szczeniakpl
223
0
20
45
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Głowno
op
Witam
Czy normalne jest "wpadanie" pedału hamulca i naciskaniu go na postoju do dołu ?
Może być to objaw zapowietrzenia ?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-04-2016, 10:24
Normalne to toto nie jest.
Zapowietrzenie to może być.
Nawet na pewno jest.
Problem tylko - znaleźć przyczynę.
Czy jest płyn w zbiorniczku? Czy nigdzie nie ma wycieku?
Czy ostatnio coś było grzebane w układzie?
Normalnie - pedał ma się zatrzymać sporo nad podłogą, dość twardo, "sprężyście"
Na pewno - nie wybierać się w tym stanie na drogę.
Jedna uwaga: Jeśli na postoju, przy zgaszonym silniku, kilkukrotnie depnie się na pedał - zrobi się on twardy i "urośnie".
Jeśli w trakcie uruchamiania silnika pedał będzie wciśnięty - wyraźnie "wpadnie" i zrobi się "miękki" - jest to naturalne zjawisko i świadczy o prawidłowej pracy serwa pompy hamulca.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2016, 10:30 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• szczeniakpl
maly939
1,762
4
703
153
SC I ph II
2002
1.9 dCi 102KM, 1999-2003
Nisko
maly939
Zarejestrowani
— 03-04-2016, 10:28
Dokładnie jak kolega pisze posprawdzaj i uważaj - musisz to usunąć.
Ja co prawda w 1 scenicu ale gdy nie miałem ubytków płynu a pedał zdarzał się opadać i zaczęło coś piszczeć w kabinie przy pedale hamulca to wymieniałem serwo i jest ok już z 5-6 lat
•
szczeniakpl
223
0
20
45
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Głowno
op
Dzięki za zainteresowanie.
- hamulec podczas jazdy działa normalnie ( tak mi się przynajmniej wydaje :-))
Hamulec wpada/lekko ustępuje pod naciskiem na postoju z zapalonym silnikiem i zatrzymuje się niewiele nad podłogą
Wymieniałem tarcze i klocki wczoraj, ale podobny objaw miałem wcześniej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2016, 13:49 przez szczeniakpl.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-04-2016, 14:41
Zrób wcześniej opisany test - czyli przedeptaj przy wyłączonym silniku, wciśnij i uruchom silnik
Pedał, po przedeptaniu twardy i zatrzymany dość wysoko, powinien zmięknąć i przesunąć się w dół ze 2 cm.
To normalne i prawidłowe.
Natomiast jeśli pedał wpada dość głęboko - cóż, profilaktycznie solidnie odpowietrzyć wszystkie koła i sprawdzić, czy to coś dało.
No i warto by zmierzyć siły hamowania / w ostateczności ostro przyhamować z niewielkiej prędkości na jakimś szerokim placu - czy przypadkiem któreś koło nie bierze słabiej.
Wiem, że jest ABS, ale słaba praca hamulca jednego koła da się wyczuć. Czasami nawet ocenić po śladach (mamy taki ukochany nie sprzątany, zapiaszczony plac w okolicy).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2016, 14:41 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Przyczyn może być kilka a jedną z nich uszkodzenie elastycznego przewodu hamulcowego. Już objaśniam na czym owe uszkodzenie polega przewód elastyczny to wężyk łączący układ hamulcowy z zaciskiem hamulcowym. Zrobiony jest z kilku warstw gumy z biegiem czasu guma traci swoją sprężystość w chwili gdy wciskasz hamulec w układzie zwiększa się ciśnienie i po prostu przewód rozciąga się jak balon. Wystarczy, że taki przewód rozciągnie się trochę i pedał już będzie wpadał. Oczywiście na początek odpowietrz, sprawdź poziom płynu hamulcowego jak najbardziej aktualne są porady innych forumowiczów ale miej na uwadze te przewody. Spotkałem się z takim problemem osobiście.
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 04-04-2016, 08:51
Laguna 2 ph2, clio 3 ph1 to samochody, w których też obserwowałem takie zachowanie się pedału hamulca.
Wszystko wskazuje na to że jest to zupełnie normalne.
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Normalne jest to zjawisko ponieważ vacum pompa na wolnych obrotach nie daje rady wytworzyć takiego podciśnienia żeby kompensowało działanie hamulców.W dieslu tym bardziej,bo w benzynie są wyższe podciśnienia produkowane przez vacum.Jak dobrze pamiętam to różnicy jest nawet 25% między dieslem a benzyną.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
|