maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 19-08-2015, 18:41
op
Witajcie jako ze ostatnio kulam sie czarnym to zauwazylem chyba dwa problemy.
1 Czy po rozgrzaniu silnika wskaznik temp powinien pokazac 5 czy 4 pelne kafelki? U mnie w 1.9 jest 5 a tu w 1.5 pokazuje 4. Zaczac od czujnika temp ? Sa dwa jeden na komp a drugi na wskaznik wewnatrz auta? Jezeli tak to gdzie?
2. W czasie jazdy tak do 70km/h po szybkim puszczeniu gazu mija 1-2s i czuc takie szarpniecie auto jezdzi normalnie nie dlawi sie ma moc jak na 1.5. Od czego zaczac? Takie objawy moga byc od filtra paliwa? Jezeli chodzi o tankowanie to tylko stacje orlen.
Jakies pomysly sceniomaniacy?
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-08-2015, 18:44
maciej1486 napisał(a):1 Czy po rozgrzaniu silnika wskaznik temp powinien pokazac 5 czy 4 pelne kafelki? 5
maciej1486 napisał(a):Zaczac od czujnika temp ? Sa dwa jeden na komp a drugi na wskaznik wewnatrz auta? Jezeli tak to gdzie? Zapewne chłodnica i termostat
maciej1486 napisał(a):po szybkim puszczeniu gazu mija 1-2s i czuc takie szarpniecie komputer odcina wtryski i auto nie spala paliwa, ale z jakiś obrotów to jest tak bardzo odczuwalne?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 19-08-2015, 18:52
op
(19-08-2015, 18:44)Mati napisał(a): maciej1486 napisał(a):1 Czy po rozgrzaniu silnika wskaznik temp powinien pokazac 5 czy 4 pelne kafelki? 5
maciej1486 napisał(a):Zaczac od czujnika temp ? Sa dwa jeden na komp a drugi na wskaznik wewnatrz auta? Jezeli tak to gdzie? Zapewne chłodnica i termostat
maciej1486 napisał(a):po szybkim puszczeniu gazu mija 1-2s i czuc takie szarpniecie komputer odcina wtryski i auto nie spala paliwa, ale z jakiś obrotów to jest tak bardzo odczuwalne? Czyli kazdy scenic z obojetnie jakim silnikiem musi miec 5 kresek?
Szarpanie wystepuje przewaznie tak do 2500tys bo wyzej nie sprawdzalem
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 19-08-2015, 18:55
Szarpnięcie: normalne przy niskich obrotach,
Przy wysokich - to może być objaw nieszczelności lub uszkodzenia MAP-sensora.
Przydał by się test i odczyt live parametrów jego pracy w funkcji prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy (ja u siebie robiłem test, choć raczej dla zabawy). Ważne, żeby napięcie sterujące się zmieniało, najlepiej płynnie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-08-2015, 18:57
maciej1486 napisał(a):Czyli kazdy scenic z obojetnie jakim silnikiem musi miec 5 kresek? czy każdy samochód powinien mieć odpowiednią temperaturę do pracy?
Teoretycznie Maćku tak, ale powiedzmy znajdziesz termostat który otwiera się przy ok 88-89st a znajdziesz taki który otwiera się przy 82st
taka różnica to może nie być różnicy, jak będziesz miał możliwość podłączenia pod komp to zobacz ile wtedy na 4 kreskach komp pokazuje temperatury. Na zimnym z rana jak będziesz jechać i temp silnika będzie na np 3 kresce zatrzymaj się i sprawdź górny wąż od chłodnicy, znaczy ręką dotknij jaką ma temp mniej więcej
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 19-08-2015, 19:08
U mnie jest 5 kresek...
Poziom 4 kresek może (ale nie musi) być objawem uszkodzenia termostatu.
Równie dobrze może to być wada czujnika.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 19-08-2015, 22:12
op
(19-08-2015, 18:55)ko-ma napisał(a): Szarpnięcie: normalne przy niskich obrotach,
Przy wysokich - to może być objaw nieszczelności lub uszkodzenia MAP-sensora.
Przydał by się test i odczyt live parametrów jego pracy w funkcji prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy (ja u siebie robiłem test, choć raczej dla zabawy). Ważne, żeby napięcie sterujące się zmieniało, najlepiej płynnie.
Nie ma to nic wspólnego z szarpaniem na za niskich obrotach. Jest to tak puszczam gaz mijają 2s i szarpnie całym autem jakby ktoś na holu mnie pociągnął lecz jest to delikatne bardzo.
Ok w takim razie spróbuję się podłączyć pod clipa. Co do pytań o kreski chodziło mi po prostu o to czy w scenicu po lifcie czasami nie jest inaczej niż przed ze po lifcie 4 kreski to to samo co przed liftem 5
Jutro sprawdzę węże i potem zostaje mi clip
•
Chayan
4,778
6
672
2,716
SC II ph I
2003
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Bieździadka
Chayan
Zarejestrowani
— 19-08-2015, 23:35
Ja mam 1.5 i tylko na długich dystansach pokazuje mi 5 kresek. Ostatnio na upałach, też było pięć. Jak się kręcę po miejscu, zawsze mam cztery kreski. Odkąd mam samochód, cały czas tak mam i nie szukam w tym problemu. Silnik pracuje jak należy i przelatałem tak już blisko 20kkm. Może w zimie wyjdzie szydło z worka. Nie wiem. Czas zweryfikuje wszystko.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 19-08-2015, 23:43
Takie pytanie techniczne: jeden problem = jeden wątek?
•
siwusek216
5,928
17
4151
2,913
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Jeśli chodzi o to szarpanie ze tak zapytam wszystkie 4 opony masz jednakowe? Kolega kiedyś tak miał i okazało się ze wina różnych opon efekt taki powodowała kontrola trakcji z powodu różnych prędkości obrotowych kół. Wymiary opon były identyczne inny producent i była różnica w obwodzie koła.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
•
|