Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Uklad kierowniczy - Sciaga w lewo


piotrex512
Zarejestrowani

op Witam mam problem ze sciaganiem w lewo podczas jazdy. Scina opone od zewnetrznej strony a wymieniłem juz prawie całe przednie zawieszenie ( wachacze,amortyzatory,sprezyny, gorne mocowanie amortyzatora,drazki kierownicze i koncowki drazkow kierowniczych) zbieznosc rowniez była robiona  i na probe zamieniłem przednia koła na tylne a sciaga dalej i juz nie wiem co z tym zrobic. Macie jakis pomysł?

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Ale ze jak Cię ściąga, to kierownica skręca czy jest prosto a auto i tak zjeżdża na bok ?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
piotrex512
Zarejestrowani

op Kierownica prosto i po chwili odbija w lewo sama

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Trzeba zacząć od programowego skonfigurowania punktu zerowego czujnika kąta skrętu, czyli popularnej adaptacji układu.
W "dwójkach" była to przypadłość wręcz klasyczna - układ wspomagania siłowo dąży do ustawienia kół w zapamiętanym punkcie zerowym (czyli do jazdy na wprost. Jeśli zero programowe nie pokrywa się z zerem mechanicznym - jest efekt ściągania.
Co do ścinania opony - trzeba by się temu przyjrzeć, ale po zaadaptowaniu układu. Być może jest/był problem np. z kątem pochylenia koła.
Ale że wykonano multum czynności - konieczna będzie pełna geometria podwozia, sama zbieżność nie wystarczy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości