Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana tarcz i klocków tył, krótki scenic 2


Trodor
Zarejestrowani

op Dopadło i mnie - ręczny przestał trzymać. Błędów EPB brak, wyje tylko jak się stacza z górki bo nie ma czym hamować.
Zdziwiony obadalem tył, i najprawdopodobniej kiedyś przy ostatniej robocie mechanicy coś zrypali - wg mnie założyli podłe klocki na zużyte tarcze. Ale auto jeszcze wtedy nie było moje, w każdym razie jestem prawie pewny że zuzylo się to wszystko zbyt szybko. Nie ważne.

Chciałbym teraz sam się za to zabrać bo chyba powinienem sobie poradzić. Narzędzia mam, wiedzy trochę też, chce spróbować i wszystko sobie wyczyszcze po mojemu.

I stoję przed wyborem części. Czy może mi ktoś doradzić co kupić? Wiadomo że wolałbym coś lepszego, i jak najtaniej ale nie siedzę wgl w temacie więc może ktoś chociaż napisze ile powinny kosztować normalnej jakości części.

Kilka pytań:
1. Czy jest sens dołożyć do ori tarcz kompletnych z łożyskiem i czujnikiem absu? Czy może zmieniać same tarcze i przeprasowywac łożysko
2. Widziałem sporo ofert na alledrogo marki Daco w spoko cenach. Ktoś coś?
3. Czy zaopatrzyć się w jakieś zestawy montażowe? Zakładam że tłoczki będą ok ale prowadnice chyba warto zmienić z gumkami bo nie chciałbym rozbierać spowrotem za 2-3 miesiące. Jaki to koszt?
4. Jaki smar najlepiej np do prowadnic? Ceramik?
5. Co jeszcze muszę wiedzieć?
6. Znalazlem coś takiego: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7304631531
Klocki chyba jakiś najtańszy paść? Ma taka konfiguracja sens?


Clipa niestety jeszcze się nie dorobiłem, wiem żeby pompowac na sucho przed zapaleniem i zaciaganiem ręcznego, żeby tloczek dosunac do nowego kompletu. Serwisowke mam.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Ja kupiłem kpl tarcz z łożyskiem, wg mnie nie opłaca się kupować osobno i nabijać. Kupiłem Mikody i klocki Sieger, wszystko jako komplet na alle. Dałem za całość 356 PLN.
Jak masz zestaw do cofania tłoczków, to spokojnie dasz radę. Może być trochę kłopotu z odkręceniem śruby piasty ale dobry klucz i przedłużka da radę. Nie wymieniałem gumek na prowadnicach jak i prowadnic, u mnie były w stanie idealnym, wyczyściłem tylko i nasmarowałem, jakiś smar litowy odporny na temp. Bez problemu kupisz tubkę, idzie tego mało.
Acha, ja kupiłem jeszcze płyn do zmywania hamulców, tarcze trzeba dobrze wymyć, może być i benzyna ekstrakcyjna.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Dzięki za odp.
Tak właśnie sobie myślę że raczej przekładka środka to kiepski pomysł - jak już robię to miałbym przy okazji nowe łożyska i czujniki, a nie mam też dostępu do prasy.

Tylko chyba raczej byłbym skłonny do oryginału, bo boję się o łożyska - często nie oryginalne maja łożyska no-name. Tylko teraz kwestia czy jest sens użyć takiego zestawu jak podałem - zwykle tanie klocki i oryginalne tarcze

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

Trodor ale klocki to przecież najmniejszy koszt ja za komplet z klockami valeo zapłaciłem około 500 zł nie pamiętam dokładnie, po wymianie jak nie masz klucza dynamometrycznego fajnie podjechać i sprawdzić moment w warsztacie bo te łożyska podobno muszą być dobrze dokręcone 280 Nm, ja smarowałem plastilube, prowadnice w ic bez zniżek to jest około 30 zł, bardzo ciężko przynajmniej u mnie szło wkręcenie tłoczków i to nawet przy użyciu zestawu do tego więc bez tego ani rusz.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Czyli raczej dojrzeje do decyzji żeby nie wsadzac badziewia. To jednak hamulce... Dzięki za porady, będę jeszcze pewnie coś pytał

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Jeszcze jedno, jak będziesz wkręcał tłoczki, koniecznie sprawdzaj poziom płynu hamulcowego bo ci się wyleje, trzeba trochę odciągnąć. ja to robiłem strzykawką.
ps przeważnie sprzedający pisza jakie są łożyska włożone, kup jakieś tarcze firmowe i pytaj jakie mają łożyska (np TRW)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2018, 10:54 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op A wie ktoś może jaki klucz potrzebuje do nakrętki zwrotnicy? Bo w serwisowce nie znalazłem tej info a chyba w grandzie też były jakieś większe. I już nie wiem

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

Chodzi Ci o nakretke ktora dokreca sie tarcze do piasty? W krotkim jest 30 a gdzies na forum megane ktos pisal ze do granda 36 ale ktos musi potwierdzic.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi fannadil za ten post post:
  • Trodor
Trodor
Zarejestrowani

op Tak, tą centralną największą. Ok, w takim razie jeszcze muszę dokupić nasadke ;)

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Gdzie najlepiej podeprzec tył? Wg oznaczenia na osłonie tylnej belki nie powinno się holowac ani podnosić o belkę. Ale chyba patrząc na miejsce gdzie mógłbym bardziej z przodu podeprzec to już jest prawie środek auta xD myślę żeby deski z kanału podlozyc pod belkę, co myślicie? Oczywiście po zdjęciu plastikowej osłony

#Wytapatalkowane

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości