Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana nagrzewnicy


grzep
Zarejestrowani

op Witam 
Czy do wymiany nagrzewnicy w scenic 1 1.6 konieczny jest demontaż deski? Jakiego producenta polecacie? Czy maxgear jest coś warty, ktoś testował?

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

W scenicu 1 wymiana nagrzewnicy to parę minut roboty. Nie trzeba demontować deski.

Odpowiedz
grzep
Zarejestrowani

op Jeżeli przewód wchodzący do nagrzewnicy jest gorący, zaś powrotny lekko zimniejszy, to może to być problem nagrzewnicy?
Z nawiewu leci ciepłe powietrze, ale bez szału, na pewno nie parzy.

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Tak, może być częściowo zatkana i płyn chłodniczy przechodzi tylko przez cześć nagrzewnicy, a co za tym idzie tylko jej cześć grzeje, a pozostała część jest chłodna. Jeśli chcesz wymienić nagrzewnice ze względu na słabe ogrzewanie to zamiast ją wymieniać możesz ją rozebrac i przeczyścić. Nie mam pewności ale pewnie można ją tak samo rozebrac jak nagrzewnice od meganki 1. Nagrzewnice od meganki rozbierałem, nie ma tam filozofii, wystarczy tylko odgiac kilka blaszek, rozłożyć ją, przeczyścić w środku, złożyć z powrotem (na sylikon) i zagiąć wcześniej odgiete blaszki.

Odpowiedz
grzep
Zarejestrowani

op Czy u Ciebie w nagrzewnicy miałeś takie spiralki jak na filmiku?
W jaki sposób się oryginalnie uszczelnia, ten plastikowy element z resztą, jest tam jakiś oring? Nie było problemów z wyciekami po takiej akcji?
https://youtu.be/p7n8YncoC-M?si=_0DIJALbX8CUYGdd

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

w jakim celu te makarony są tam zamontowane? maja lepiej oddawać ciepło? czy co?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
grzep
Zarejestrowani

op Na filmiku jest powiedziane, wprowadzają ciecz w ruch wirowy, przez co niby lepiej oddają ciepło. Nie wiem, czy w każdej nagrzewnicy będzie takie cos, bo może to być zależne od producenta.

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

W mojej nagrzewnicy nie było tych spiralek. Parę lat temu rozbierałem nagrzewnice i nie pamiętam dokładnie czy tam był oring czy gumowa podkładka przyklejona do tego plastikowego elementu. Dookoła nagrzewnicy są metalowe ząbki (widać je na tym filmiku) które są zagięte i dociskają ten plastikowy element. Żeby ją rozebrac wystarczy śrubokrętem podważyć każdego z osobna i wyprostować żeby ją rozłożyć. Po czyszczeniu wystarczy je z powrotem zagiąć i docisnąć nimi ten plastikowy element. Nie miałem żadnych wycieków po rozebraniu i złożeniu nagrzewnicy, a jeździłem samochodem jeszcze sporo czasu zanim się go pozbyłem.

Odpowiedz
grzep
Zarejestrowani

op Pamiętasz może co trzeba zrobić, żeby to sprawnie poszło? Czy przy grodzi można poluzować te dwa plastikowe przewody, żeby łatwiej odeszły od nagrzewnicy?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości