Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wentylator chłodnicy


WloczykijSC
Zarejestrowani

op Witam od kilku dni zauważyłem że po odpaleniu wentylator odrazu chodzi na pełnych obrotach ma ktoś pomysł o co może chodzić? Z góry dzięki ;)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Sprawdź ciśnienie w układzie klimatyzacji.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • haszczurur
WloczykijSC
Zarejestrowani

op Problem rozwiązany wina był zasniedzialy styl w presostacie

Odpowiedz
domel2-5
Zarejestrowani

Podepnę się pod temat.

Sytuacja podobna jak u kolegi tylko że :

Musiałem wymienić 2 chłodnice (dzwonek) po naprawach umyłem auto i następnego dnia zaczął dziwnie działać wentylator okazało się że mechanik nie podłączył wtyczki do presostau.( jeżeli dobrze myślę do jest umieszczony na rurce od klimy na dole patrząc od przodu po lewej stronie silnika) Podłączyłem wszystko wróciło do normy.
I teraz po kilku miesiącach to samo. Wentylator przy 0 st. uruchamia się razem z silnikiem, Pomyślałem ze może znowu coś przy presostacie.
Pierwszym razem tylko włożyłem wtyczkę, teraz jak ja wyciągnąłem to widziałem jak by była wilgotna, wypsikałem odpowiednimi specyfikami, wyczyściłem itp złożyłem.

Odpalam silnik - cisza. pojeźdiłem po mieście, rozgrzałem silnik, wróciłem pod garaż zostawiłem go na wolnych obrotach niech sobie chodzi.
Wentylator odpala się na chwilę pochodzi z 30 sekund i się wyłącza. Wszystko prawidłowo.
Jadę dziś do pracy stoję na światłach 2 kreski od poziomu temperatury na desce i słyszę wentylator i poleciały brzydkie słowa ...
Co zauważyłem :
Odpala się kiedy chce. silnik ciepły/ zimny
Poziom temp. na wyświetlaczu prawidłowy
może być 1 dzień spokoju, następnego dnia już wariuje.
Raz działa ciągle przez cała jazdę, drugi raz odpala się na minute i przestaje
Jeden raz działał dziwnie tz. uruchamiał się na 1/2 sekundy i przestawał i tak w koło.
Dodam że nie mam czynnika w klimatyzacji (nieszczelna)

Gdzie szukać przyczyny ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2020, 08:48 przez domel2-5.)

Odpowiedz
domel2-5
Zarejestrowani

bylem u kumpla i na szybko podpieliśmy go pod delphi i pokazał tylko taki błąd w załączniku. 
Pewnie któryś czujnik, ale który ...
Wentylator uruchamia się na wyższym biegu, zaraz po odpaleniu silnika

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2020, 19:43 przez domel2-5.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Sprawdź jakie ciśnienie w układzie klimy pokazuje.
Może pokazywać za wysokie ciśnienie i od razu wentylator próbuje zbić temp. chłodnicy.
Pewnie presostat już do wymiany.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • domel2-5
polaq
Zarejestrowani

Chodzi właśnie o czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego.
Jest poza zakresem bo dozwolony zakres dla pracy klimatyzacji to 2-28bar.
Jak długo nie masz czynnika w układzie?
Jego brak a w zasadzie wilgoć w układzie powoduje duże zniszczenia. Może czujnik też wyzionął ducha i głupoty pokazuje.

Odpowiedz
domel2-5
Zarejestrowani

Dzięki za info..

Czynnika nie mam od listopada ..
Ciśnienie jakie pokazywało to 34 bary ale kumpel nie był pewny tej wartości.
Nie wiedziałem że brak czynnika może spowodować jakieś zniszczenia. Jak byłem u gościa co zajmuje się klimatyzacjami to powiedział że jest zima i na wiosnę się umówimy i zrobi to...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2020, 20:24 przez domel2-5.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

To na początek test szczelności, wymiana dziurawego elementu plus płukanie całego układu plus wymiana osuszacza a dopiero nabicie czynnika.
Lub w innej kolejności: płukanie układu, wymiana osuszacza i nabicie czynnika z olejem z dodatkiem barwnika UV i szukanie nieszczelności.
34 bary to pokazywał pewnie jak nie miał dobrego styku na czujniku.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • domel2-5
domel2-5
Zarejestrowani

Nieszczelność jest na połączeniu rurki z chłodnicą. mechanik mi to wycenił na ok 700/800 zł bo jak powiedział musi rozebrać pół samochodu bo ta rurka idzie w podszybie .. nie wiem czy tak faktycznie jest i ze względów czysto finansowych musiałem to przełożyć na inny okres, ale teraz jak czytam że jazda bez czynnika może spowodować jakieś większe uszkodzenia ( o których mi nie powiedział ) to mi się słabo robi..

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości