Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Test klimatyzacji


bodo
Zarejestrowani

op Zeszłego lata niedługo nacieszyłem się klimatyzacją . Auto kupiłem w tamtym roku 21.06 . Klima była sprawna zaledwie dwa miesiące ! Po prostu sprzedający zrobił mnie w bambuko ! Napełnił klimę aby tylko jakoś działała by sprzedać auto . Okazało się że chłodnica jest do wymiany bo jest dziurawa .  Dwa tygodnie temu wymieniłem chłodnicę na nową (Nissens ) i napełniłem klimę gazem chłodzącym .

Wczoraj w pracy przeprowadziłem mały test sprawności klimy . Wiadomo że nie będzie on miarodajny bo na to ma wpływ wiele czynników .

Temperatura zewnętrzna powietrza w cieniu : 18 stopni C
Temperatura wewnątrz samochodu ( samochód cały czas stał w słońcu ) : 29 stopni C .
Klima włączona na Auto - min . Silnik cały czas pracował na postoju .
Po 20 min. temperatura wewnątrz samochodu spadła z 29 do 20 st. C ( mierzone termometrem do pomiaru temperatury  zewnętrznej w cieniu na tylnym siedzeniu ) .
By spadła do 17 st. C  potrzeba była aż kolejnych 25 min. !

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Sprawdź temperaturę przy wylocie z kratek wentylacyjnych przy pracującej klimie, pamiętaj, że scenic ma dość dużą kubaturę więc jest sporo do schłodzenia.

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
TomaszB napisał(a):Sprawdź temperaturę przy wylocie z kratek wentylacyjnych przy pracującej klimie, pamiętaj, że scenic ma dość dużą kubaturę więc jest sporo do schłodzenia.

Sprawdzałem termometrem zewnętrznym cyfrowym . Temperatura minimalna 6st. C . Lecz przez dłuższy czas utrzymywała się na poziomie 9st.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 09:24 przez bodo.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Temperatura powietrza jest ok.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Jest sprawna. Z drugiej strony czy wymieniles filtr klimy?? Bo jak byla rozszczelniona to moze byc pelny wody i stad niewydajnie pracujacy uklad.
Ale 6 stopni w kratce to poprawny wynik...

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op I kolejny pomiar . Tym razem zwykłym termometrem . Minimalna temperatura wewnątrz kratki nawiewu wyniosła 7 st. C .  Filtr kabinowy jest czysty i suchy . Jak już jesteśmy przy klimie . To czy w jakiś sposób jest możliwe aby parownik klimatyzacji  mógł się jakoś zabrudzić paprochami ? Jak to wygląda wewnątrz samochodu ? Bo co widać wewnątrz komory silnika to wiadomo . Czy ten filtr pyłkowy ma za zadanie zatrzymać cały syf ? Ale po której jest on stronie ? Przed czy za parownikiem ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 15:51 przez bodo.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Koledze Wojtgda nie chodzilo o filtr kabinowy z tego co sie domyslam, tylko o tzw. osuszacz klimatyzacji, ktory rowniez jest filtrem i ma wplyw na wydajnosc ukladu. Jesli sie rozszczelnia uklad klimatyzacji poprzez np wymiane "chlodnicy" to ten osuszacz nalezy wymienic.

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Osuszacz jest sprawny . Nie jest zatkany . Był sprawdzany podczas nabijania klimy . Mnie chodzi o parownik . Czy fizycznie jest możliwe aby mógł on się jakoś zatkać ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 17:14 przez bodo.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

osuszacz jak jest rozszczelniony uklad na... juz wystarczy ok minimum 15 minut, to jest niesprawny...

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyza...matyzacji/

Poczytaj ten artykul... I zmien warsztat bo jeszcze nigdy nie slyszalem zeby osuszacz nie byl zatkany w nieszczelnej klimatyzacji.
Po drugie jak kupisz nowy i go otworzysz a obok do wiadra z woda wrzucisz gabke to on szybciej bedzie chlonal wode niz gabka z wiadra. Przetestowane Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości