Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wibracje podczas jazdy - co jest przyczyną?


Gwiazdoor
Zarejestrowani

op Witam,
Od początku po zakupie auta mam problem z wibracjami.
Zdecydowałem się na wymianę półosi, wibracje trochę ustały ale nadal są dość intensywne, zaczynają się między 110-120km/h.

Dziś postanowiłem podnieść autko na podnośniku i troszkę posprawdzać co tam się dzieje bo ostatnio mam dziwne stuki przy skręcie czy jeździe po nierównościach.

Na prawym kole ruszając nim lewo - prawo jest duży luz, tak jakby w miejscu sworznia wahacza gdzie jest skręcany ze zwrotnicą. Czyli mogę podejrzewać ze sworznie wahacza do wymiany tak?

Wracając do wibracji. Podnosiłem kolejni jedno koło i potem drugie dodając gazu. Wibracje są na jednym i drugim kole, trzęsie kierownica i cała budo od prędkości 80km/h czym wyższy bieg, niższe obroty tym bardziej trzęsie, najbardziej na 5 biegu.

Podejrzewałem już maglownicę, ale teraz już sam nie wiem... Ktoś miał taki problem i pomoże? Przymierzałem się do wymiany piast i łożysk ale czy to może być przyczyną?

Jeśli chodzi o koła mam 3 komplet felg i 4 komplet opon na każdych to samo. Oczywiście były wyważone w dwóch różnych punktach.

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

Miałem identyczny problem ale zupełnie w innym aucie i winowajcą było coś na lewej półosi (raczej przegub wewnętrzny). Jeżeli drgania masz przy przyspieszaniu to coś z napędem a jeżeli wrzucasz na luz i dalej trzęsie to wtedy koła/opony. Ja jeszcze dodatkowo drgania miałem między 30-40 i się poddałem bo nie byłem pewny jakości zamiennika półosi i na celowniku następną rzeczą był mechanizm różnicowy (dyfer) w skrzyni biegów. Auto sprzedałem razem z problemem jasno o tym informując kupującego.

Odpowiedz
itek
Zacznij od usunięcia wszelkich luzów bo i tak to trzeba zrobić. Zobaczysz czy się coś zmieni.

Odpowiedz
Gwiazdoor
Zarejestrowani

op Usunięcie luzów nie pomoże. Miałem w tym samochodzie wymienione wszystko w przednim zawieszeniu a i tak drgania były.

Wymieniłem kompletne półosie i tak jak napisałem problem lekko ustał ale jest nadal i powyżej 120km/h jazda jest raczej nie do przyjęcia. Oczywiście wymienię w tym tygodniu ten sworzeń i tradycyjnie gumy na drążku stabilizatora bo robię to co najmniej raz w roku Biggrin

Nie wiem jak zdiagnozować luz na maglownicy...bo usunąć się go raczej nie da.
Czyli obstawiacie raczej coś w skrzyni?

Może też być tak, że frezy na piastach są wyrobione i jest taki efekt? Albo Piasta się lekko zdeformowała czy to raczej mało realne scenariusze? Łożyska raczej huczą nie powodują takich drgań prawda?

Co mi się jeszcze czasem działo - przy skręcie pełnym w prawo czasem coś strzelało w prawym kole, po wymianie półosi działo się to nadal i jest to losowe, czasem 10 razy skręcam i nic a czasem po prostu sobie coś tam terkocze tak że 3-4 razy. Głównie przy mocnym skręcie i niskiej prędkości, ruszaniu.


U mnie drgania są praktycznie tylko od 110-120km/h jak dodaje gazu to drgania nie są wielkie, ale jak spuszczę tylko gaz to bardzo drga aż do momentu gdy spadnie poniżej 110km/h W innych prędkościach nie występują. Jak sprawdzałem na podnośniku to były one od ok. 80km/h
Podniosę jeszcze raz i sprawdzę co się dzieje jak wrzucę luz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2020, 09:43 przez Gwiazdoor.)

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Nie masz przypadkiem obniżonego zawieszenia lub nie oryginalnych sprężyn? W lagunach po obniżeniu są wibracje właśnie po obniżeniu bo przegub pracuje w innym płożeniu.

Odpowiedz
itek
Na podnośniku sprawdzanie nie odzwierciedla warunków drogowych i nie musi być tak samo.
Przy luzach w ukł. kierowniczym zmienia się zbieżność przy dodaniu i ujęciu gazu.
Jeśli silnik na luzie nie wpada w wibrację na określonej prędkości to szukać w ukł. jezdnym i kierown.
Złe tarcze ham. i złe osadzenie na piastach też mogą dawać taki efekt natomiast luzy powodują potęgowanie zjawiska.
Trzaski o których piszesz to może być przegub zewnętrzny i wybity może wibrować.

Odpowiedz
Gwiazdoor
Zarejestrowani

op Tarcze zawsze wymieniam sam mam już 2 komplet. Zawsze czyszczę piastę przed osadzeniem traczy. Na przeglądzie nie pokazało bicia tarcz. Zbieżność ustawiałem już 2 razy Sad Sprawa dziwna, mechanicy każdy mówi co innego i wypadłoby wymienić pół auta. Sprawdzę jeszcze na luzie jak się zachowuje ale dopiero po wymianie tego sworznia bo nie chce ryzykować przy takich prędkościach.

Przeguby mają raptem 3 tys przejechane, jeżdżę normalnie bez szaleństw więc nowe już by strzelały? Na starych też się to działo tak samo losowo.

Sprężyny mam czarne, ale nie wiem jakie ktoś tam zakładał. Ktoś może mi pomóc w doborze dobrych sprężyn do mojego auta, jest jakiś temat gdzie mogę zapytać o numer części po Vin?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2020, 12:05 przez Gwiazdoor.)

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Przeguby jak są uszkodzone to strzelają. Jeśli Twoje nie wydają takich odgłosów a osłony są całe to nic im nie powinno być.
A jak wyglądają wewnętrzne przeguby? Tak wiem że lewy jest w skrzyni;)

Odpowiedz
Gwiazdoor
Zarejestrowani

op @ szymin89 Wymieniałem całe półosie czyli przeguby wewnętrzne z zewnętrzne. Gumki na nich są jak nowe mają przejechane ok. 3kkm. Od początku się tak działo, ma starych też strzelało, ale to może być wina sworznia wahacza że tak strzela, martwią mnie najbardziej te wibracje.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości