op
Jak obiecałem opisuję wymianę żarówek w przyciskach elektrycznych szyb. Wszystkie przyciski mają taką samą budowę, ale inne wyżłobienia dla kostek elektrycznych. Dla przykładu pokazuję przycisk z lewych tylnych drzwi.
1. Oprawkę przycisku w raz z nim podważamy od strony zawiasów cienkim śrubokrętem.
2. Następnie wyjmujemy przcisk z oprawki i bierzemy się za rozbieranie go.
Podważamy śrubokrętem we wskazanym miejscu najpierw z jednej strony, a potem z drugiej.
3. Następnie według kolejnego zdjęcia zdejmujemy górę przycisku z kolejnych zaczepów, uważając żeby plastyk nie popekał. Na szrotach przy rozbieraniu podgrzewają elementy plastykowe przed rozebraniem, aby był gietki i nie pękał. My to możemy zrobić suszarką do włosów lub nad gazem.
4. Po zdjęciu góry mamy już widok oprawki pomarańczowej w której jest żarówka, pod plastkiem który odpowiada za podnoszenie szyb góra dół. Ten plastyk zdejmujemy podważając śrubokrętem według kolejnego zdjęcia.
5. Mamy już dostęp do oprawki, podważmy go po lewej i po prawej, on jest wciśnięty przy miedzianych blaszkach.
6. Jak już wyjęliśmy oprawkę z żarówką, to odwijamy wąsy i wymieniamy żarówkę. Spójrzcie jak poprowadzone są wąsy, nie zostawiajcie ich zbyt luźnych, aby nie zrobiły zwarcia.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Co do żarówki to ja kupilem nie wiedząc jakie są w środku 50mA, chyba najmniejsze jakie mieli w sklepie elektrycznym 5mm. Oryginalnie są większe, szkło długości 10mm, napewno na 12V, ale nie znam żadnych innych parametrów, ani oznaczenia. Ważne aby miały DŁUGIE WĄSY!
Gdyby ktoś chciał się bawić z diodami to chyba trzeba by było zrobić dziurkę w pomarańczowej oprawce i tam włożyć diodę, ale w ksztalcie walca ze ściętym czubkiem. Wiekszy promień świecenia i na pewno wlutować do krótrzej nóżki rezystor okolo 450omów, diody pracują na napięciu 3-3,6V. Trzeba też zmierzyć z której strony jest plus, a zktórej minus. Przy żarówkach to nie ma różnicy.
1. Oprawkę przycisku w raz z nim podważamy od strony zawiasów cienkim śrubokrętem.
2. Następnie wyjmujemy przcisk z oprawki i bierzemy się za rozbieranie go.
Podważamy śrubokrętem we wskazanym miejscu najpierw z jednej strony, a potem z drugiej.
3. Następnie według kolejnego zdjęcia zdejmujemy górę przycisku z kolejnych zaczepów, uważając żeby plastyk nie popekał. Na szrotach przy rozbieraniu podgrzewają elementy plastykowe przed rozebraniem, aby był gietki i nie pękał. My to możemy zrobić suszarką do włosów lub nad gazem.
4. Po zdjęciu góry mamy już widok oprawki pomarańczowej w której jest żarówka, pod plastkiem który odpowiada za podnoszenie szyb góra dół. Ten plastyk zdejmujemy podważając śrubokrętem według kolejnego zdjęcia.
5. Mamy już dostęp do oprawki, podważmy go po lewej i po prawej, on jest wciśnięty przy miedzianych blaszkach.
6. Jak już wyjęliśmy oprawkę z żarówką, to odwijamy wąsy i wymieniamy żarówkę. Spójrzcie jak poprowadzone są wąsy, nie zostawiajcie ich zbyt luźnych, aby nie zrobiły zwarcia.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Co do żarówki to ja kupilem nie wiedząc jakie są w środku 50mA, chyba najmniejsze jakie mieli w sklepie elektrycznym 5mm. Oryginalnie są większe, szkło długości 10mm, napewno na 12V, ale nie znam żadnych innych parametrów, ani oznaczenia. Ważne aby miały DŁUGIE WĄSY!
Gdyby ktoś chciał się bawić z diodami to chyba trzeba by było zrobić dziurkę w pomarańczowej oprawce i tam włożyć diodę, ale w ksztalcie walca ze ściętym czubkiem. Wiekszy promień świecenia i na pewno wlutować do krótrzej nóżki rezystor okolo 450omów, diody pracują na napięciu 3-3,6V. Trzeba też zmierzyć z której strony jest plus, a zktórej minus. Przy żarówkach to nie ma różnicy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:19 przez Asia.)