Kiedyś wrzucałem mój manual na forum. Tu jest w Lagunie 1,6 16V ale konstrukcja taka sama.
Do pracy będą nam potrzebne:
* Śrubokręt płaski
* Torx T25
* Torx nasadowy E8
* klucz nasadowy 10 mm
** Piwo dowolnej marki
![[Obrazek: smile.png]](https://images.weserv.nl/?url=renaultlaguna.pl%2Fforum%2Fpublic%2Fstyle_emoticons%2Fdefault%2Fsmile.png)
30-60 minut czasu
![[Obrazek: post-95501-0-93388300-1416573567_thumb.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=renaultlaguna.pl%2Fforum%2Fuploads%2Fmonthly_11_2014%2Fpost-95501-0-93388300-1416573567_thumb.jpg)
Krok 1
Zdejmujemy dolot powietrza, odpinając gumowy uchwyt, poczym wysuwamy go z obudowy filtra powietrza.
Krok 2
Odkręcamy obudowę filtra powietrza ( 2 x Trox T25) poczym odpinamy cięgło gazu.
Krok 3
Odpinamy wtyczki od silnika krokowego, i (czujnika położenia przepustnicy?) poczym dwa torxy nasadowy rozmiar E8,
one trzymają całą dużą plastikowa obudowę połączoną z przepustnicą. Po odkręceniu tych śrub wysuwamy je do góry ( są długie) następnie ostrożnie zsuwamy tą obudowę popychając ją w stronę kabiny. Ukaże nam się pierwsza uszczelka (ta grubsza).
Krok 4
Teraz musimy lekko dać nura, z tyłu przepustnicy od wewnętrznej strony są dwie śruby na klucz 10 mm które trzymają przepustnice. Po ich odkręceniu delikatnie wysuwamy ją z kolektora. I tu ważniejsza, cieńsza uszczelka. Mnie rozpadła się ona w dłoni przy próbie zdjęcia jej z rantu.
Usuwamy stare uszczelki, czyścimy przepustnicę rozpuchem na bazie acetonu, po czym suszymy sprężonym powietrzem.
Składamy w odwrotnej kolejności. Przy wsuwaniu przepustnicy w dolot warto czymś delikatnie zwilżyć uszczelkę, żeby się nie uszkodziła.
W niektórych przypadkach wymianiane są także cztery uszczelki pod kolektorem, u mnie jednak wystarczyła wymiana tych dwóch które opisałem.