op
Test opon letnich – 2017
Tygodnik Motor przeprowadził test opon letnich w rozmiarze 205/55 R16. W teście brało udział 10 opon ze średniej półki cenowej, m.in. nowa opona runflat z koncernu Bridgestone. Tradycyjnie w teście uwzględniono rodzimą oponę Dębica Presto HP.
Pierwsze trzy miejsca zajęły kolejno niżej wymienione opony:
1. Bridgestone Driveguard – (Na mokrym opona z dużą precyzją kierowania. Na suchym asfalcie przyczepna i nie wykazuje nerwowości, ale dość głośna).
2. Uniroyal Rainsport 3 – (Duży zapas przyczepności na mokrym. Średnia precyzja kierowania. Brak nerwowości. Opona dość głośna).
3. Dębica Presto HP – (Średnia precyzja kierowania na mokro, ale duży zapas przyczepności. Nieprzyjemny hałas. Na suchym bezpieczna).
Kolejne miejsca w teście zajęły n/wym. opony:
4. Fulda Eco Control HP – (W miarę dobry poziom przyczepności na mokro, ale wymaga głębszych skrętów kierownicą. Na suchym bezpieczna).
5. Nokian Line – (Opona bardzo przyjemna w prowadzeniu na mokro. Na sucho nie wykazuje nerwowości i jest bardzo bezpieczna).
6. Hankook Ventus Prime 3 K125 – (Na mokrym asfalcie wykazuje tendencję do podsterowności i nadsterowności. Na suchym precyzyjna i bezpieczna).
7. BF Goodrich g-Grip – (Przeciętna precyzja kierowania. Wymaga głębokich skrętów na mokrym. Na suchym przyjemne prowadzenie).
8. Nexen N'blue HD Plus – (Przeciętna precyzja kierowania na mokrym, podsterowna. Na suchym średnia przyczepność, ale brak nerwowości).
9. Toyo Proxes CF2 – (Precyzyjne kierowanie na mokrym, średnia przyczepność na suchym, ale brak nerwowości na granicy przyczepności).
10. Nankang Green/Sport Eco-2+ - (Opona przejawia tendencję do nadsterowności i silnej podsterowności na mokrym. Mało przyczepna na suchym).
Tygodnik Motor przeprowadził test opon letnich w rozmiarze 205/55 R16. W teście brało udział 10 opon ze średniej półki cenowej, m.in. nowa opona runflat z koncernu Bridgestone. Tradycyjnie w teście uwzględniono rodzimą oponę Dębica Presto HP.
Pierwsze trzy miejsca zajęły kolejno niżej wymienione opony:
1. Bridgestone Driveguard – (Na mokrym opona z dużą precyzją kierowania. Na suchym asfalcie przyczepna i nie wykazuje nerwowości, ale dość głośna).
2. Uniroyal Rainsport 3 – (Duży zapas przyczepności na mokrym. Średnia precyzja kierowania. Brak nerwowości. Opona dość głośna).
3. Dębica Presto HP – (Średnia precyzja kierowania na mokro, ale duży zapas przyczepności. Nieprzyjemny hałas. Na suchym bezpieczna).
Kolejne miejsca w teście zajęły n/wym. opony:
4. Fulda Eco Control HP – (W miarę dobry poziom przyczepności na mokro, ale wymaga głębszych skrętów kierownicą. Na suchym bezpieczna).
5. Nokian Line – (Opona bardzo przyjemna w prowadzeniu na mokro. Na sucho nie wykazuje nerwowości i jest bardzo bezpieczna).
6. Hankook Ventus Prime 3 K125 – (Na mokrym asfalcie wykazuje tendencję do podsterowności i nadsterowności. Na suchym precyzyjna i bezpieczna).
7. BF Goodrich g-Grip – (Przeciętna precyzja kierowania. Wymaga głębokich skrętów na mokrym. Na suchym przyjemne prowadzenie).
8. Nexen N'blue HD Plus – (Przeciętna precyzja kierowania na mokrym, podsterowna. Na suchym średnia przyczepność, ale brak nerwowości).
9. Toyo Proxes CF2 – (Precyzyjne kierowanie na mokrym, średnia przyczepność na suchym, ale brak nerwowości na granicy przyczepności).
10. Nankang Green/Sport Eco-2+ - (Opona przejawia tendencję do nadsterowności i silnej podsterowności na mokrym. Mało przyczepna na suchym).
Renault Thalia 1,5 dCi 65 KM