Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Za wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji


"BOSE"
Zarejestrowani

op Cześć. Pilnie potrzebuję informacji czy w SC III to prestostat odpowiada za uruchomienie drugiego biegu wentylatora chłodnicy. Mam taki przypadek, że po wykonaniu obsługi klimatyzacji i uzupełnieniu czynnika ciśnienie w układzie wzrasta do 18 bar i dopiero wtedy załącza się wentylator na drugi bieg następnie ciśnienie spada do 8 bar i wentylator się wyłącza po czym ciśnienie znowu wzrasta do 18bar i tak w koło. Przypuszczam że ciśnienie nie powinno przekraczać 10-12bar a 18 powinno wyłączyć sprężarkę.
Jeśli znacie odpowiedź czy to wina czujnika (prestostatu) lub czegoś innego będę wdzięczny.
Pacjent to SCIII 2015 1,6 jak w opisie.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Masz wszystko prawidłowo, w obecnych temperaturach 18 bar to nic szczególnego. U mnie histereza załączenia/wyłączenie drugiego biegu to 4 bary.
Drugim biegiem steruje sterownik silnika na podstawie odczytu ciśnienia z preostatu.

Odpowiedz
"BOSE"
Zarejestrowani

op Wyłączenie 4bar to spoko obawiam się tak późnego załączenia i tych 18bar na wolnym biegu silnika i przy 16 stopniach na zewnątrz. Trochę mnie to zastanawia a osoba która obsługuje moje klimatyzacje od 23 lat w scenikach (ten jest trzeci) kazała mi szukać porady u elektryków, twierdząc, że ciśnienie powinno oscylować w okolicach 12bar ale to zależy od układu. Gdy byłem u niego miał ze trzy samochody na obsłudze i tam dokładnie tak było oscylacja w granicach 2bar włączenie II biegu wentylatora.
Czy ten sterownik to ten umieszczony w komorze filtra kabinowego po stronie kierowcy z dużym radiatorem?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

18 bar przy 16⁰C, to stanowczo za dużo. Powody? Za dużo czynnika w układzie, uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji. Obstawiam to pierwsze. Radzę podłączyć do manometrów (stacji klimatyzacji) i odczytać ciśnienia HP i LP.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
"BOSE"
Zarejestrowani

op Czynnika załadowane 480g i jeśli nawet za dużo o 20g to to chyba nie jest przyczyna załączania II biegu wentylatora dopiero przy 18 barach. Obstawiam czujnik (prestostat). Czy na klipie wyjdą wskazania prestostatu bądź jego uszkodzenie?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(27-07-2023, 19:25)BOSE napisał(a): obawiam się tak późnego załączenia i tych 18bar na wolnym biegu silnika
Renault wyłącza sprężarkę przy 27 barach, W M III drugi bieg załącza się przy około 15 bar.

Odpowiedz
"BOSE"
Zarejestrowani

op Na chwilę obecną mam mieszane odczucia czy te 18bar jest bezpieczne dla układu ale na sieci są różne komentarze mówiące o normalnej pracy na ciśnieniach w okolicach 20bar przy temperaturach otoczenia 30 stopni.
Skąd masz informację o zabezpieczeniu przy 27bar i chodzi tu o wyłączenie sprężarki przez prestostat i sterownik czy upuszczenie ciśnienia przez zawór mechaniczny (nie wiem czy taki występuje w SC) .

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Wagi bywają rozkalibrowane,niewiele do tego trzeba, a manometry mówią prawdę.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
"BOSE"
Zarejestrowani

op Auto było podłączane do dwóch stacji i wskazania dokładnie takie same 18bar wentylator się załącza na II bieg następnie spadek do 8 bar i wentylator się wyłącza przechodzi na I bieg. Wszystko w powtarzalnym cyklu tylko według mnie w temp 16 stopni otoczenia cykl powinien sieę odbywać w przedziale od 8 do 12 maksymalnie 15 bar, chyba że weźmiemy pod uwagę ogrzewanie skraplacza przez chłodnicę bo auto było rozgrzane do temp pracy ale to chyba wentylator musiałby w druga stronę chodzić Biggrin . Nie wiem więc pytam. Chyba nie znajdę czasu aby wymienić prestostat przed weekendem i nie jestem pewien czy aby wymienić prestostat trzeba ściągnąć czynnik bo odnośnie zaworka zwrotnego też zdania są podzielone. W SCII miałem zaworek, tutaj nie będę raczej ryzykował.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(27-07-2023, 20:38)BOSE napisał(a): Skąd masz informację o zabezpieczeniu przy 27bar i chodzi tu o wyłączenie sprężarki przez prestostat i sterownik czy upuszczenie ciśnienia przez zawór mechaniczny (nie wiem czy taki występuje w SC) .
Wcześniejsze wersje renault według dostępnych instrukcji serwisowych miały właśnie próg górnego ciśnienia 27 bar. Przy tym ciśnieniu był zakaz pracy klimatyzacji i rozłączane było sprzęgło sprężarki. Nie ma zaworu upustowego.
Do SC III z 2015 roku nie mam takich danych, ale pewnie jest podobnie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2023, 08:51 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • "BOSE"




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości