Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu w 1.6 dci


Faustus
Zarejestrowani

(21-04-2018, 04:19)marer napisał(a): Tu właśnie będę po niedzieli zamawiał tylko chyba muszę jeszcze dokupić łańcuch z zębatką do napędu pompy olejowej.
Ktoś pisał że miał taka potrzebę bo tuleja koła zębatego nowego rozrządu była węższa.

Skąd u Ciebie potrzeba zakupu zębatki i łańcucha do pompy oleju? I co ma z tym wspólnego tuleja koła zębatego? Masz na myśli zębatkę z tulejką zakładaną na wał?

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
marer
Zarejestrowani

Tak dokładnie mam na myśli koło z tuleją na wał.
Podobno teraz w rozrządach tuleja jest węższa i trzeba dokupić zębatkę napędzającą pompę ona po nowemu jest szersza i wtedy wszystko gra.
W sumie nie wiem jaką mam zębatkę na pompie w tym momencie ale nowa z łańcuchem kosztuje 80 zł więc chyba od razu zaopatrzyć się trzeba w części niż potem stanąć przed faktem dokonanym i 2 dni czekać na nową zębatkę.
Fajnie by było jakby się ktoś wypowiedział , ktoś kto wymieniał te rozrządy .

Jeszcze pytanie co do blokad rozrządu.
Na allegro sprzedają blokady do 1,6 dci w granicach 200 zł
a do 1,6 - 2,0 - 2,3 dci po 120 zł .
Nie wiem jednak czy ta druga na pewno pasuje do 1,6 dci ?
Macie jakieś doświadczenia z blokadami ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2018, 21:42 przez marer.)

Odpowiedz
krzychsolecki
Zarejestrowani

Słyszałem że trwałość łańcuchów po wyminanie jest bardzo niska, czy ktoś może coś powiedzieć ile ma przebieg po zmianie łańcucha

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2018, 11:02 przez krzychsolecki.)

Odpowiedz
marer
Zarejestrowani

Nie wiem jak po wymianie.
U mnie od nowości ma 136 tys na oryginalnym łańcuchu i jest tragedia.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Mój ma 206000 i też jest ok

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
marer
Zarejestrowani

Witam
Rozrząd wymieniony Biggrin
Dodatkowo wymieniona zębatka napędzająca pompę oleju wraz z łańcuchem, no i oczywiście uszczelniacz na wale.
Roboty trochę było, wczoraj od 9 do 18 i dziś od 8 do 12.
Opłacało się, w końcu nastała cisza Biggrin
Łańcuch był wyciągnięty, drugi od pompy zresztą też.
Powiem tak tłoczek z starego napinacza wysunięty był jakieś 3 cm a nowy nie wiem czy centymetr wychodzi .
Najważniejsze że jest ok.
Pozdrawiam.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Jakie koszta?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
marer
Zarejestrowani

Koszta wychodzą następująco:
Części które opisałem wyżej 625 zł z przesyłką, wszystko oryginały.
Komplet blokad 177 zł
Razem 802 zł
Zmieniałem z kolegą mechanikiem, więc robota gratis.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marer za ten post post:
  • scrabi
pio555
Junior Administratorzy

Online
a obudowa?
ponoć jednorazowa w/g ASO

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
marer
Zarejestrowani

Obudowę odciąłem cienką i wąską stalową szpachelką specjalnie do tego przystosowaną prze zemnie .
Obudowa po odcięciu była w bardzo dobrym stanie.
Można ją było również uszkodzić wbijając przecinak między silnik a blachę i odginając ją , ale jak się trochę pomyśli to się opłaca Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

10 gości