arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 28-01-2020, 06:23
op
Witam, kupiłem Scenic III 1.6 (2009) z instalacją gazową BRC Seq24. Podczas mojej pierwszej dłuższej trasy (nie po mieście 45 km) samochód przełączył się na gaz dopiero po 44km, około 40 minutach jazdy a wskazówka temperatury silnika nawet nie dotarła do połowy pierwszej kreski. Temperatura powietrza była około - 4 stopni. Gdy wracałem po południu (samochód stał na parkingu 9 godzin) gaz przełączył się po około 15 minutach gdy stałem w korku i nie przejechałem nawet dwóch 2km, temperatura powietrza była około 5 stopni na plusie. Dzisiaj zrobiłem taka samą trasę tylko zapiąłem interfejs żeby mieć lepszy obraz temperatury (w załączeniu) - średnia temperatura płynu chłodniczego 55 stopni. Ogrzewanie działa bez zarzutów.
Będę wdzięczny za podpowiedź co i jak sprawdzić żeby ustalić przyczyny problemu.
Załączone pliki
Miniatury
•
paker228
3,114
32
3219
4,516
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 28-01-2020, 11:18
No to ładnie, u mnie się przełącza na gaz w zależn.od temp na zewnątrz zaledwie po kilku min od ruszenia (przy obecnych 0st lub delikatnie ujemnych tepmerqturach).
Gdzieś tkwi problem, przypadkiem temperatura cieczy nie za niska? Termostat niedomaga?
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi paker228 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to paker228 for this post
• arss19
PunkRock86
25,708
64
18197
17,835
INNY
2005
INNY
Pajęczno
Albo czujnik temp. cieczy od instalacji LPG uwalony. Ja bym podpiął jeszcze kompa do sterownika LPG.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PunkRock86 for this post
• arss19
arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 28-01-2020, 15:15
op
Dziki za informację i sugestie. Sprawdziłem jak wróciłem do domu temperature silnika termometrem bezdotykowym - zaraz po zgaszeniu pokazywała 50 stopni więc obstawiam że na pewno coś nie tak z termostatem.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Wpierw sprawdź poziom płynu chłodzącego, bo wymiana termostatu to trochę wydatek (150 zł za części i dwa piwa gdy sam robisz ). Jeśli poziom ok , to pewnie termostat się nie zamyka i układ pracuje tylko na dużym obiegu, więc nie dziwota że zimny
•
bologno
522
1
69
108
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gniezno
bologno
Zarejestrowani
— 28-01-2020, 18:37
W miniaturze, którą złączyłeś - temperatura płynu chłodzącego na poziomie uśrednionym 55 stopni jest zdecydowanie za mała. Termostat leje cały czas i nie może się dogrzać pojazdu. Po kilku minutach jazdy, pojazd powinien osiągnąć temperaturę pomiędzy 80-95 stopni i powinien utrzymywać ją mniej więcej na stałym poziomie podczas jazdy.
Niedogrzany płyn, to brak optymalnej pracy silnika i zagrożenie jego uszkodzeniem. Choć temperatura płynu jest niska (przzez co wydaje się że silnik jest zimny), wewnątrz tłoku temperatura jest wyższa niż zwykle, pojazd jest w trybie "dogrzewania" i często długa jazda z uszkodzonym termostatem, doprowadza do poważnych usterek (np. przepalenie UPG). Reduktor także lubi wyższe temperatury. Pewnie masz wysoko ustawioną temperaturę przełączenia na LPG, albo uszkodził się czujnik temperatury przełączania LPG.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2020, 18:37 przez bologno.)
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
W sobotę będę ony termostat , a właściwie obudowę, wymieniał bo mam gdzieś z niego pocenie oleju, choć sam termostat jest sprawny
Tak gadzina wygląda
Wysłane z mojego Armor_6 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2020, 20:01 przez Grzegorz Łubieński.)
•
arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 01-02-2020, 19:33
op
Poziom płynu chłodniczy w normie. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu kilku minut wąż od termostatu do chłodnicy letni wiec zaczynam od termostatu. Odnośnie wymiany termostatu znalazłem następujące informacje:
Filmik YT, Megane2 K4M (nie po polsku):
https://www.youtube.com/watch?v=3DuGlUfxE9w
W załącznikach monnety dokręcania i kolejność.
Załączone pliki
Miniatury
•
arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 06-02-2020, 19:12
op
Termostat wymieniony, temepratura taka jak powinna być, LPG przełącza się bardzo szybko. Dziękuje wszystkim za pomoc.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi arss19 za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to arss19 for this post
• adi84, paker228
|