Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Szarpanie, spadek mocy, dwa komunikaty: o spalinach i o wtrysku.


PawelBF
Zarejestrowani

op Cześć,  wracając wczoraj po zakupie auta (Scenic II 2.0 B/LPG, 2008.) do domu wyskoczył komunikat, tłumaczyłem z holenderskiego "sprawdź wtrysk" i napis SERWIS. Auto zaczęło wpadać w drgawki moc zaczęła spadać wyskoczył inny komunikat- tłumacząc z Holenderskiego "sprawdź system emisji" i pojawiła się kontrolka silnika. Auto unieruchomione na autostradzie. Wyłączyłem, poczekałem 10 minut i ruszył normalnie, chwilę później znów to samo z kontrolką, szarpaniem i spadkiem mocy. Zasięgnąłem języka, trochę poczytałem i jest duża szansa, że to tylko cewka lub świeca lub sonda. Troszkę się martwiłem, że może wyjść coś grubszego. Może mieliście styczność z czym podobnym. Jutro rano jestem umówiony do mechanika. Po pierwsze muszą sprawdzić co się dzieje z tymi komunikatami, podstawa to podłączenie komputera i rozwiązanie tego problemu. Jeżeli to będzie coś z rzeczy o których pisałem wyżej to w dalszej kolejności co wymienić w aucie świeżo kupionum?  Wszystkie świece, filtry (czy też filtr paliwa?) olej (olej w skrzyni też potrzeba?) płyn hamulcowy? No i największy gabaryt czyli rozrząd. Konieczna jest też wymiana koła zmiennych faz rozrządu? Z tego co sprawdzałem z 700zl kosztuje, da się rozpoznać czy już wymieniać je, czy może profilaktycznie trzeba to zrobić i już?

 
pio555 napisał 27-01-2025, 21:14:
popraw czcionkę w poscie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2025, 21:14 przez pio555.)

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Ja w moim SII z tym samym silnikiem miałem identyczne objawy i komunikaty przy padniętej cewce. Więc mechanik jak podłączy kompa to powinien wszystko wiedzieć. Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Wozny84 za ten post post:
  • PawelBF
polaq
Zarejestrowani

Najpierw diagnoza, później wymiana.
W tych rocznikach cewki raczej nie padają.
Po zakupie to trzeba wszystko sprawdzić. Rozrząd najlepiej wymienić, bo nie wiadomo kiedy był robiony.
Koło zmiennych faz najlepiej wymienić z rozrządem. Głupio byłoby płacić drugi raz za tą samą robotę za kilka miesięcy. Oleje filtry tak samo. Płyn hamulcowy można sprawdzić czy już jest konieczność.
Ja bym zaczął od porządnej diagnostyki włącznie z gruntownym przejrzeniem instalacji gazowej.

Wysłane z mojego SM-S721B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • PawelBF




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości