Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego


iseb
Zarejestrowani

op Więc tak jeśli chodzi o wysokie obroty to dziś wymieniłem te o-ringi, oczywiście odpiąłem akumulator na spokojnie zdemontowałem przepustnice założyłem nowe o-ringi, złożyłem odpaliłem i problem rozwiązany Thumbup już po pierwszym odpaleniu miął około 1000obr/min odpaliłem jeszcze dwa razy przejechałem się obroty nie skaczą i są na stałym poziomie Thumbup.
Więc jeśli ktoś ma podobny problem to nie bać się rozkręcać, uważać tylko na to by nie zalać czujnika położenia przepustnicy. Czyścić (silnik krokowy wraz z kanałem, przepustnicę) tylko wcześniej zakupić o-ringi i od razu je wymienić.
Przynajmniej z dwa razy wykonać sekwencje odpalenia :
- przekręcić kluczyk odczekać chwile, odpalić (obroty mogą być podwyższone niech chwile pochodzi )
- wyjąc kluczyk odczekać
- przekręcić kluczyk odczekać chwile odpalić (obroty powinny spaść poniżej 1000)
- przejechać się
- cieszyć się stabilną pracą na biegu jałowym Thumbup
Co do instalacji gazowej trochę się obawiam rozkręcić muszę się doszkolić doczytać czy ktoś się tym zajmował i wykręcał reduktor i czyścił i wtedy spróbuję oczywiści wcześniej poruszę temat na forum.
Więc podsumowując serdecznie dziękuje wszystkim za uwagiBiggrin i pomocBiggrin w rozwiązaniu problemu Biggrin
jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania lub uwagi proszę o kontakt.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Nie ma żadnych sekwencji odpalenia, nie trzeba kręcić kluczykiem bez odpalania. Po prostu uruchamiasz silnik, siknik jest zimny wiec obroty są w okolicy 1000. Będą pomału opadaly w miarę jego nagrzania. Nie ma żadnej magii, adaptacji, kalibracji zgrzewania do uruchomienia wentylatorów i innych przesądów pseudo mechaników.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
iseb
Zarejestrowani

op Pewnie masz racje stasic ale ja to zrobiłem, na którymś z forum to się przewijało i to nieraz. Nie jestem też specjalistą w tej dziedzinie, a jak by nie patrzył nie zaszkodziło to mojemu Scenikowi :P

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

<do moderatorów> może podepnijcie manuala wymiany tych uszczelek w dziale technicznym. Sprawa niby błaha a rozwiązuje dość poważny problem.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Uszczelki kolektora są w równie złym stanie a jeżeli nie gorszym. Warto pomyśleć czy nie iść za ciosem i odkręcić kilka śrub więcej i mieć spokój.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
iseb
Zarejestrowani

op Myślałem właśnie o tym, bo gdy przecierałem w środku kolektor to było równie zasyfione lub gorzej jak przepustnicy, z tego co kojarzę tam potrzebne były by 5 lub 6 nowych uszczelek ktoś morze i czyścił kolektor dolotowy ?
Co do manuala wymiany o-ringów na przepustnicy, spróbuje coś stworzyć ale nie wiem czy będę miał dość zdjęć by to dobrze pokazać...

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Online
Najważniejsze że działa Biggrin
Manual:

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Czyszc...6v-1-6-16v

Ale ten Punka tez by się przydał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2017, 12:42 przez adi84.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(12-04-2017, 19:05)stasic napisał(a): Uszczelki kolektora są w równie złym stanie a jeżeli nie gorszym. Warto pomyśleć czy nie iść za ciosem i odkręcić kilka śrub więcej i mieć spokój.

Nie koniecznie trzeba to ruszać. Ja wymieniałem tylko na przepustnicy i jest OK od kilku lat. Wydaje mi się, że (nie wiem jak to ująć) warunki ? metoda montażu ? fabrycznie tych dwóch elementów (przepustnica, kolektor dolotowy) jest na tyle odmienna, że te uszczelki na kolektorze są trwalsze. Nie zmienia to postaci rzeczy że dla świętego spokoju można by to zrobić za jednym strzałem i bałaganem. Nadmienić należy także fakt że wymiana samych uszczelek na przepustnice to kilkanaście minut roboty, a tych na kolektorze to już dużo więcej rozkręcania. No i pamiętam że nie każdym kluczem da się podejść do śrub trzymających kolektor.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
szczepoxx
Zarejestrowani

(10-04-2017, 10:30)iseb napisał(a): Oczywiście na stanie niema o-ringów w Renault , na jutro będą,  czy wy również płaciliście za nie 70 zł za 2 o-ringi do uszczelnienia przepustnicy bo tyle krzyknęli w salonie ?   Na alledrogo znalazłem za 17 zł + koszt wysyłki. Czy to są numery tych uszczelek grubsza 8200068583 a tej tniejszej 8200068566 ? ktoś się może orientuje ?

Kupiłem własnie te za 17zł. Stary były tak twarde, że przy demontażu połamały się. 
Miałem te same problemy po czyszczeniu krokowego i przepustnicy. Ten zestaw za 17zł rozwiązał wszystkie problemy. Żadne adaptacje, żadne odpinanie. No, ale nie każdy problem jest taki sam. 

Właściwie to temat założyłeś niemal o takiej samej nazwie jak mój, który jest na drugiej stronie Biggrin
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Wysoki...-krokowego

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości