Szyby tył. Brak możliwości otwarcia
Pytanie czy jak przełączasz blokadę to zamki z tyłu klikają czy nie i czy szybytylne dają się otwierać z drzwi kierowcy. Nawet jak blokada jest włączona to powinny z oanelu kierowcy działać.
Do sprawdzenia jak napisał kolega kostka R2 pod fotelem kierowcy i moduły przy silnikach sterowników szyb.
op
Drzwi działają bez problemu, napięcie w kostce u kierowcy oraz w kostkach w drzwiach tył sprawdzone i jest.
Pytanie czy ta kostka pod fotelem kierowcy w ogóle tu coś da?? Wilgoci, raczej, w aucie nie ma. Choć mogę się mylić. Odkrywam to auto i jest bardziej skomplikowane niż mój PT Cruiser. Nie mogę się dostać do drzwi, tj zdjąć boczków ani z przodu ani z tyłu. Boję się że coś połamie albo rozwalę.. Zepsułem tak np roletę po lewej stronie i za cholerę nie mogę jej wrzucić w swoje wyjściowe miejsce. Podsumowując, niezależnie od włączenia czy wyłączenia blokady z tyłu okna ani drgną, brak w ogóle podświetlenia w przełączniku tych szyb w panelu kierowcy nie wspominając o tyle..
zdejmij tylną tapicerę , nie ma tam nic trudnego, parę wkrętów, i kilka zatrzasków, zdejmuj do góry żevby przy zdejmowaniu nie połamać rolety, potem odłącz moduł i zmierz na jego wyjściu napięcie po naciśnięciu przycisku od szyb. jeśli napięcie jest to uwalony masz silnik, jeśli nie ma trzeba zmierzyć napięcie na wtyczce do modułu, jeśli jest to uwalony moduł, jeśli nie ma szukaj na przełączniku tylnych szyb przy panelu kierowcy, najprawdopodobniej on będzie winny.
op
Czekaj czekaj łącze wątki
![]() Na przodzie jak i z tyłu wychodzi ok 7v napięcia na wtyczkach, tj kostkach. Jak zdejmę boczki to jak sprawdzić napięcie na silnik? I czy brak podświetlenia z przodu jak i z tyłu na przyciskach nie wskazuje jakiejś awarii?? Bo przód chodzi jak ta lala ![]()
podświetlanie to osobna kwestia, najczęściej to spalone żarówki. Jak zdejmiesz boczek to mechanizm masz na wierzchu a do niego przykręcony moduł ( czarny prostokąt) za pomocą jednego wkręta, wykręcasz go i wyciągasz moduł. Ma on + i - na silnik i tam mierz napięcie.
i jeszcze jedno pytanie to się zrobiło na czasie czy kupiłeś auto już z ta usterką? bo może jakiś geniusz wstawił taki sam przełącznik jak na przód. przedni ma być chyba biały a tylny brązowy albo szary a brązowa blokada ale nie dam sobie uciąć głowy bo szyby robiłem ostatnio w marcu. Mówię o przełącznikach w panelu kierowcy (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2017, 21:25 przez mariusz#.)
W kostce R2 masz wszystkie sygnały sterujące tylnych drzwi.
Pytanie czy masz 12V zasilające moduł na silniczku? Tak naprawdę kombinacja sygnałów z przełącznika uruchamia moduł który steruje silniczkiem szyb. Każdy przycisk posiada dwa mikroprzełączniki. Zależnie od kimbinacji przyciśnięć moduł wie co ma robić. Pojedyncze naciskanie przełączniczków to jest typowe otwieranie lub zamykanie szyby. Nacisnięcie drugiego podczas trzymania jednego z nich uruchamia zamykanie lub otwieranie z podtrzymaniem. Reasumując moduł steruje otwieraniem i zamykaniem. Potrzebuje zasilania i sygnałów sterujących. Inna sprawa to awaryjność modułów. Bardzo często padają w nich przekaźniki. Trzecia sprawa to mentalność handlarzy. U mnie na przyklad od zakupu nie działały tylne szyby. Powód? Z lewej strony niesprawny silnik. Z prawej strony drewniana listewka zamiast podnośnika. Zdejmij boczek to się okaże co jest powodem niedziałających szyb |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości