Kamil Kozieł
4
0
0
0
SC I ph I
2000
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Poznan, Poland
op
Witam. Mam Scenkia z 2000 roku 1.9 dci.
Jakiś miesiąc temu nabiłem i odgrzybiłem klimatyzację w Fauvercie.
Zaraz po fakcie nic się nie działo ale od jakichś dwóch tygodni z klimatyzacji czuć taką lekką oleistą woń,
a jeśli dobrze się wsłuchać to można usłyszeć coś jakby lejącą się wodę. Nigdy tak nie miałem.
Możliwe że problem był już po serwisie ale nic nie czułem bo w całym aucie śmierdziało freonem.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2017, 18:54 przez TomaszB.)
•
PunkRock86
25,733
64
18215
17,863
INNY
2005
INNY
Pajęczno
A szyby Ci nie parują na włączonym na ciepły nawiewie ? I sprawdź stan płynu chłodniczego. Może to uszkodzona nagrzewnica.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
Kamil Kozieł
4
0
0
0
SC I ph I
2000
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Poznan, Poland
op
(12-06-2017, 08:36)PunkRock86 napisał(a): A szyby Ci nie parują na włączonym na ciepły nawiewie ? I sprawdź stan płynu chłodniczego. Może to uszkodzona nagrzewnica.
Z racji na pogodę ostatnio nie grzałem w ogóle. Stan płynu zdaje mi się w połowie między min a max. Jak często powinno się zmieniać płyn od chłodnicy? i czy jest to trudne?
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 12-06-2017, 14:52
Trudne nie jest. Odłączasz wąż na dole chłodnicy i wylewasz płyn, zakładasz i zalewasz nowy przy odkręconym odpowietrzniku na termostacie, aż się przeleje. Włączasz silnik, czekasz aż się zagrzeje i „dewolaj” ;)
Wymiana płynu co 5 - 6 lat chyba... Niech mnie ktoś poprawi, bo nie mam dostępu do mądrej książki
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
PunkRock86
25,733
64
18215
17,863
INNY
2005
INNY
Pajęczno
Słodki mdły zapach wydobywający się z wentylacji może być objawem nieszczelnej nagrzewnicy. Przerabiałem temat w Partnerze. Tylko był już koniec września i jak przyszły chłodniejsze dni to po włączeniu ogrzewania waliło parą z nawiewu. Tłusta była też czołowa szyba.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 12-06-2017, 19:26
(12-06-2017, 14:52)filozof napisał(a): Wymiana płynu co 5 - 6 lat chyba... Niech mnie ktoś poprawi, bo nie mam dostępu do mądrej książki
co 5 lat, razem z wymiana paska rozrządu sie wymienia. Lub wczesniej jesli sie wyjezdzi wczesniej kilometry do wymiany rozrządu.
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 16-06-2017, 21:06
Smierdzialo freonem??? To co to się działo w tym aucie?
Czynnik z klimy się odciaga hermetycznie praktycznie, a żaden element układu chłodzenia poza parownikiem nie ma kontaktu z powietrzem na kabinę. Myślałem ze chciałeś napisać ozonem ale przecież ozon powinien być bezwonny i wywietrzec w ciągu kilku minut.
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
•
Kamil Kozieł
4
0
0
0
SC I ph I
2000
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Poznan, Poland
op
Wymieniłem filtr kabiny na lepszy (węglowy z purfluxa) i nic nie dało. Zapach pozostał. Może to nie z samej klimy tylko ona jakiś zapach ciągle zaciąga. Gdzie w sceniku znajduje się wlot powietrza dla kabiny?
(16-06-2017, 21:06)Trodor napisał(a): Smierdzialo freonem??? To co to się działo w tym aucie?
Czynnik z klimy się odciaga hermetycznie praktycznie, a żaden element układu chłodzenia poza parownikiem nie ma kontaktu z powietrzem na kabinę. Myślałem ze chciałeś napisać ozonem ale przecież ozon powinien być bezwonny i wywietrzec w ciągu kilku minut.
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
Od lat w FauVert robię klimę i zawsze potem jest ten zapach przez parę dni. Jakiś znajomy mi kiedyś powiedział że to freon. W każdym razie to po tygodniu ustąpiło i teraz jest tylko taki lekki oleisty zapach (ale jak się długo jedzie to zaczyna wkórwiać).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2017, 07:12 przez Kamil Kozieł.)
•
jarko
179
1
34
25
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
jarko
Zarejestrowani
— 19-06-2017, 07:42
Wlot powietrza masz na podszybiu po stronie pasażera.
Otwierasz maskę i odkręcasz torkx'em 3 wkręty, zdejmując plastikową kratkę z podszybia.
Wlot będziesz miał jak na dłoni, przy okazji sprawdź drożność odpływu wody .
•
|