Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Układ paliwowy 1.6dci


Somiacz
Zarejestrowani

op Witam. czy ktoś z was potrafi mi wytłumaczyć różnice w układzie paliwowym w 1.6dci mianowicie niektóre mają przewód powrotny idący z pompy łaczy się z wtryskiwaczami i idzie do zbiornika, a inne mają przewód idący z pompy łączy się z listwą wysokiego ciśnienia, wtryskiwaczami i do zbiornika paliwa. Borykam się z pewnym problemem i staram się ustalić działanie tego układu paliwowego.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Pewnie wynika to z tego, że były listwy wtryskowe z zaworem bezpieczeństwa i za tym zaworem był króciec odprowadzający ewentualny nadmiar paliwa do zbiornika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2025, 08:15 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
Somiacz
Zarejestrowani

op Czyli teoretycznie ten zawór zastępuje regulator listwy paliwa klasyczny elektryczny?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zawór bezpieczeństwa a zawór regulacyjny to zwykle 2 różne rozwiązania.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(17-01-2025, 16:00)Somiacz napisał(a): zastępuje regulator listwy paliwa klasyczny elektryczny?
W żadnym razie nie zastępuje, jest w razie W, gdyby ciśnienie wzrosło ponad to co przewiduje pompa to on mechanicznie przepuści nadmiar paliwa do przelewu, rozładuje rampę wtryskową. Chyba spotykany coraz rzadziej.

Odpowiedz
Somiacz
Zarejestrowani

op Czyli by się potwierdzało że jest on potrzebny bo mój 1.6 ma za duże ciśnienie w niektórych partiach obrotów względem zadanego, które dosyć wolno schodzi przez co przy danych obrotach wtryskiwacze nie mogą sobie poradzić z nadmiarem ciśnienia paliwa.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości