Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana oleju w skrzyni EDC


migacz28
Zarejestrowani

Chyba mam podobną skrzynię i mi w Aso powiedzieli że wymiana oleju w skrzyni na 60tyś km

Odpowiedz
kamilsto
Zarejestrowani

EDC jest skrzynią automatyczną wielosprzęgłową suchą, tzn. jest to manual sterowany przez elektronikę. W przeciwieństwie do wieśwagena DSG (sprzęło mokre) nie ma konieczności wymiany oleju co 40-60 tyś. W DSG olej pełni b. ważną funkcję i MUSI być regularnie wymieniany, inaczej skrzzynia padnie. 
W Renault skrzynia EDC jest skrzynią wielosprzęgłową suchą, więc olej ma bardzo małe znaczenie. 
ASO wymienia olej tylko na życzenie klienta - mi zaśpiewali 900 zł.
Olej wymienia się banalnie - odkręcasz korek, spuszczasz olej, zakręcasz korek, wlewasz nowy i włala Biggrin, nie ma żadnych filtrów. 
Olej taki jak do manualnych skrzyń - jak zelejesz takim specjalnym do automatów (rzadszym) to skrzynia prawdopodobnie się rozszczelni i zaleje układ wielosprzegłowy i skrzynia do wymiany.
Cała tajemnica tej skrzyni to właśnie układ wielosprzęgłowy, jego żywotność określają na ok. 250-300 tyś km. Każda drobina oleju która się tam znajdzie powoduje poślizg i "spalenie" sprzęgieł. Tylko to się może zepsuć w tej skrzyni, bo "wnętrzności" skrzyni to zwykła konstrukcja tak jak w manualu.
Ja wymieniłem olej (2 l.) w swojej megance ale to przed dogłębnym rozpoznaniem tematu, i w sumie nie wiem po co... Teraz bym tego nie robił. 
Właściwości oleju nie mają żadnego wpływu na kulturę pracy skrzyni (płynność zmiany biegów) za to odpowiada ELEKTRONIKA.
Koszt oleju MOTUL lub Castrol to ok 60 zł. Wymiana (u mojego mechanika) 50 zł - tak że ASO PRZEGINA z kosztem 900 zł...

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Niestety duzo nieścisłości jest w tym co napisałes.
DSG ma modele skrzyn biegow i ze sprzeglem suchym i z mokrym. Rozne rozwiazania techniczne sprzegla tej samej skrzyni.
Faktem jest, ze jest to klasyczna skrzynia biegow tyle, ze zautomatyzowana. Sterowanie serwomotorkami elektrycznymi zarzadzanymi przez uklad sterujacy praca calej skrzyni.
EDC jest taka sama skrzynia biegow zautomatyzowana jak DSG.

Nazwy są opatentowane, wiec wiekszosc producentow zastosowalo wlasne nazwy tego samego rodzaju skrzyni:
Volkswagen, Skoda, Seat: DSG (Direkt Schalt Getriebe/Direct Shift Gearbox)
Audi: S-Tronic
Porsche: PDK (Porsche Doppel Kupplungs Getriebe)
Volvo, Ford: PowerShift
BMW: DCT (Dual Clutch Transmission)
Renault: EDC (Efficient Dual Clutch)
Fiat: DDCT (Dual Dry Clutch Transmission)
Mercedes: SpeedShift
Mitsubishi: TwinClutch SST
Honda: NGT (Next Generation Transmission)
McLaren: SSG (Seamless Shift Gearbox)

Podobny zabieg robili z nazwami ESP. co producent to inna nazwa tego samego systemu.

Kolejna rzecz - najwazniejsza: Uwazasz, ze olej w skrzyni biegow sie nie zuzywa w ogole? Nie ma tam dzialania temperatury, ktora to degraduje wlasciwosci oleju? Nie ma tam scinania oleju? Sa takie szczelne hermetycznie, ze nie ma tam dostepu do pary wodnej i tym samym wilgoc nie wplywa tez na degradacje oleju? W czasie pracy zaden metal sie nie zuzywa nigdy i nie generuje opilkow, ktore to dalej nie wplywaja oczywiscie na prace wszystkich przekladni i synchronizatorow w calej skrzyni? Kazdy olej ma swoje wlasciwosci magazynujace nieczystosci pochodzace ze zuzycia mechanizmow, a w tej skrzyni pojemnosc magazynowania oleju jest nieograniczona? I tego typu skrzynie nigdy sie nie psuja? Brawo...
Jedyne czego tam nie ma w porownaniu do silnika, to spaliny i pozostalosci paliwa.

Zmiany biegow w tego typu skrzyniach sa czestsze w trybie auto niz w manualnej klasycznej skrzyni bo kierowca tyle operacji nie robi..

Poglad na niewymienianie oleju w skrzyniach biegow pochodzi zupelnie od czegos innego... Ten poglad nie jest madrym posunieciem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • TomaszB
kamilsto
Zarejestrowani

(04-04-2019, 18:18)A2-eR11 napisał(a): Niestety duzo nieścisłości jest w tym co napisałes.
DSG ma modele skrzyn biegow i ze sprzeglem suchym i z mokrym. Rozne rozwiazania techniczne sprzegla tej samej skrzyni.
Faktem jest, ze jest to klasyczna skrzynia biegow tyle, ze zautomatyzowana. Sterowanie serwomotorkami elektrycznymi zarzadzanymi przez uklad sterujacy praca calej skrzyni.
EDC jest taka sama skrzynia biegow zautomatyzowana jak DSG.

Nazwy są opatentowane, wiec wiekszosc producentow zastosowalo wlasne nazwy tego samego rodzaju skrzyni:
Volkswagen, Skoda, Seat: DSG (Direkt Schalt Getriebe/Direct Shift Gearbox)
Audi: S-Tronic
Porsche: PDK (Porsche Doppel Kupplungs Getriebe)
Volvo, Ford: PowerShift
BMW: DCT (Dual Clutch Transmission)
Renault: EDC (Efficient Dual Clutch)
Fiat: DDCT (Dual Dry Clutch Transmission)
Mercedes: SpeedShift
Mitsubishi: TwinClutch SST
Honda: NGT (Next Generation Transmission)
McLaren: SSG (Seamless Shift Gearbox)

Podobny zabieg robili z nazwami ESP. co producent to inna nazwa tego samego systemu.

Kolejna rzecz - najwazniejsza: Uwazasz, ze olej w skrzyni biegow sie nie zuzywa w ogole? Nie ma tam dzialania temperatury, ktora to degraduje wlasciwosci oleju? Nie ma tam scinania oleju? Sa takie szczelne hermetycznie, ze nie ma tam dostepu do pary wodnej i tym samym wilgoc nie wplywa tez na degradacje oleju? W czasie pracy zaden metal sie nie zuzywa nigdy i nie generuje opilkow, ktore to dalej nie wplywaja oczywiscie na prace wszystkich przekladni i synchronizatorow w calej skrzyni? Kazdy olej ma swoje wlasciwosci magazynujace nieczystosci pochodzace ze zuzycia mechanizmow, a w tej skrzyni pojemnosc magazynowania oleju jest nieograniczona? I tego typu skrzynie nigdy sie nie psuja? Brawo...
Jedyne czego tam nie ma w porownaniu do silnika, to spaliny i pozostalosci paliwa.

Zmiany biegow w tego typu skrzyniach sa czestsze w trybie auto niz w manualnej klasycznej skrzyni bo kierowca tyle operacji nie robi..

Poglad na niewymienianie oleju w skrzyniach biegow pochodzi zupelnie od czegos innego... Ten poglad nie jest madrym posunieciem.

Większość tego co opisałeś jest słuszne, ale nie do końca.
dylematem użytkownika przy TEJ KONKRETNEJ SKRZYNI jest:
- wymienić olej i liczyć na to że świeży olej nie "wypłucze" i nie rozszczelni nam skrzyni, jak rozszczelni to mamy pozamiatane...
- nie wymieniać oleju i jeździć dalej (ta skrzynia, a raczej sprzęgła, średnio i tak nie zrobią więcej jak 250-300 tyś)

konsultowałem sprawę w kilku poważnych warsztatach, w tym także specjalizujących się Renault. 
ŻADEN WARSZTAT NIGDY NIE NAPRAWIAŁ TEGO TYPU SKRZYNI BO BYŁY W NIEJ OPIŁKI, BO OLEJ BYŁ BRUDNY, ZANIECZYSZCZONY, ZUŻYTY, PRZEPALONY ITP. 
WSZYSTKIE USTERKI I USZKODZENIA POLEGAŁY NA WYCIEKU OLEJU NA ELEMENTY SPRZĘGŁA. 100 PROCENT NAPRAW POLEGAŁA NA WYMIANIE TARCZEK.
te albo się zużyły (przebieg) albo zostały zanieczyszczone olejem (nieszczelność skrzyni)

nie piszę tu o poglądach tylko o zdarzeniach z autopsji

oleje w skrzyni wymieniam i uważam że wymieniać trzeba, ale w tej konkretnej skrzyni należy wykonać bilans pozytywów i negatywów, a to pozostaje w gestii użytkownika.

jeszcze jedno: 
ASO (Starogard Gdański) wymienia olej tylko na żądanie i odpowiedzialność klienta I NIE DAJE GWARANCJI NA PRAWIDŁOWĄ PRACĘ SKRZYNI PO JEGO WYMIANIE - PRZYPADEK ?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kamilsto za ten post post:
  • A2-eR11
mrrising
Zarejestrowani

Cześć, czytam Wasze posty sprzed miesięcy i poproszę o diagnozę - jakie mogą być przyczyny zbyt późnego moim zdaniem włączania drugiego biegu? Auto przełącza na dwójkę od około 1000 (na zimnym) do nawet 2300 (na rozgrzanym) - przy bardzo spokojnym dodawaniu gazu oczywiście, bo jak się mocniej naciśnie to i później przełącza. Strasznie to katuje silnik, a to jest delikatne 1.5. Myślałem że przyczyną może być zapchany jakiś filtr w skrzyni i że warto zacząć od wymiany oleju i filtra (bo jakiś filtr tam jest, tak?), tak mi zresztą doradzali różni domorośli mechanicy. Ale po lekturze Waszych postów już nie jestem pewien. Widzę że dużo lepiej się znacie na automatach niż ja, podzielcie się doświadczeniem please.

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

(03-02-2020, 10:43)mrrising napisał(a): Cześć, czytam Wasze posty sprzed miesięcy i poproszę o diagnozę - jakie mogą być przyczyny zbyt późnego moim zdaniem włączania drugiego biegu? Auto przełącza na dwójkę od około 1000 (na zimnym) do nawet 2300 (na rozgrzanym) - przy bardzo spokojnym dodawaniu gazu oczywiście, bo jak się mocniej naciśnie to i później przełącza. Strasznie to katuje silnik, a to jest delikatne 1.5. Myślałem że przyczyną może być zapchany jakiś filtr w skrzyni i że warto zacząć od wymiany oleju i filtra (bo jakiś filtr tam jest, tak?), tak mi zresztą doradzali różni domorośli mechanicy. Ale po lekturze Waszych postów już nie jestem pewien. Widzę że dużo lepiej się znacie na automatach niż ja, podzielcie się doświadczeniem please.

Cześć, przegapiłem Twój post. Ja mam podobnie i szukałem przyczyn tu na forum, ale ponieważ nikt się tym nie przejął (tak jak w Twoim przypadku) próbuję się do tego przyzwyczaić zakładając że te skrzynie tak po prostu niestety mają. Ja się krzywię za każdym razem przy tak wysokiej zmianie z 1 na 2, szczególnie że mam porównanie do innej skrzyni automatycznej którą jeździłem kilka lat w Espace IV. To oczywiście inna skrzynie była bo klasyczny automat, ale może właśnie dlatego porównanie z nowszą EDC tak bardzo mnie martwi.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Nikt nie odpisuje bo primo użytkowników mało a problemów jeszcze mniej. Jesteś druga osoba mająca problem z edc na forum. Pomocy możesz poszukać na forach forda maja te same skrzynie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

W moim drugim samochodzie Kadjar Intens 1.33 140 KM mam automat EDC 7-biegowy. Jak się okazało jest w nim mokre sprzęgło, gdzie wg ASO olej podlega wymianie co 120 000 km i jest to ujęte w oficjalnym harmonogramie serwisowym. O ile moje informacje są prawdziwe to skrzynia ma symbol DW6 (DCT450) i jest przeznaczona do pracy z dużymi momentami obrotowymi silnika (do 400 Nm). Ja planuję wymienić olej po ok. 60-80 tys. km przebiegu. W tym momencie mam nalatane niecałe 25 000 km, więc wszystko przede mną...

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
bamil
Zarejestrowani

Odświeżę temat. 
W moim Kadjarze 1,5 dci edc z 2016 roku według serwisu jest skrzynia z mokrym sprzęgłem ale wymiany oleju i tak nie zalecają. Ma ktoś jakieś info na ten temat?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

EDC to raczej suche sprzęgła. Sprawdź po VIN (ASO albo dekoder VIN) jaka dokładnie jest skrzynia.

Jeżeli to suche sprzęgła to olej wymienia się jak w manualnej skrzyni.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

9 gości