Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wyciek płynu


ko-ma
Zarejestrowani

Wczoraj u mnie też lało się po jeździe, ale ja wiem, ze to na pewno skropliny z klimatyzacji.
Kapie także przy ruszeniu po postoju przez noc, a więc jeśli to woda - nie ma się czym przejmować.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

ko-ma napisał(a):lało się po jeździe, ale ja wiem, ze to na pewno skropliny z klimatyzacji.
zgadza się...
ko-ma napisał(a):Kapie także przy ruszeniu po postoju przez noc
tu raczej z klimy na pewno nie.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Z klimy, z klimy. Okazuje się, że jak auto stoi - woda nie ścieka rurką, potrzebne są wstrząsy.
A że w garażu chłodno, to i woda nie odparowuje.
Niczego w aucie nie ubyło, rano wyjeżdżałem i zostawiłem "ścieżkę". Po powrocie było to samo.
Wody ze skroplin jest sporo, już się przyzwyczaiłem (jak bym rozlał pół szklanki wody).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Witam, niestety dziś dopadł mnie wyciek płynu chłodniczego i musiałem się ratować zwykłą wodą żeby dojechać do mechanika. Wstępnie oglądałem co i jak i cała osłona pod autem jest mokra. Czy ktoś miał już w 1.6 DCI przypadek wycieku płynu, może gdzieś jest ,,słabe" miejsce narażone na uszkodzenie? Mechanik jeszcze nie rozbierał ale chciałbym go naprowadzić jakie punkty sprawdzić. Nie wiem czy była wymieniana pompa wody wiem że jest ona na pasku ale nie zauważyłem pod maską żadnych wycieków. Turbosprężarka chyba też jest chłodzona cieczą, może przewody do nagrzewnicy ale ciepłe powietrze leciało z nawiewów (chciałem go schłodzić). Podczas jazdy mocniej się grzał gdy stanąłem potrafiła temperatura spaść. Co jeszcze obstawiacie?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Właśnie wracam od mechanika, pęknięty przewód od nagrzewnicy który prawdopodobnie został osłabiony przez olej napędowy bo lekko poci się pompa wysokiego ciśnienia. Trochę dziwne że przewód nie jest zbrojony a jakość gumy pozostawia wiele do życzenia. Już przewód dobrany i jutro mam nadzieję wszystko się skręci i Scenic wróci do żywych.

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

Przy badaniu technicznym diagnosta zauważył wyciek płynu chłodniczego. Dziś przy okazji wymiany oleju w skrzyni biegów mechanik stwierdził, że płyn wycieka między blokiem silnika a chłodnicą oleju - obudową filtra oleju. Czy chłodniczka oleju jest chłodzona przez płyn chłodniczy? Jeśli tak, to co może być przyczyną? Uszkodzona obudowa filtra czy wystarczy wymiana uszczelek? Mam teraz dylemat: kupować kompletną obudowę czy tylko uszczelki (jeśli są dostępne). Wyciek nie jest tragiczny: przez 2 tygodnie poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym spadł trochę poniżej minimum. Sama obudowa filtra to koszt ok. 180 zł.
pio555 napisał 01-07-2020, 21:45:
proszę ne dublować postów
napisałeś w jednym wątku i wystarczy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2020, 21:45 przez pio555.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości