Przy jakim przebiegu wymieniałes rozrząd
Cierpliwy to nawet kamień ugotuje
Wymiana rozrządu w 1.6 dci
Przy jakim przebiegu wymieniałes rozrząd
Cierpliwy to nawet kamień ugotuje
Dokladnie 175 tys. Poprostu bylo go juz slychac od czasu do czasu.. I nie tylko na zimno roznie czasem nawet na cieplym.. I dobrze zrobilem bo napinacze byly wysuniete juz na maksa.. I lancuch od pompy tak samo byl rozciagniety
Ja mam 160 tyś nalotu i te same objawy jakoś szybko zuźywają się te łancuszki w 1.6 dci a miały być takie trwałe
Cierpliwy to nawet kamień ugotuje
To w czym jest problem z tym łańcuchem ? Interwał wymiany oleju w silniku czy jakość materiału
Cierpliwy to nawet kamień ugotuje
Ja mam wymiany co 15 k km i o... tylko przez dwa lata scenic latal w renault salonie od nowosci wiec tam roznie moglo byc.. A z tego co ogladalem i filmik mam to bardziej chyba halasuje lancuch od pompy niz od rozrzadu byl o wiele bardziej rozciagniety a nowa pompa ma inne tryby jakies ulepszone ponoc.. ( pompa z tym trybem jest nie rozbieralna z tego co mi mowili wiec cala trzeba kupowac....) jak by kogos interesowalo ?
(26-07-2019, 14:51)Marioboz46 napisał(a): To w czym jest problem z tym łańcuchem ? Interwał wymiany oleju w silniku czy jakość materiałuTo kolego świadoma technika postarzania produktu,a w niej zalecana przez producenta wymiana oleju co 30tys.km. Przy tak długich interwałach olejowych przy przebiegu 130-150tys.km można się spodziewać rozciągniętego łańcucha, a napinacz będzie wychylony na maxa. Nienaciągnięty prawidłowo łańcuch zaczyna hałasować i `tańczyć` po kołach zębatych. Dotyczy to wszystkich konstrukcji Renault/Nissan, 1.6dCi, 2.0dCi, TCe oraz wolnossaki 2.0M4R i 1.6H4M. Widzieliśmy już w naszym warsztacie wiele takich silników, w niektórych łańcuchy miały od nowości po 250tys. i były w niezłym stanie, ale zdarzały się też takie, które przy 130-150tys.km były mocno rozciągnięte i właśnie przy tych autach w ich książkach serwisowych widniały wpisy wymian oleju co 28~33tys.km ! Słusznie piszą tu niektórzy koledzy, aby w trybach typowo miejskich olej zmieniać nawet co 10-12tys. jeśli ktoś robi długie trasy można polatać 15~20tys.km. Od przeszło 5lat serwisujemy Trafika 1.6dCi 120KM mojego znajomego, przy ~160tys. robiliśmy rozrząd, auto z Niemiec, więc olej zmieniany był co ~30tys. auto zrobiło już po wymnie rozrządu ponad ~200tys.km głównie w trasie, zmiana oleju co 15-18tys. i łańcuch jest dobrej kondycji. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019, 12:52 przez h4jt.)
W instrukcjach serwisowych można znaleźć adnotację o tym, że producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę, ale kto czyta całą instrukcję ? ;-)
Niektóre Niemieckie salony przyklejały nawet taką notkę na pierwszej stronie instrukcji z informacją o wyminie oleju i filtra po przejechaniu pierwszych 1500-2000km .
Czy ktoś z forumowiczów ma blokady rozrządu do 1.6 dci i mógłby je pożyczyć na czas wymiany?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości