Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wyświetlacz radia i pilot przy kierownicy nie działa


kosmat21
Zarejestrowani

op Witam.
Piszę na forum Renault Scenic ponieważ elektryka jest mocno zbliżona jak w Megane, które posiadam (Megane II ph1 2003)
Proszę nie zabijać mnie za wyskakiwanie z megane na forum Scenika Biggrin
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi



Szukałem informacji dotyczących dziwnych zajawek wyświetlacza w naszych pojazdach ale po przestudiowaniu kilku postów (tyle znalazłem) nie trafiłem na rozwiązanie mojego problemu, który wygląda następująco:
W mojej Megi jest radio Cabasse z tunerem w bagażniku no i oczywiście wyświetlaczem w desce. Od pewnego czasu wyświetlacz nie świeci oraz nie działa pilot przy kierownicy. Wyjmowałem wyświetlacz, wyjmowałem radio, sprawdzałem kostki-wszystko ok. Nie pamiętam po co ale sprawdzając elektrykę wyjąłem bezpiecznik oznaczony coupe conso i po ponownym włożeniu okazało się, że wyświetlacz i pilot znów działa. Wprowadziłem kod radia, ustawiłem godzinę i byłem zadowolony. Rano wsiadam do auta i to samo. Więc wyjmuję na sekundę bezpiecznik, wkładam i wszystko wraca do normy. Sytuacja oczywiście cały czas się powtarza. Ostatnio miałem za to odwrotną zajawkę. Zamknąłem auto, wszystko się oczywiście wygasiło w samochodzie oprócz wyświetlacza. Zacząłem od wyjęcia radia i odłączenia kostek-świeci dalej. Polazłem do bagażnika i odłączyłem wszystkie kostki od tunera-wyświetlacz dalej świeci o_O pomimo, że z auta wyjęte jest radio i tuner..
Wyjąłem bezpiecznik coupe conso i wszystko wróciło do normy tzn do pierwszego problemu czyli działa poprawnie (prawdopodobnie) do zamknięcia auta. Czy kojarzy ktoś jakiś przekaźnik, który może odpowiadać za takie zachowanie? Może nie odskakuje albo nie zwiera z powrotem po odcięciu zasilania (zamknięcie auta)
Dziękuję za ewentualne podpowiedzi Biggrin

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to problem z masami przy desce rozdzielczej. Trzeba zlokalizować masy, odkręcić, wyczyścić i skręcić. Ale jak pisałem to nie musi być ta przyczyna.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości