Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu w 1.6 dci


Marioboz46
Zarejestrowani

Jestem po wymianie rozrządu i powiem że tragedii nie ma jeśli chodzi o wymianę ale trzeba mieć sprytne ręce !!! Wymiana przy przebiegu 159 tyś. napinacz wyciągnięty na maxa , łańcuch napędu pompy oleju rozciągnięty mocno !!! Teraz na zimnym starcie cisza !!! W końcu normalna praca silnika. Koszt całkowity wymiany 1100 zł.

Blokada rozrządu z 2.0 dci nie pasuje do 1.6 dci sprawdzone na 100%

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2019, 22:41 przez Marioboz46.)

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Masz blokady?

Ja już mam umówiony termin na 8 października i zamówione części. Kompletny rozrząd, łańcuch pompy oleju, pompa oleju i uszczelniacz wału - 890 zł. Do tego jeszcze będzie wymiana oleju na Motul 0720. O ile przy zimnym oleju podczas odpalania nie słychać siedząc w środku dziwnych odgłosów o tyle po rozgrzaniu jakieś dziwne grzechotanie się pojawia, pochylając się przy prawym kole na wolnych obrotach słychać dziwne dźwięki pracy łańcuchów terkotanie/grzechotanie. Tak wiec zdecydowałem się na kompletną wymianę bo nie mogę tego zdzierżyć że coś się dziwnego tłucze tam i ma być cisza Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2019, 23:19 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
Marioboz46
Zarejestrowani

Blokadę miałem pożyczoną , wymieniaj rozrząd bo lepiej już nie będzie

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

No właśnie, zawsze moje samochody miały paski rozrządu i nic nie tłukło się z tych okolic a tu jakieś dziwne odgłosy. Najgorzej tłukło się jak było mega gorąco, obstawiam że pompa oleju nie wyrabia przy rozgrzanym oleju i nie daje odpowiedniego ciśnienia, z resztą Renault jest znane z kiepskich pompa bo temat znany w 2.0 dci jak i w benzynach. Nawet znalazłem materiał o tym https://www.youtube.com/watch?v=tnqiYZueAsk
również pokazują że różnicę w blokadach do 1.6 i 2.0 oraz nowy typ kół od rozrządu i pompy.

Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

(21-09-2019, 23:19)Neonixos666 napisał(a): Masz blokady?

Ja już mam umówiony termin na 8 października i zamówione części. Kompletny rozrząd, łańcuch pompy oleju, pompa oleju i uszczelniacz wału - 890 zł. Do tego jeszcze będzie wymiana oleju na Motul 0720. O ile przy zimnym oleju podczas odpalania nie słychać siedząc w środku dziwnych odgłosów o tyle po rozgrzaniu jakieś dziwne grzechotanie się pojawia, pochylając się przy prawym kole na wolnych obrotach słychać dziwne dźwięki pracy łańcuchów terkotanie/grzechotanie. Tak wiec zdecydowałem się na kompletną wymianę bo nie mogę tego zdzierżyć że coś się dziwnego tłucze tam i ma być cisza Thumbup

Coś tanio to wszystko wyszło. Z pompom oleju która sama kosztuje 500zl chyba że ja przeplacilem z resztą jak ktoś jest zainteresowany mam stara pompę w dobrym stanie.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Nawet na allegro pompa kosztuje 400 zł a mi jedna firma wyceniła na 350zl bo biorę od nich komplet. Jak przyjdą graty i nie będzie żadnego problemu to napiszę gdzie zamówiłem bo ceny mają dobre. Nigdy nie zdecydował bym się zakładać starej pompy.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Części przyszły w składzie
Simering wału victor reinz - 48 zł
KPL rozrząd Renault - 422 zł
Pompa oleju Renault - 355 zł
Łańcuch pompy oleju Renault - 65 zł
Link do firmy https://www.facebook.com/pages/category/...705470454/
Do całej operacji będzie zmiana oleju na Motul Specific 0720 5L a przed tym płukanka Liqui Moly i nowy korek z uszczelką.

Zostało jeszcze zakupić blokady i chyba będzie wszystko gotowe.

Odpowiedz
Marioboz46
Zarejestrowani

Jaki masz przebieg auta i czy sam będziesz wymieniał rozrząd ?

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

195 tys. na liczniku. Zlecam to dla znajomego warsztatu, będą pierwszy raz robili 1.6 dci ale rozbierali już 2.0 dci a to podobna konstrukcja a poza tym dałem, sporo wskazówek które znalazłem w sieci. Po rozmowie wezmą na siebie blokady i nie będę musiał nic załatwiać. Jeszcze tylko tak myślę że skoro będzie zdejmowany pasek to wymienię go na nowy w końcu napędza pompę wody i po ewentualnym zerwaniu będę w kłopotach. Samą pompę zostawię może na przyszły rok na jesień zrobi się z serwisem olejowym, 200 tyś na pompę wody to też już wystarczająco.

Odpowiedz
Marioboz46
Zarejestrowani

Przy tym przebiegu wymienił bym również rolki paska osprzetu przy jednej robocie

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

19 gości