Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Własne życie wycieraczek


jarpen
Zarejestrowani

op
(17-11-2016, 23:21)filozof napisał(a): Prawda. Lepus: jeśli masz czujnik deszczu, to możesz mieć jak piszesz. W Sc I nie było takiej technologii. Jarpen dobrze pisze - biegi są automatycznie "zrzucane" po zatrzymaniu samochodu, jeśli prędkość wycieraczek była ustalona na I lub II bieg w czasie jazdy. Objawy wskazują na awarię. Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy jest sucho w okolicy bezpieczników. Sprawdź wykładzinę, czy nie jest wilgotna na początek.

Okej. Jutro się a to zabieram. Przejrzę czy gdzieś nie dostaje się wilgoć.. sprawdzę i na wszelki wypadek wymienię bezpiecznik i chyba spróbuję dostać się do manetki zeby sprawdzić wszystkie styki, połączenia i je przeczyścić i ew potraktować kontaktem.. a czy mam czegoś szukać pod maską?

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Sory, mea culpa. Nie zauważyłem, że sprawa dotyczy scenika I. Ja mam II i tak to działa.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Podszybie musisz odkręcić i tam zerknąć, czy woda nie stoi (choć już parę dni nie padało, więc może nie być). Czyszczenie odpływów gdzieś na forum było, poszukaj. Generalnie trzeba usunąć cały syf, który tam się zebrał i otworzyć klapkę w ściance błotnika - w kazdy razie będzie ona nisko, przy "podłodze" podszybia.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Kurtka, a oddałem już ściągacz do wycieraczek.. no nic. Okej. A zeby dobrać się do manetki to dużo roboty?

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Nie musisz ściągać ramion, wystarczy unieść plastik, ja tylko odkręcałem wkręty. Z resztą, jak ściągałeś niedawno, to powinny zejść bez ściągacza.
Z manetkami nie pomogę, bo nie wiem. Pewnie kierownicę trzeba rzucać.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

To niekoniecznie muszą być zapchane odplywy.Wystarczy mała nieszczelność a woda dostaje się za bezpieczniki czyli do modułu uch i takie cuda mogą zacząć się dziać. Wymiana bezpiecznika nic nie da.
Włóż rękę za skrzynkę z bezpiecznikami i sprawdź czy sucho.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Dzisiaj rozebrałem całe podszybie, wyczyscilem odpływy, kostkę łączącą z silnikiem wycieraczek potraktowałem kontaktem i zaglądałem do bezpieczników ale wszędzie było sucho i w miarę czysto.. nie sprawdzałem tylko w ten sposób jak pisał Krzysztof. Ale tak sobie myślę że sprawdzę w ten sposób jak będzie padało, bo teraz jak jest sucho to wycieraczki chodzą prawidłowo.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Po pierwsze wątek dotyczy SC I.
Po drugie, w SC I nie ma chyba tego problemu z przeciekaniem wody z podszybia do wnętrza auta.
Po trzecie w SC I wycieraczkami steruje UCH i niestety potrafi się spartolić. Mój ojciec miał tą przypadłość w swoim SC I, jak włączył wycieraczki to chodziły non stop i nie można było ich wyłączyć, diagnoza, padło UCH. A UCH steruje wycieraczkami w taki sposób, że jeżeli masz włączone wycieraczki na biegu ciągłym wolnym lub szybkim, to zatrzymując się np na światłach automatycznie przełącza na tryb przerywany, jak ruszysz, znowu idzie ciągły (ten który jest załączony manetką). Nie pamiętam, czy zmienia także w trybie przerywany czętość. Do tego, jeżeli włączone są przednie wycieraczki na jakimkolwiek stopniu, to włączając wsteczny, automatycznie odpala tylną wycieraczkę (SC II też to ma).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2016, 21:05 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op
(19-11-2016, 21:04)michumal napisał(a): Po pierwsze wątek dotyczy SC I.
Po drugie, w SC I nie ma chyba tego problemu z przeciekaniem wody z podszybia do wnętrza auta.
Po trzecie w SC I wycieraczkami steruje UCH i niestety potrafi się spartolić. Mój ojciec miał tą przypadłość w swoim SC I, jak włączył wycieraczki to chodziły non stop i nie można było ich wyłączyć, diagnoza, padło UCH. A UCH steruje wycieraczkami w taki sposób, że jeżeli masz włączone wycieraczki na biegu ciągłym wolnym lub szybkim, to zatrzymując się np na światłach automatycznie przełącza na tryb przerywany, jak ruszysz, znowu idzie ciągły (ten który jest załączony manetką). Nie pamiętam, czy zmienia także w trybie przerywany czętość. Do tego, jeżeli włączone są przednie wycieraczki na jakimkolwiek stopniu, to włączając wsteczny, automatycznie odpala tylną wycieraczkę (SC II też to ma).

wszystko się zgadza ;) dokładnie tak, jak pisałem wcześniej... ale, że to UCH steruje wycieraczkami, to nie wiedziałem :/ kurtka, myślałem, że jest jakiś przekaźnik albo to wina manetki, ale jeśli UCH to fajnie. :/

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Znajdź schematy elektryczne do SCI w manualach, to zobaczysz co i jak.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości