Tłumik zawsze, nawet przy wymianie na nieoryginalny powinno się ciąć w miejscu określonym w serwisowce i łączyć na złączu tulejowym na dwie śruby, kosztuje takie może 15-20zl/szt ale jest naprawdę mega porządne. Do tego smaruje się od środka je pastą montazową do wydechów. Renault z tego co kojarzę chyba w przypadku końcowego tłumika dopuszcza taki który ma kielich na rurze zaciskany dowolnym zwykłym cybantem. Ale musi to być oryginalny tłumik.
Ostatnio zmieniałem u kolegi środkowy i nigdy do siebie nie będę kombinował z innymi rozwiązaniami. Jak komuś szkoda 3dych na złącze + pastę montażową może heftać ale spaw zawsze będzie szybciej gnił i inaczej rozkładał naprężenia a potem może być problem za pół roku.
W zasadzie jak z kanału masz jak wyciąć stary odcinek rury z tłumikiem to wymiana ogranicza się do odkrecenia jednego wieszaka końcowego i założenia nowego. Troszkę trudniej jest ze środkowym bo trzeba go sobie trochę opuścić, ale też lajt. Polecam flexa z tarczą 125mm bo przy 115 trzeba się nakombinowac żeby odciąć.
#Wytapatalkowane