoolera nówka sztuka. Taki elektrozawór nad kolektorem też wymieniłem, chociaż jeden króciec jest (i chyba nigdy nie był) podpięty. Co do reszty poszukiwania trwają.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak jeden krócieć jest nie podpięty.
Czego szukasz, w czym problem?

Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

op A no szukam już dłuższy czas. Podczas mocniejszego przyspieszania wyskakuje błąd o usterce wtrysku i auto przechodzi w tryb awaryjny. Był niedawno podpinany pod kompa, jeździliśmy z mechanikiem że dwie godziny i niestety jak na złość usterka się nie pojawiła. Mechanik nie miał czasu, żeby poświęcić mi cały dzień na poszukiwania przyczyny, bo wpadłem do niego nie umówiony. Napomniał coś o przeładowaniu turbo, bo kiedyś miał taki przypadek, no ale to trzeba sprawdzić. Dlatego nim pojadę na wizytę próbuje sam wyeliminować najprostsze przyczyny.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(09-07-2018, 09:57)amigozm napisał(a): Napomniał coś o przeładowaniu turbo, bo kiedyś miał taki przypadek, no ale to trzeba sprawdzić.
Zmień mechanika - jak można mówić o "przeładowaniu" nie mając zrobionego pomiaru ciśnienia ładowania w czasie jazdy?
Zawór sterowania geometrią turbiny ma mieć wszystkie króćce podpięte i ma to być szczelne.
A komunikat o usterce wtrysku w 1,9 dci może sygnalizować wiele sytuacji - najczęściej złe dawkowanie jednego z wtryskiwaczy. Moze warto by zacząć od czyszczenia wtrysków czyścikiem ?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

op Test przelewowy robiony i jest ok.
Nie powiedział mi tego na 100%, tylko zasugerował -też wyraził się, że przyczyn może być mnóstwo. Czyli sądzisz, że wszystkie 3 króćce muszą być podpięte? No niestety jeden jest wolny i nie ma niczego "dyndającego" w pobliżu, co wskazywało by na przypadkowe odpięcie. Co najciekawsze wymontowałem ten elektrozawór i bez niego auto jeździ tak samo jak i z nim. Sprawdzałem go w domu na stole podpinając piny pod baterię -zamyka i otwiera przelot między sąsiednimi dwoma króćcami. Czy ma ktoś schemat podłączenia wężyków tego elektrozaworu? Skoro niby mają być 3, to raczej coś jest nie tak. Dziwne jest, bo patrząc w sklepach internetowych na takie elektrozawory do mojego auta wszystkie mają 2 końcówki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2018, 14:26 przez amigozm.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Elektrozawór znajdujący się na górze kolektora ssącego ma 3 króćce i jeden z nich nie jest podpięty.
I-turbina może przeładowywać
II-mogą być zapieczone łopatki kierownicy zmiennej geometrii
III-zabrudzony EGR
Na clipie powinno wyjść ciśnienie doładowania i praca EGR.

Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

op Jadę po niedzieli na clipa, ale nie chciałbym wyjść na głupka, gdyby okazało się, że jakiś wężyk się wypiął, dlatego sprawdzam. ERG mam zaślepiony od 8 lat, wtryski były sprawdzane, dlatego uczepiłem się tej turbiny. Dlaczego po całkowitym zdemontowaniu tego zaworu (wężyki wiszą sobie niepodpięte) samochód jeździ tak, jak by ten zawór był?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Chodzi o elektrozawór znajdujący się na górze kolektora ssącego?
Samochód będzie jeździł z tym, że wrażenie będzie takie jakby to był wolnossący diesel (muł bez turbiny).

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Lukilak




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości