acidmk
2,246
6
369
278
INNY
2012
INNY
Warszawa
acidmk
Specjalisci
— 25-07-2017, 13:51
Poza wszystkim, z dobrym olejem i jego stosowaniem w silniku czy też skrzyni jest trochę jak z auto detailingiem.
Albo myjesz auto na szczotach na stacji benzynowej albo spuszczasz się i myjesz ręcznie używając dobrych kosmetyków. Jak myjesz na szczotach to lakier wygląda jak qpa, jak dbasz i regularnie myjesz i zabezpiecza lakier to i po 10 ciu latach wygląda obłędnie. Wszystko kwestia podejścia.
Znajomy który na codzień jest mechanikiem i serwisuje tylko silniki mówi że po zdjęciu głowicy dokładnie widać jaki olej był lany. Nagar i inne śmieci potrafią całkiem zatkać przewody olejowe przez co silnik coraz bardziej się męczy.
Ja osobiście od dłuższego czasu leję tylko Penrite'a a do tego zmieniam go regularnie co 10.000 km. Głupota? Może, lecz moje auto jest tego warte.
Wg mnie jeśli sam nie spróbujesz i nie przekonasz się jak pracuje silnik po zalaniu lepszym olejem to nikt Cię do tego nie przekona.
pozdrawiam, acidmk
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi acidmk za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to acidmk for this post
• A2-eR11, Faustus
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 25-07-2017, 17:24
Co do ubytków oleju u Funkovala to pamiętam ten post (#23). Przejechałem prawie 12 kkm od zalania Motulem i nie widzę widocznych ubytków na bagnecie. Nie wiem co było przed Motulem - w komorze silnika wisiała tabliczka Liqui Moly ale to o niczym nie świadczy. Co do testów: nie jestem aż takim maniakiem aby porównywać jakość olejów laboratoryjnie. Nie tędy droga. Na takie fanaberie mogą sobie pozwolić np. teamy wyścigowe. Dla porównania: mógłbym zrobić testy wędlin aby porównać zawartość mięsa w mięsie. Ale nie mam na to ani czasu ani pieniędzy. Zresztą organoleptycznie jestem w stanie stwierdzić co mi smakuje bardziej. Takie testy powinny robić instytucje związane z motoryzacją aby propagować stosowanie lepszych jakościowo olejów w dużych/wysilonych/wrażliwych/etc. silnikach.
Co do jakości oleju to mogę bazować na własnych odczuciach czy opiniach innych użytkowników. Chcę wypróbować coś innego niż Motul i właśnie dlatego wybrałem Valvoline'a SynPower MST C-4. Czas pokaże ale następna wymiana to pewnie będzie Penrite. Odżałuję te 2 stówy i przekonam się czy warto dokładać do oleju przykładowo 80 czy 50 zł (na bańce 5-litrowej).
I tak mnie przekonaliście aby przy zmianie oleju robić płukanie silnika. Do tego stosuję również dodatki do oleju. Za pierwszym razem była płukanka Valvoline i Archoil 9100. Teraz zakupiłem płukankę Archoil 2820 i dodatek do oleju Protec Nano Engine Protect P9201 NEPS. W Świętokrzyskiem będzie wymiana. Akurat na Motulu zrobię niewiele ponad 12 kkm.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2017, 17:28 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Faustus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Faustus for this post
• pio555
acidmk
2,246
6
369
278
INNY
2012
INNY
Warszawa
acidmk
Specjalisci
— 25-07-2017, 17:37
No i elegancko, myślę że się nie zawiedziesz. Kolejny nawrócony forumowicz. Gratuluję dobrego wyboru B-)
pozdrawiam, acidmk
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 25-07-2017, 19:13
Pytanie spoza głównego nurtu - gdzie znalazłeś Valvoline za 125 PLN?
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 25-07-2017, 20:52
perpetto.pl - W-wa, ul. Człuchowska 88A
Znalazłem na forum Jaguara takie oto dane dot. Valvoline 5W30 Synpower MST C4: olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 70,9cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7; Noack - 9,1%; HTHS 3,7
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 25-07-2017, 23:47
A ja na stronie Valvoline:
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7822.pdf
znalazłem dane wcale już nie takie fajne
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 26-07-2017, 12:01
(25-07-2017, 23:47)funkoval napisał(a): A ja na stronie Valvoline:
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7822.pdf
znalazłem dane wcale już nie takie fajne
Które są niefajne? Bo ja się kiepsko (wcale) nie orientuję.
Widziałem je już wcześniej ale nic mi nie powiedziały.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2017, 12:01 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 26-07-2017, 12:18
(26-07-2017, 12:00)Faustus napisał(a): (25-07-2017, 23:47)funkoval napisał(a): A ja na stronie Valvoline:
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7822.pdf
znalazłem dane wcale już nie takie fajne
Które są niefajne? Bo ja się kiepsko (wcale) nie orientuję. Indeks lepkości niższy, tyle z głowy pamiętam. TBN zbliżona, ale bez podania normy, a są 2 różne i ich wyniki różnią się nawet o 25%. Zdaje się, że lepkości kinematyczne też nieco różne.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• hubert
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 01-08-2017, 13:08
Płukanka zapodana na 20 minut, olej zalany. Po 200 km dolany Protec NEPS.
Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-08-2017, 13:14 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Faustus za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to Faustus for this post
• PRZEMO, scrabi
jar1906ek@op.pl
21
1
2
0
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Sucha Beskidzka
Producent zaleca wymianę co 30 tyś, ale że to tylko zalecenie. Każdy inaczej użytkuje samochód. Osobiście wymieniam co 10-12 tys.
|