ko-ma
9,621
28
1644
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 14-12-2016, 12:21
Akurat jakość płynu niewiele ma wspólnego z trwałością i uszkodzeniami uszczelek pod głowicą - ostatecznie podstawowymi składnikami zawsze są woda i glikol propylenowy.
A co granulek "awaryjnych"... Raz zastosowałem (ale płyn, nie granulki) awaryjnie - i chodnica przejeździła następnych dwóch właścicieli samochodu. A inny razem po cudownych granulkach wymieniałem zatartą pompę wody.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
artjak
19
0
0
2
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Swarzędz
artjak
Zarejestrowani
— 09-01-2017, 09:44
op
Witam Wszystkich z życzeniami na Nowy Rok.
Sprawa wygląda następująco:
auto u mechanika na "badaniach", wstępna diagnoza - pęknięta głowica, w czwartek będzie sprawdzana ciśnieniowo czy faktycznie i czy da się ją naprawić.
Pytanko, czy ktoś wie ile może kosztować głowica z drugiej ręki, jeśli okaże się, że moja będzie do wyrzucenia, czy 1200 PLN to dobra cena?
Może ktoś ma lub wie gdzie takową zdobyć. Zaklinam rzeczywistość aby nie była potrzebna ale chcę się jakoś zabezpieczyć.
Pozdrawiam.
Aktualizacja 05.01.2016
Niestety pęknięta głowica na 1 cylindrze, teraz czekam na info jak głęboko jest pęknięta i czy da się ją naprawić.
Aktualizacja 09.01.2017
Głowica w trakcie naprawy czyli nie było tak źle. Czekam na Szczeniaczka, i może w końcu będę mógł się nim nacieszyć.
Aktualizacja 23.01.2017
Szczeniaczek odebrany od mechanika, zobaczymy jak się będzie sprawował przez najbliższy tydzień, oby wszystko było OK. i obym szybko zapomniał o tej "przygodzie".
Aktualizacja 30.01.2017
Po tygodniu jeżdżenia płynu chłodniczego nie ubyło, jest na tym samym poziomie. Czyli wszystko OK. Uff. Temat do zamknięcia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2017, 11:07 przez artjak.)
•
woker34a
24
0
1
3
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Kraków
woker34a
Zarejestrowani
— 05-10-2017, 15:54
Witam czy podał byś ile Cię kosztowała ta impreza
•
Kulpas
1,486
2
570
3
SC III ph I
2011
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Gliwice
Kulpas
Zarejestrowani
— 26-01-2018, 04:39
Witam kolegów.
Zauważyłem u siebie ubytek płynu chłodniczego w silniku 1.9dci 131km 96kw.
Otóż przy wymianie oleju w grudniu 2017r poziom płynu był uzupełniony do max. Do dzisiaj od wymiany oleju przejechane jakieś ok.3tyś.km i poziom płynu zmienił się z max do prawie min.
Czy w tym silniku były jakieś typowe usterki układu chłodzenia?
Nie wiem jakim płynem był zalany układ przy zakupie auta w listopadzie ale ja uzupełniłem go płynem PRESTONE.
Auto ma filtr FAP więc nie widać czy kopci na niebiesko czy na inny kolor.
Co sprawdzić w 1 kolejności żeby zlokalizować ewentualny wyciek?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
•
#asiarek
2,602
56
3430
7,361
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kędzierzyn-Koźle
#asiarek
Zarejestrowani
— 26-01-2018, 05:56
Może się "odpowietrzył" i teraz trzyma stan (??)
Uzupełnij na maxa i kontroluj.
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 26-01-2018, 12:56
To jeszcze za mało przejechane żeby stwierdzac wyciek. Przejezdzij drugie tyle, teraz już nie powinno spitalac nawet jeśli byl zapowietrzony. Mi jak wymieniali płyn przy okazji innej naprawy, to matoly mechaniki nie odpowietrzyli i jeszcze ponad litr dolalem przez 2500-3000km. A teraz jest ok i trzyma stan, żadnych wyciekow ani kopcenia (benzynka).
Nie odpowietrzy się w kilka kilometrów tak jak myślałem...
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
•
Garbus
1,391
8
1137
1,473
INNY
2012
INNY
Tarnów
Garbus
Zarejestrowani
— 02-01-2019, 10:49
(05-12-2016, 13:35)michaldck napisał(a): U mnie po założeniu LPG, płyn w podobnych ilościach uciekał przez uszkodzony wąż, którym doprowadzany był płyn chłodniczy do "parownika" od gazu. Uszkodzenie nie było na zewnątrz. Płyn uciekał przez uzbrojenie tego węża (cienkie druciki w ściankach) + mikro otworek w samym peszlu.
Obejrzyj sobie, czy na końcach węża - które pewnie docinali - nie masz tego nalotu z płynu chłodniczego. U mnie to było takie żółte "coś" w stylu woskowiny z ucha
Na dodatek, miałem kałużę płynu na skrzyni.
Oczywiście zależy gdzie zamontowali Ci parownik. Mam podobne objawy, co jakiś czas muszę dolewać płynu, jak otwieram maskę to mam zrzyganą płynem prawą stronę, centralnie pod instalacją gazową.
Veni Vidi Vici
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 02-01-2019, 16:50
(02-01-2019, 10:49)Garbus napisał(a): (05-12-2016, 13:35)michaldck napisał(a): U mnie po założeniu LPG, płyn w podobnych ilościach uciekał przez uszkodzony wąż, którym doprowadzany był płyn chłodniczy do "parownika" od gazu. Uszkodzenie nie było na zewnątrz. Płyn uciekał przez uzbrojenie tego węża (cienkie druciki w ściankach) + mikro otworek w samym peszlu.
Obejrzyj sobie, czy na końcach węża - które pewnie docinali - nie masz tego nalotu z płynu chłodniczego. U mnie to było takie żółte "coś" w stylu woskowiny z ucha
Na dodatek, miałem kałużę płynu na skrzyni.
Oczywiście zależy gdzie zamontowali Ci parownik. Mam podobne objawy, co jakiś czas muszę dolewać płynu, jak otwieram maskę to mam zrzyganą płynem prawą stronę, centralnie pod instalacją gazową. Czyli gdzieś jest nieszczelności. Pewnie na trójnik, albo na wezach idących do parownika.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Garbus
1,391
8
1137
1,473
INNY
2012
INNY
Tarnów
Garbus
Zarejestrowani
— 05-01-2019, 14:28
(02-01-2019, 16:50)scrabi83 napisał(a): (02-01-2019, 10:49)Garbus napisał(a): (05-12-2016, 13:35)michaldck napisał(a): U mnie po założeniu LPG, płyn w podobnych ilościach uciekał przez uszkodzony wąż, którym doprowadzany był płyn chłodniczy do "parownika" od gazu. Uszkodzenie nie było na zewnątrz. Płyn uciekał przez uzbrojenie tego węża (cienkie druciki w ściankach) + mikro otworek w samym peszlu.
Obejrzyj sobie, czy na końcach węża - które pewnie docinali - nie masz tego nalotu z płynu chłodniczego. U mnie to było takie żółte "coś" w stylu woskowiny z ucha
Na dodatek, miałem kałużę płynu na skrzyni.
Oczywiście zależy gdzie zamontowali Ci parownik. Mam podobne objawy, co jakiś czas muszę dolewać płynu, jak otwieram maskę to mam zrzyganą płynem prawą stronę, centralnie pod instalacją gazową. Czyli gdzieś jest nieszczelności. Pewnie na trójnik, albo na wezach idących do parownika.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Szybka wizyta u gazownika, ściągnięty parownik i dokręcone wszystkie opaski zaciskowe na wężach (mechanik zrobił na każdej śrubie po 3 lub 4 pełne obroty śrubokrętem), a najlepsze na koniec w pytaniu ile za tą usługę. Kierownik się pyta kiedy była zakładana instalacja, więc mu mówię że w kwietniu 2018, a on na to że usługa jest w ramach gwarancji (bo też inaczej sobie tego nie wyobrażałem). Pojeździmy tydzień to sprawdzimy efekty naprawy.
Veni Vidi Vici
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 05-01-2019, 21:56
(05-01-2019, 14:28)Garbus napisał(a): mechanik zrobił na każdej śrubie po 3 lub 4 pełne obroty śrubokrętem te opaski na śrubokręt trzeba mieć dobre wyczucie, mam nadzieję że ten mechanik wiedział co robi i nie kręcił na maxa. W innym przypadku może być gorzej, zbyt mocno dokręcona potrafi uciąć wąż
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|