(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2020, 20:12 przez Majk Tajson.)
Ubywa płyn chłodniczy
Wypatroszyłem cały przód, w sumie nic trudnego, jak są jakie takie warunki to można działać jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice I cierpliwość . Oring pod termostatem do wymiany moim zdaniem i będzie dobrze.
Przy badaniu technicznym diagnosta zauważył wyciek płynu chłodniczego. Dziś przy okazji wymiany oleju w skrzyni biegów mechanik stwierdził, że płyn wycieka między blokiem silnika a chłodnicą oleju - obudową filtra oleju. Od dołu widać, że płyn ścieka tak jakby po obudowie filtra. Czy chłodniczka oleju jest chłodzona przez płyn chłodniczy? Jeśli tak, to co może być przyczyną? Uszkodzona obudowa filtra czy wystarczy wymiana uszczelek? Mam teraz dylemat: kupować kompletną obudowę czy tylko uszczelki (jeśli są dostępne). Wyciek nie jest tragiczny: przez 2 tygodnie poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym spadł trochę poniżej minimum. Sama obudowa filtra to koszt ok. 180 zł.
A może to uszczelnienie termostatu? Mechanik warszawski trochę leniwy i nie chciało mu się dociekać skąd kapie...
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r. (02-07-2020, 23:32)Mati napisał(a): Po co piszesz to samo w dwóch wątkach? Bo się pomyliłem? Nie zauważyłem, że jeden wątek ktoś przypisał nie tam gdzie trzeba czyli do działu silnikowego...
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
No i problem rozwiązany. Tylko, że wymagało to rozebrania całego przodu auta, włącznie z chłodnicami... Winna uszczelka króćca wody na lewo od obudowy termostatu. Że dostęp do elementu tragiczny to mało powiedziane. Przy okazji wymienione uszczelki termostatu i chłodnicy oleju - ledwo zipały. Konstruktorom tego rozwiązania należy się Nobel - za skomplikowanie. Rur, rurek bez liku i do tego ciasno upakowane bez jakiegokolwiek dostępu...
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
Jeżeli chodzi o ubytki płynu chłodzącego to przyczyną może być to co pisałem parę postów wcześniej ale również co się u mnie kolejnego wydarzyło to uszkodzony przewód do nagrzewnicy.
Jeżeli macie nieszczelność pompy wtryskowej (co w tym silniku chyba też już jest normą, gdzieś na forum jest ta bolączka opisana) to olej napędowy który się z niej sączy idealnie ścieka na przewód do nagrzewnicy gdzie po jakimś czasie gumowy przewód mięknie i zaczyna przepuszczać płyn chłodniczy a po dłuższym czasie pęka i leje się jak z kranu, ciśnienie w układzie robi swoje. U mnie skończyło się to wymianą tego przewodu na nowy (tylko ASO 170 PLN, nigdzie tego nie znalazłem jako zamiennik oraz sieciówkach typu InterCars). nr części 924104311R poniżej na zdjęciu (w moim przypadku) gdzie doszło do rozszczelnienia. Tak więc jeżeli macie przypadłość „zapoconej” pompy wtryskowej w 1,6 dci to prędzej czy później trafi Was ta usterka. To czy pompa się poci/ma niewielką nieszczelność można zdiagnozować chociażby patrząc pod samochód samochodu (przynajmniej w SCIII) na przewód elektryczny sterujący przepustnicą na wydechu – będzie wilgotny/mokry bo sączy się po nim olej napędowy.
Witam
Podepnę się do tematu. Jakiś czas zauważyłem że w moim scenicu ubywa płynu, po zdjęciu osłony widać że gdzieś się sączy po bloku kołu filtra oleju . Czy to może być z tego uszczelniacza jak wyżej w poście u kolegi? Uszczelkę zamówiłem na wszystko jedno, nie majątek, ale gorzej z rozbieraniem całego przodu włącznie z chłodnicami. Dołączam totki od spodu, może ktoś zerknie czy dobrym tropem idę (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2021, 11:42 przez marer.)
op
Witam. Z tego co pamiętam krople płynu wisiały właśnie na obudowie filtra oleju .Niestety trzeba rozebrać przód ,chłodnice (wiszą sobie ,nie trzeba spuszczać gazu z klimy ) .Ja wymieniałem cały kpl termostat bo akurat był dostępny w sklepie stacjonarnym ,potrzebowałem na już .A sam oring OEM to koszt jakieś 30 zł
Witam
Dziś zabrałem się za wymianę uszczelki w moim scenicu , problem wycieku płynu załatwiony . Jednak mam inny problem. Poskładałem samochód i wyskakuje mi komunikat skontroluj samochód i skontroluj star stop, oraz świeci się kontrolka żółtego klucza. Przychodzi komuś może na myśl co mogłem zrobić nie tak ? W sumie tam nie ma się z czym pomylić ale problem jest. Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie podpowiedzi. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości