Wypadanie zapłonu mimo wymiany cewki
op
Witajcie. Dziś rano po odpaleniu auto chodziło kulawo. Czuć było że nie pracuje któryś gar. Musiałem jechać do klientów więc dopiero w ciągu dnia pojechałem na kompa. Diagnoza-wypadanie zaplonu na pierwszym cylindrze. Kupiłem nową cewke Beru zamontowalem i bez zmian. Autko dalej nierówno pracuje choć czuć że czasem przerywanie ustaje. Mniej też jest odczuwalne trzepanie motoru na jałowym. Czy wymiana świecy na tym cylindrze coś zmieni? Czy przez dłuższą jazdę na trzech garach mogło się na niej coś nagromadzic i auto musi się przepalic? Wszelkie rady mile widziane.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Dziwna metoda naprawy. Od razu wymiana. Wpierw trzeba było przełożyć cewke i świecę z innym garem i wtedy sprawdzić jeszcze raz. Generalnie problem wypadania zaplonow jest bardziej skomplikowany. Może to też być wina wtryskiwaczy, instalacji, zaworów i Bóg wie czego jeszcze.
(19-07-2018, 20:10)Kapitan Powolny napisał(a): Witajcie. Dziś rano po odpaleniu auto chodziło kulawo. Czuć było że nie pracuje któryś gar. Musiałem jechać do klientów więc dopiero w ciągu dnia pojechałem na kompa. Diagnoza-wypadanie zaplonu na pierwszym cylindrze. Kupiłem nową cewke Beru zamontowalem i bez zmian. Autko dalej nierówno pracuje choć czuć że czasem przerywanie ustaje. Mniej też jest odczuwalne trzepanie motoru na jałowym. Czy wymiana świecy na tym cylindrze coś zmieni? Czy przez dłuższą jazdę na trzech garach mogło się na niej coś nagromadzic i auto musi się przepalic? Wszelkie rady mile widziane. Sprawdź 4 cylinder.
op
(19-07-2018, 20:19)Chudy1964 napisał(a): Świecę można sprawdzić przekładając z innego gara, ewentualnie wymienić i zobaczyć czy coś to da. Sprawdź kable idące do cewek może jest gdzieś przetarcie i wystarczy zaizolowac Kable idą w plastikowych peszlach więc ciężko powiedzieć czy są gdzieś przetarte. Pierwsze objawy szarpania miałem po rozerwaniu obudowy termostatu i ucieczce płynu. Powiązałem to z zalaniem gniazda świecy bo faktycznie dość szybko nastąpiła poprawa. Od tego czasu auto jeździło nienagannie do dziś. W nocy ulewa- rano wsiadam i czuję że auto chodzi kulawo. Zrobiłem z musu około 140 km na tak pracującym motorze. Po wymianie cewki auto zapaliło od razu (czego wcześnie nie było) i im bliżej byłem domu to dawało się odczuć że szarpanie się zmniejsza. Odpinanie kabli z pozostałych cewek tylko pogarszało stan- zakładam więc, że pozostałe są sprawne Pytanie czy świeca mogła aż tak się zalać czy może niespalone paliwo poszło w kata i to on bruździ i musi to się przepalić. Nie wiem za bardzo czego się chwycić a na ślepo próbować nie chcę (19-07-2018, 20:51)Grzegorz Łubieński napisał(a): Dziwna metoda naprawy. Od razu wymiana. Wpierw trzeba było przełożyć cewke i świecę z innym garem i wtedy sprawdzić jeszcze raz. Generalnie problem wypadania zaplonow jest bardziej skomplikowany. Może to też być wina wtryskiwaczy, instalacji, zaworów i Bóg wie czego jeszcze. Generalnie w taką pogodę jak leci na łeb woda wszelkie majsterkowanie pod maską nie jest przyjemnością. CLIP pokazał wypadanie na pierwszym garze. Resztę prób z pozostałymi cewkami opisałem post wyżej Dzajson czemu akurat czwarty gar- skoro CLIP wskazywał na pierwszy/ Po wymianie cewki na pierwszym i odpięciu wtyczki z czwartego auto chodziło jeszcze gorzej- co pozwala domniemać ze cewka na czwartym garze jest ok. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2018, 21:13 przez Kapitan Powolny.)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Skoro w nocy lało i znowu kuleje to nalało do gniazda. Masz pokrywę na silniku?
Odkręć podszybie, wyczyść i ewentualnie uszczelnij żeby na silnik nie kapało. Przy okazji sprawdź odpływy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2018, 00:08 przez Markus.)
op
(20-07-2018, 00:08)Markus napisał(a): Skoro w nocy lało i znowu kuleje to nalało do gniazda. Masz pokrywę na silniku? Mam pokrywę. Podszybie jest suche. Nie wiem za bardzo jak mogę wyczyscic gniazda. Nie mam dostępu do sprezonego powietrza.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
(20-07-2018, 07:37)Kapitan Powolny napisał(a):(20-07-2018, 00:08)Markus napisał(a): Skoro w nocy lało i znowu kuleje to nalało do gniazda. Masz pokrywę na silniku? Możesz kupić w sklepie komputerowym sprężone powietrze w puszce. koszt około 8-9 zł. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2018, 09:01 przez PunkRock86.) ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
z tym wypadaniem zapłonu na 1 garze to jest dziwna sprawa. Podłączyłem Clipa w swoim Scenicu zaraz po kupnie i też pokazywał, że na 1 cylindrze wypada zapłon. Po dwóch tygodniach już nie pokazywał. Różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. Dwa dni temu wymieniłem świece na Eyquem. Silnik pracuje tragicznie (dziś wkładam NGK), obroty falują, przerywa i prycha w czasie jazdy, a na Clipie : wypadanie zapłonów - brak, czyli ok. Generalnie trzeba się zastanowić o co chodzi w tym haśle "wypadanie zapłonów". Może tu chodzi o zasilanie paliwem/wtrysk ? Nie wiem
op
(20-07-2018, 09:34)Grzegorz Łubieński napisał(a): z tym wypadaniem zapłonu na 1 garze to jest dziwna sprawa. Podłączyłem Clipa w swoim Scenicu zaraz po kupnie i też pokazywał, że na 1 cylindrze wypada zapłon. Po dwóch tygodniach już nie pokazywał. Różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. Dwa dni temu wymieniłem świece na Eyquem. Silnik pracuje tragicznie (dziś wkładam NGK), obroty falują, przerywa i prycha w czasie jazdy, a na Clipie : wypadanie zapłonów - brak, czyli ok. Generalnie trzeba się zastanowić o co chodzi w tym haśle "wypadanie zapłonów". Może tu chodzi o zasilanie paliwem/wtrysk ? Nie wiemNie mam wykształcenia mechanicznego ale jako doświadczony kierowca jestem w stanie ocenić kiedy auto muli, a kiedy ewidentnie nie pracuje jeden cylinder. Przy problemach z wtryskami auto łapie mula albo przerywa na sekundę. Ale nie ma telepania buda. Auto pracuje normalnie tylko czasem je przytyka. U mnie od razu po odpaleniu chodzi na trzy gary. Poza tym wtryski nie zdychaja nagle. A cewka może. Sposób w jaki pracuje silnik wskazuje na problemy z iskra. Problem w tym że teraz po wymianie nie wiem gdzie szukać dalej
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości