Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu w 1.6 dci


Marioboz46
Zarejestrowani

Przy jakim przebiegu wymieniałes rozrząd

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

Dokladnie 175 tys. Poprostu bylo go juz slychac od czasu do czasu.. I nie tylko na zimno roznie czasem nawet na cieplym.. I dobrze zrobilem bo napinacze byly wysuniete juz na maksa.. I lancuch od pompy tak samo byl rozciagniety

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Michał Matera za ten post post:
  •
Marioboz46
Zarejestrowani

Ja mam 160 tyś nalotu i te same objawy jakoś szybko zuźywają się te łancuszki w 1.6 dci a miały być takie trwałe

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz
prins888
Zarejestrowani

Mój ma 200 tys. i na razie jeszcze cisza ...

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ja mam w SC 227kkm w MIII 170kkm Momix ma 240kkm i łańcucha nie słuchać

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Marioboz46
Zarejestrowani

To w czym jest problem z tym łańcuchem ? Interwał wymiany oleju w silniku czy jakość materiału

Cierpliwy to nawet kamień ugotuje  Thumbup
Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

Ja mam wymiany co 15 k km i o... tylko przez dwa lata scenic latal w renault salonie od nowosci wiec tam roznie moglo byc.. A z tego co ogladalem i filmik mam to bardziej chyba halasuje lancuch od pompy niz od rozrzadu byl o wiele bardziej rozciagniety a nowa pompa ma inne tryby jakies ulepszone ponoc.. ( pompa z tym trybem jest nie rozbieralna z tego co mi mowili wiec cala trzeba kupowac....) jak by kogos interesowalo ?

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

(26-07-2019, 14:51)Marioboz46 napisał(a): To w czym jest problem z tym łańcuchem ? Interwał wymiany oleju w silniku czy jakość materiału
To kolego świadoma technika postarzania produktu,a w niej zalecana przez producenta wymiana oleju co 30tys.km.
Przy tak długich interwałach olejowych przy przebiegu 130-150tys.km można się spodziewać rozciągniętego łańcucha, a napinacz będzie wychylony na maxa. Nienaciągnięty prawidłowo łańcuch zaczyna hałasować i `tańczyć` po kołach zębatych.
Dotyczy to wszystkich konstrukcji Renault/Nissan, 1.6dCi, 2.0dCi, TCe oraz wolnossaki 2.0M4R i 1.6H4M.
Widzieliśmy już w naszym warsztacie wiele takich silników, w niektórych łańcuchy miały od nowości po 250tys. i były w niezłym stanie, ale zdarzały się też takie, które przy 130-150tys.km były mocno rozciągnięte i właśnie przy tych autach w ich książkach serwisowych widniały wpisy wymian oleju co 28~33tys.km !
Słusznie piszą tu niektórzy koledzy, aby w trybach typowo miejskich olej zmieniać nawet co 10-12tys. jeśli ktoś robi długie trasy można polatać 15~20tys.km. Od przeszło 5lat serwisujemy Trafika 1.6dCi 120KM mojego znajomego, przy ~160tys. robiliśmy rozrząd, auto z Niemiec, więc olej zmieniany był co ~30tys. auto zrobiło już po wymnie rozrządu ponad ~200tys.km głównie w trasie, zmiana oleju co 15-18tys. i łańcuch jest dobrej kondycji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019, 12:52 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • Marioboz46
h4jt
Zarejestrowani

W instrukcjach serwisowych można znaleźć adnotację o tym, że producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę, ale kto czyta całą instrukcję ? ;-)

Niektóre Niemieckie salony przyklejały nawet taką notkę na pierwszej stronie instrukcji z informacją o wyminie oleju i filtra po przejechaniu pierwszych 1500-2000km .

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Czy ktoś z forumowiczów ma blokady rozrządu do 1.6 dci i mógłby je pożyczyć na czas wymiany?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości