Wymiana rozrządu w 1.6 dci
Serwis mówi swoje a w praktyce jest zupełnie inaczej ja przy przebiegu 160 tyś łańcuch miałem wyciągnięty na maxa !!!
Cierpliwy to nawet kamień ugotuje
(27-09-2019, 21:24)Marioboz46 napisał(a): Przy tym przebiegu wymienił bym również rolki paska osprzetu przy jednej robocie Zamówię na WZ i zobaczymy, jeśli chłopaki stwierdzą że już na nie czas to wymienią jeśli nie to oddam. Ogólnie czytając posty to około 200 tyś pojawiają się dźwięki i najczęściej się je wymienia, jeśli silnik pracował w trudnych warunkach a interwały olejowe były długie to rozciąga się szybciej, jeśli natomiast motor jest zadbany od początku to dłużej chodzi na oryginalnym łańcuchu. Ja jak dostanę części zobaczę w jakim są stanie łańcuchy i sprawdzę wytarcie łopatek pompy oleju.
Wymiana przeciągnęła się aż do teraz, dziś auto odebrane, doszła jeszcze wymiana pompy wody za jednym rozbieraniem. Ogólnie cała operacja z wymianą oleju i płynu kosztowała około 2 tyś zł. Mam plan wrzucić fotki starych części po oczyszczeniu, po wstępnych oględzinach standardowo łańcuch od pompy oleju był mocno rozciągnięty a na ślizgach wytarcia od łańcucha, rozbiorę też pompę oleju i sprawdzimy czy łopatki są wytarte.
Taki oto filmik z wymiany rozrządu pokazał się dziś na YT:
https://youtu.be/5IU6BMW7Hto Miłego oglądania :-) Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
@ h4jt To niestety zasługa procentów samochodów. Ja czy ty siedzimy na forum i się interesujemy tym jak prawidłowo eksploatować samochód. Ile jest takich ludzi? 5% wszystkich użytkowników samochodów? Statystyczny kierowca zawierza producentowi w tej kwestii no bo przecież kto się zna lepiej na silniku - producent czy Internet? :-) Kolejną kwestia jest to że na naszym rynku jest sporo aut po leasingu i wiem na przykładzie swojej firmy, że na serwis się jeździ jak wyświetli się w samochodzie przypomnienie o nadchodzącym przeglądzie. Takie są realia i moim zdaniem nie można za to winić użytkowników ;-)
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Widzę że też zalali jak ja Motula 720 i pompa oleju nowa. Po wymianie zrobiłem już ponad 2 tyś km i silnik ładnie chodzi nie ma żadnych dziwnych dźwięków po uruchomieniu. Zacząłem też zostawiać zawsze samochód na ludzie nigdy na biegu.
Na luzie? Co to ma za znaczenie?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Choć mamy automatyczny ręczny to i tak trochę auto odjedzie do przodu powodując niepotrzebne napięcie łańcucha, najgorzej jest np jak mamy auto z górki a jest na biegu wstecznym wtedy napina się łańcuch od strony napinacza wciskając go, po uruchomieniu łańcuch od jego strony jest luźniejszy i dłużej schodzi napinaczowi zając poprawną pozycję. Takie moje przemyślenie, myślę że im mniej stresujemy napinacz z łańcuchem tym większa będzie jego żywotność do tego dobre smarowanie i to chyba wszystko co możemy dl niego zrobić.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
19 gości