mariusz scenic
13
0
0
0
SC II ph I
2005
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Mińsk Mazowiecki
op
Witam, potrzebuję pomocy, scenic II phI, silnik 1.9 dci, mam problem z temperaturą silnika a raczej jej wskazaniem ale nie tylko. Otóż problem powstał podczas jazdy, zaczął wariować wskaźnik temperatury silnika na desce rozdzielczej i wyskoczył napis engine overheating, ale dosłownie na chwilę, bo sekundę później wskaźnik pokazywał normalną temperaturę, potem zerową jakby silnik zimny, za chwilę znowu do czerwonego poziomu i tak w kółko. Po zgaszeniu i próbie ponownego odpalenia pojawiły się kolejne objawy: po naciśnięciu start od razu załącza się wentylator chłodnicy na prędkość maksymalną mimo że silnik po postoju, do tego świece żarowe grzeją się około 20-25 sekund i dopiero zapala o ile na ciepłym silniku jeszcze w miarę to na zimnym trochę gorzej,piszę trochę bo do tej pory zapalał na dotyk, a grzanie świec zajmowało góra 3-5 sekund. Ponadto jak wsppominałem wskaźnik na desce nawet jak sobie czekam aż zagrzeje świece wyświetla czasem 5 kresek, czasem żadnej. Gdy już zapali to samo wskaźnik wariuje. Oczywiście zacząłem od wymiany czujnika, ale po wsadzeniu nowego, oryginału jest dokładnie to samo, dodam że na kompie diagnozowałem Launchem wyszło DF001 przerwa w obwodzie czujnik temp. przynajmniej tak przetłumaczone. Czasem przy tej choince z wskaźnikiem pojawia się napis check injection ale gaśnie. I na koniec dodam auto 3 dni temu odebrane po wymianie rozrządu, panewek, oleju, oraz nowe świece żarowe, nie katowane i było ok. Proszę o pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2017, 20:21 przez mariusz scenic.)
•
siwusek216
6,004
17
4246
3,035
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Który czujnik temperatury wymieniony? Przeważnie są 3 wskaźnik, ECU i wentylatora chłodnicy. Za taki cyrk to może odpowiadać ten do ECU albo zawilgocone kostki czujników.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
•
mariusz scenic
13
0
0
0
SC II ph I
2005
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Mińsk Mazowiecki
op
Czujnik przy termostacie wymieniłem
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 15-02-2017, 13:07
odpowietrz dokładnie układ chłodniczy i problem powinien ustąpić
•
mariusz scenic
13
0
0
0
SC II ph I
2005
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Mińsk Mazowiecki
op
(15-02-2017, 13:07)Wojtgda napisał(a): odpowietrz dokładnie układ chłodniczy i problem powinien ustąpić 
Mecze się już z tym drugim miesiąc, po złym wsadzeniu czujnika wyciekł cały płyn, po uzupełnieniu i odpowietrzeniu jeśli zrobiłem to dobrze problem występuje rzadziej ale występuje. Czy odpowietrzeniki są dwa ,na termostacie i rurze od nagrzewnicy? Czy w zbiorniku wyrównawczym powinien cały czas przelewać się plyn,np przy zimnym silniku?
•
ko-ma
9,688
28
1675
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-03-2017, 12:06
(07-03-2017, 09:05)mariusz scenic napisał(a): Czy w zbiorniku wyrównawczym powinien cały czas przelewać się plyn,np przy zimnym silniku? Nie, jedynie przy w pełni nagrzanym silniku, a i to nie zawsze.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
mariusz scenic
13
0
0
0
SC II ph I
2005
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Mińsk Mazowiecki
op
Dodam że teraz problem czyli brzęczyk i skacząca nagle temperatura do czerwonego wraz z komunikatem overhating engine następuje przewaznie po puszczeniu gazu lub naciśnięciu hamulca niezależnie czy silnik dopiero uruchomiłem czy juz jest nagrzany
•
|