Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zapach spalin w kabinie po wymianie turbiny


Fighter88888
Zarejestrowani

op Wymieniałem turbinę tzn partacz mechanik jak się okazało,pierwszy raz poprawiał lejący się olej ,drugi raz przewód egr ,trzeci raz nie poprowadziłem !
Czuje spaliny w srodku jak samochod jes na postoju ,
Była rowniez zmieniana chlodniczka egr ,i przewod egr oczywiscie uszczelki tam nie ma w przewodzie, gdyż odkręcałęm w celu weryfikacji ,i mam pytanie czy to oby ta uszczelka


aha jeszcze kapiący delikatnie olej po misce ;/

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
(19-10-2016, 20:13)Fighter88888 napisał(a): oczywiscie uszczelki tam nie ma
raczej powinna być
niedaleko nad egr masz wlot powietrza do kabiny, myślę że może stąd ten zapach
(19-10-2016, 20:13)Fighter88888 napisał(a): aha jeszcze kapiący delikatnie olej po misce ;/
ale z miski czy może skądś wyżej i leci do samego dołu?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Fighter88888
Zarejestrowani

op Z miski nie ,z góry bardziej ?
Odkrecałem ten przewód i nie ma uszczelki ,zastanawiam sie czy aby to z tego taki smród spalinami?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
na zapalonym aucie weź tam rękę włóż z tyłu bo może masz tę rurkę pękniętą... zobaczy czy spalin nie widać, u mnie czuć spalinami było ale jak mi ta rurka od egr pękła

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Fighter88888
Zarejestrowani

op Nie mam pęknietej patrzyłem ,jest pospawana , ,mam zgiętą tam na złączeniu okrągłym co dajesz opaskę

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Powinna być uszczelka. Smród spalin może być spowodowany brakiem uszczelki, pęknięciem rurki, nieszczelnością na połączeniu z wydechem, pęknięciem złącza elastycznego wydechu, wadą turbiny (może być nieszczelna). Olej leci z przodu po misce czy z tyłu?

Odpowiedz
Fighter88888
Zarejestrowani

op Z tyłu ,juz mam w pogotowiu ori podkładki i oringi do odpływu
Mam nadzieje ze to z odpływu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2016, 20:28 przez Fighter88888.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(21-10-2016, 20:28)Fighter88888 napisał(a): Z tyłu ,juz mam w pogotowiu ori podkładki i oringi do odpływu
Mam nadzieje ze to z odpływu

Jeżeli z tyłu to może lecieć z przewodu doprowadzającego olej do turbiny bądź z odprowadzającego. Na przewodzie doprowadzającym są dwie miedziane uszczelki od strony turbiny jedna nad główką przewodu druga pod główką i przez otwór w główce przewodu idzie śrubunek z otworem umożliwiającym przepływ oleju. Na przewodzie odprowadzającym są dwie uszczelki jedna to oring od strony silnika a druga w zależności ori. to płaska metalowa z wąsami do zagięcia na przewodzie od strony turbiny albo tekturowy zamiennik. Z dołem nie ma problemu ale z uszczelkami na przewodzie zasilającym nie mając wprawy możesz mieć trochę problemu. Czy zlokalizowałeś skąd dochodzi smród spalin? Piszesz, że mechanik partacz to może nie dał uszczelek pomiędzy silnik-turbo-katalizator na złączenie katalizator-wydech w sklepach dostępna jest uszczelka ale można łączyć na pastę. Jest też uszczelka na karbowaną rurkę od EGR.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości