Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Trzesie i Poteznie drga na biegu jalowym 1.9DCI


sebastian06.06.11
Zarejestrowani

op Witajcie
Nie znalazlem odpowiedniego watku do mojego problemu. Od momentu jak kupilem swoja renie mam problem z wibracjami a mianowicie jak samochod jest na biegu jalowym to tak nim trzesie jakbym mial podpiete mloty pneumatyczne a usteouja dopiero kiedy dodam gazu. Silnik chodzi bez zarzutu obroty sa w normen.  Pomozecie? Co to moze byc? Bylem u trzech mechanikow i kazdy mowil cos innego. Pierwszy zaczal od dwumasy  (ale nie slychac jej ani sprzeglo nie drzy) nastepny stwierdzil ze system EGR a ja nawet nie wiem co to jest :-) ostatni powiedzial ze trzeba sprawdzic poduchy silnika.

Odpowiedz
Dariusz
Zarejestrowani

Witam.
          Najpierw bym radził od wymiany wszystkich 3 poduszek na silniku, potem jak nie będzie poprawy to dwomas i jeszcze obejrzec wszystkie rolki napinacz i koło wielopasowe. To takie najprostrze zeczy.
pio555 napisał 18-03-2017, 10:18:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2017, 10:18 przez pio555.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Dariusz za ten post post:
  •
ko-ma
Zarejestrowani

U mnie, w 1,09 dci przyczyny były dwie równocześnie: |
- nieprawidłowo zamontowana poduszka skrzyni biegów
- zużyte dwumasowe koło zamachowe
Wymiana dwumasy na sprawną, używaną poprawiła sytuację, ale nie do końca. Do usunięcia wadliwej pracy poduszki potrzeba było dwóch mechaników po kolei.
Uprzedzajac pytania: dwumasa nie dawała innych objawów (sprzęgło pracowało do końca bez zarzutu) poza drganiami na wolnych obrotach.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  •
A2-eR11
Zarejestrowani

Poduszke olejowa sprawdz gorna. Ta jak jest uszkodzona to widac naocznie, ze siedzi. U mnie w galerii sa zdjecia jak wyglada nowa, a jak stara zuzyta. Ona za wiekszosc wibracji odpowiada i sprawdzic mozna naocznie, bez kosztow. Zobacz i porownaj jak to u Ciebie wyglada Sebastian06.06.11.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

I- Ocena stanu poduszek silnika;
górna poduszka olejowa znajdująca się przy rozrządzie nie może być ściśnięta to znaczy jeżeli jest już wypracowana bądź uszkodzona i wycieknie z niej olej to traci swoje właściwości amortyzujące. Za tą poduszką jest metalowy łącznik z gumowymi wkładkami i pod silnikiem jest jeszcze jeden łącznik. Następnie na wale jest dwumasowe koło pasowe (nie mylić z dwumasowym kołem zamachowym tzw. dwumasą) owe koło pasowe z biegiem czasu również ulega uszkodzeniu (rozwulkanizowaniu) i może powodować wibracje jak również może wydawać metaliczne dźwięki. Następnym newralgicznym punktem jest rolka napinacza paska osprzętu (wielorowkowego), koło pasowe alternatora i koło pasowe sprężarki klimatyzacji. W tych rolkach-kółkach jak kto woli znajdują się łożyska, które wiadomo ulegają zużyciu i mogą powodować wszelkiego rodzaju wibracje. Sposobem na sprawdzenie poduszki olejowej jest podlewarowanie silnika po stronie pasażera i otwarcie drzwi jak rant przestanie drżeć to znaczy, że poducha do wymiany. Koło pasowe wału i wszystkie rolki sprawdzamy zdejmując pasek osprzętu i uruchamiamy silnik jak wibracja ustaje to trzeba szukać gdzieś w stronę koła pasowego, rolki napinacza, koła alternatora bądź koła sprężarki. Dwumasowe koło zamachowe wału znajdujące się na łączeniu silnika ze skrzynią to ostateczność ze względu na nakład pracy jaki trzeba włożyć aby je wydobyć.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • sebastian06.06.11
kszyba
Zarejestrowani

Ja odczułem poprawę, powiedziałbym istotną po poluzowaniu i ponownym przykręceniu wszelkich elementów gumowych.
Po prostu silnik mógł być wyjmowany milion razy i poduchy złapane na siłę.

Odpowiedz
sebastian06.06.11
Zarejestrowani

op Dzieki za podpowiedzi Ide zaraz sprawdzac. Haszczurur lap piwko

Odpowiedz
Rubem
Zarejestrowani

(18-03-2017, 11:32)ko-ma napisał(a): U mnie, w 1,09 dci przyczyny były dwie równocześnie: |
- nieprawidłowo zamontowana poduszka skrzyni biegów
- zużyte dwumasowe koło zamachowe
Wymiana dwumasy na sprawną, używaną poprawiła sytuację, ale nie do końca. Do usunięcia wadliwej pracy poduszki potrzeba było dwóch mechaników po kolei.
Uprzedzajac pytania: dwumasa nie dawała innych objawów (sprzęgło pracowało do końca bez zarzutu) poza drganiami na wolnych obrotach.

Witam Ile piłaciłes za dwumase ? Ja mam podobnie teraz na luzie silnik mi wibruje dodam lekko gazu to jest jeszcze mocniej i jak jade ok 100 km/h to buczy tak jak by łożysko 
Silnik moj to 2.0 135 rok 2006 . Wymieniłem poduszke pod silnikiem i nic nie przechodzi

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Używane koło dwumasowe z rozbitego samochodu, w zestawie ze sprawnym dociskiem i tarczą sprzęgła i wysprzęgnikiem kupiłem za 500 zł.
Inna sprawa, że później, z winy nieudolności mechanika docisk, tarcza i wysprzęgnik (oraz linki zmiany biegów) weszły nowe.
Koło jeździ bez problemu do dziś - czyli już ponad rok.
Jak by co - mam sprawny (czyli wymagający jedynie wyregulowania pod nową tarczę) docisk sprzęgła do 1,9 dci.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Mało kiedy pada dwumasa w benzynie...

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości