Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ulatnianie się czynnika z klimatyzacji


Krzychol
Zarejestrowani

op Witam.
Mam pytanie teoretyczne do praktyków. ;-)
Czy to możliwe, żeby poprzez nieszczelności węży w układzie klimatyzacji i/lub ich złączek itp. w przeciągu roku ilość czynnika ze stanu FULL spadła do 290 gr ? Wtedy klima przestaje już chłodzić.
I pytanie dodatkowe. Czy coś takiego pozostawiłoby ślady barwnika w miejscach, w których ulatniał się czynnik?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2022, 20:27 przez Krzychol.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Tak.
Niekoniecznie.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Zdecydowanie tak. Nieszczelność może nawet opróżnić układ w ciągu kilku dni.

Ślad zostanie jak kontrast był dodany.
Jak nieszczelność jest w jakimś miejscu, gdzie czynniki atmosferyczne mogą to wypłukać, to faktycznie może być ciężko ze śladami

Obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
Krzychol
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedzi. Zadałem to pytanie, bo jestem po wymianie skraplacza, który miał mieć dziurę i to miało powodować wylatywanie czynnika w kosmos. Rok po tej wymianie okazało się że czynnik dalej znika, z tym że testy szczelności niczego nie pokazują, śladów kontrastu też nie ma. Więc winnymi ogłoszono właśnie węże, złączki itp. Przebieg auta ok. 240 tys. Niepotrzebnie wyrzucona kasa na skraplacz, miałbym na dobijanie czynnika na kilka lat. :-/

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Skraplacze nie są wieczne, może ten co wymieniłeś miał dziurę i czynnik uciekał szybko (było widać, bąbelki się pojawiały na mydle it.) a teraz jest kolejna nieszczelność gdzieś na o-ringu/czujniku/sprężarce/parowniku (skoro nie widać nigdzie kontrastu).

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Kontrast to przeszłość, historia.
Jedź na sprawdzenie szczelności hydrogenem.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości