scrabi
32,546
103
12148
10,469
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 12-09-2018, 20:14
op
hmmmmm...Pytanie kieruje odnośnie problemu u znajomego w scenicu.
2.0 PB 2004r Grand Scenic II
kupił auto z 2 lata temu do tej pory nie byłóo problemu..
stwierdził mechanior że ma tylko obudową katalizatora, a bebechy wywalone. rozcięta pucha pusta w środku i zaspawana ponownie..
i od pewnego czasu wali błedem na desce i coś "drży, dzwoni" własnie z tej puchy po katalizatorze...i stwierdził ze Pracuje głośniej ..
pytanie teraz czy ten błąd jest objawem braku kata??? bo chce wstawić nowy. czasami bład zaswieci sie czasami brak... wszystkie info jakie posiadam to tylko to co opisałem .podał mi przez tel....ehhhhhhhhhhhhhhh
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
Zapewne warto sprawdzić, która sonda sygnalizuje błąd. Zapewne są 2, w tym 1 diagnostyczna za katalizatorem. Jeśli katalizatora nie ma, to wtedy sondę diagnostyczną powinno się zamontować w tulejce inaczej może wywalać check.
Być może jest problem z 1 sondą od składu mieszanki, lub jeśli jest lpg to zapewne wymaga regulacji bo mieszanka jest za uboga lub za bogata.
Opcjonalnie wersja 3... (oczywiście nikogo nie oskarżam). Mechanik wyciął kata i go sprzedał, który był i od tego czasu wyskakuje błąd. Pusta puszka katalizatora będzie dawać renonans.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2018, 20:32 przez Consigneus.)
•
scrabi
32,546
103
12148
10,469
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 12-09-2018, 20:29
op
z tego co mi wiadomo w takim przypadku powinno sie zamontować emulator co by "podnieść" sondę. tu pewności nie mam jak jest obecnie, ale przez 2 lata było ok.\a sonda jest chyba jedna tylko za katalizatorem.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
Sondy na 100% muszą być 2.
Regulująca skład mieszanki zapewne będzie blisko kolektora wydechowego.
A diagnostyczna za katalizatorem.
Zaraz znajdę zdjęcie to wrzucę.
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2018, 20:36 przez Consigneus.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Consigneus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Consigneus for this post
• scrabi
polaq
2,313
18
637
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 12-09-2018, 21:09
Sondy fabrycznie są dwie.
Pierwsza regulacyjna odpowiadająca za skład mieszanki druga diagnostyczna sprawdzająca wydolność katalizatora..
Przy wycięciu katalizatora powinien być założony emulator albo w postaci tulejki bądź kokanka z malutkim otworem wlotowym spalin albo elektroniczny symulujący pracę drugiej sondy.
•
Roming
8,416
27
5202
5,698
INNY
2019
INNY
Tarnobrzeg
Roming
Zarejestrowani
— 13-09-2018, 04:38
Skoro 2 lata było bez błędów to należy przyjrzeć się i sprawdzić lub wymienić świece, cewki i skontrolować regulację LPG.
•
scrabi
32,546
103
12148
10,469
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 13-09-2018, 09:36
op
(13-09-2018, 04:38)roming napisał(a): skontrolować regulację LPG.
Ale w aucie brak LPG ![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji39.png) ![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji11.png)
Samo Pb...
Druga sprawa czasami zapala się błąd i auto łapie mula jak zgaśnie to wszystko wraca do normy.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Roming
8,416
27
5202
5,698
INNY
2019
INNY
Tarnobrzeg
Roming
Zarejestrowani
— 13-09-2018, 09:49
To świece cewki sondy do sprawdzenia.
Miałem SC II 2.0 czasem łapał Check emission.
Wymieniłem świece i pierwszą sondę bo stała na 0.5 i nie pracowała.
Problem znikł po tych zabiegach.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Roming for this post
• scrabi
michaldck
4,822
25
3867
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Jak miałem walniętą cewkę to pojawiał sie check emmission. Do tego auto szarpało przy przyspieszaniu, z rury wydechowej dochodził klekot jak z traktora, na jałowym biegu - silnikiem od czasu do czasu rzucało we wszystkie strony.
napisane telefonem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2018, 11:17 przez michaldck.)
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michaldck za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to michaldck for this post
• scrabi
polaq
2,313
18
637
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 13-09-2018, 20:52
Jeśeli świece i cewki są ok to jeszcze bym wtryski benzynowe podejrzewał.
Jak wyglądają korekty?
Jakie ciśnienie sprężania? Może któryś z zaworów się kończy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2018, 20:54 przez polaq.)
•
|