wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 25-03-2022, 15:48
(25-03-2022, 14:58)Gieno555 napisał(a): A tak z ciekawości co zawiera się w tych 13tys? Skoro @ pawlosio podał cenę wału (3.5k) do tego trzeba doliczyć robociznę przy rozebraniu i złożeniu silnika (sprawdzenie głowicy i co tam jeszcze trzeba), uszczelki i inne potrzebne rzeczy plus montaż i demontaż silnika z samochodu, płyny eksploatacyjne. Skoro tylko naprawa głowicy w związku z wymianą upg kosztowała ponad 3k to teraz dołóżmy do tego wał (3.5k), dodatkową robociznę z 2k (wymiana wału), za demontaż silnika z samochodu z 1.5k lekko licząc (już mamy około 10k) i jeszcze zawsze coś wyjdzie typu np. wysprzęglik, nowe paski, poduszki czy coś i nazbiera się dużo ponad koszt wymiany silnika na 1.6.
Oczywiście pozostaje otwarta sprawa skrzyni biegów, zostawić tą z 1.4tce czy zamienić na taką z 1.6 (jeżeli są różne).
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 25-03-2022, 21:57
@ wojteks my wymieniając wał w Megance nie wyciągaliśmy silnika ani nie zdejmowaliśmy głowicy. Tylko odjazd skrzynią, rozpięcie rozrządu i wał w dół.
Tak, widziałem tą cenę 3.5K. ale to jest cena jaką powiedzieli w sklepie/serwisie czy tyle powiedział mechanik że będzie kosztować? To mnie ciekawi.
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 26-03-2022, 08:24
(25-03-2022, 21:57)Gieno555 napisał(a): my wymieniając wał w Megance nie wyciągaliśmy silnika ani nie zdejmowaliśmy głowicy. Wał też używany można kupić i będzie jeszcze taniej ale takie zabawy to tylko jak się samemu robi, koszt robocizny=0.
•
Po zatarciu wału korbowego ucierpiało wiele elementów silnika, które były smarowane, choćby przez krótki czas, olejem pełnym opiłków.
Jeśli wymiana wału, panewek, oleju i filtra załatwia sprawę, to tacy mechanicy nie powinni brać klucza do ręki a bynajmniej świadczyć usługi innym nieświadomym. Po takiej kolizji, silnik ma być rozebrany w "drobny mak", poddany weryfikacji i dopiero kalkulacja ewentualnej naprawy.
Jak czytam z jakimi mechanikami mamy do czynienia, to aż boję się iść do lekarza.
3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi itek za ten post post:3 użytkowników postawiło Thank You to itek for this post
• Jurek, krosser, wojteks
pawlosio
1,305
6
388
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 26-03-2022, 09:36
op
(26-03-2022, 08:24)wojteks napisał(a): (25-03-2022, 21:57)Gieno555 napisał(a): my wymieniając wał w Megance nie wyciągaliśmy silnika ani nie zdejmowaliśmy głowicy. Wał też używany można kupić i będzie jeszcze taniej ale takie zabawy to tylko jak się samemu robi, koszt robocizny=0.
Można kupić wal używany- koszt około 900 zł...
Ale wału się w tym silniku podobno nie szlifuje...bo paneli są tylko nominalne...
Raczej nie chciałbym robić takiego remontu silnika że kupić wal używany...I potem wiedzieć że się i tak wszystko rozsypie.
Jak ktoś by chciał to sprzedam swój wal za 900...niezły wałek by był z tej sprzedaży..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2022, 09:37 przez pawlosio.)
•
pawlosio
1,305
6
388
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 26-03-2022, 10:37
op
Dogadalem termin z mechanikiem. 30.03.2022 zawoze mu auto...
Jestem 3 "w Kolejce" - facet z tego co mowi specjalizuje sie w tych silnikach..mówił że cały czas wymienia...znaczy że nie tylko ja wpadłem na taki pomysł..
Licze ze pod koniec kwietnia odbiore auto.....obym byl zadowolony...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pawlosio for this post
• adi84
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 26-03-2022, 10:48
(26-03-2022, 10:37)pawlosio napisał(a): znaczy że nie tylko ja wpadłem na taki pomysł.. Skoro ten 1.4tce jest fabrycznie podejrzany to dla wielu chcących dalej jeździć przekładka na 1.6 ma sens, skoro robią to seryjnie to powinni zrobić dobrze a nie ulepić.
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 26-03-2022, 10:51
@ wojteks tak, można kupić wał korbowy używany tylko gdzie taki dostaniesz? Auto dość młode a jak widać to wał najczęściej pada w tych silnikach. Do tego jeszcze różnica ceny jest istotna. Do naszej 7 letniej meganki wał w serwisie kosztował 1450zł więc nie warto było kombinować. Renia jest w naszych rękach i chodzi do dziś dnia już 9 lat od remontu.
@ itek każdy ma swój pogląd co do przeprowadzania napraw. Nie neguje tego co piszesz. Ale mechanik mechanikowi nie równy. Trzeba mieć też trochę swojego oleju w głowie ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2022, 10:57 przez Gieno555.)
•
(26-03-2022, 10:51)Gieno555 napisał(a): Trzeba mieć też trochę swojego oleju w głowie ;) Dodał bym jeszcze doświadczenie w remontach silników, czym mogę się pochwalić.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi itek za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to itek for this post
• andrzejwa, Gieno555
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 26-03-2022, 12:39
@ Gieno555 wyżej pisałeś o brata Megane, panewka turbina itd to były zaledwie skutki, problem zapewne pozostał jak w modelu 120KM.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|