GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
Po raz kolejny gdzieś mi mignęła kontrolka ale tak szybko że nie zdołałem odczytać. Zapaliła się kontrolka abs. Po skanowaniu mamy sporą listę.
DF019 - Napięcie akumulatora(po wyłączeniu inteligentnego ładowania, ładowanie oscyluje 14,8-15 wg. Mnie trochę sporo)
DF040 - Prędkość samochodu
DF065 - Informacje multipl abs nieprawidłowe
DF063 - Brak sygnału multipl tablicy rozdzielczej
DF001- Zasilanie modułu elektronicznego
Nie bardzo mam czas na szukanie, ale coś mi się wydaję że to wina napięcia. Jak myślicie?
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
(12-12-2023, 11:29)GrzegorzN napisał(a): Po raz kolejny gdzieś mi mignęła kontrolka ale tak szybko że nie zdołałem odczytać. Zapaliła się kontrolka abs. Po skanowaniu mamy sporą listę.
DF019 - Napięcie akumulatora(po wyłączeniu inteligentnego ładowania, ładowanie oscyluje 14,8-15 wg. Mnie trochę sporo)
DF040 - Prędkość samochodu
DF065 - Informacje multipl abs nieprawidłowe
DF063 - Brak sygnału multipl tablicy rozdzielczej
DF001- Zasilanie modułu elektronicznego
Nie bardzo mam czas na szukanie, ale coś mi się wydaję że to wina napięcia. Jak myślicie?
Sprawdzałeś stan akumulatora? Jakie jest ładowanie jak jak działa inteligentne ładowanie?
•
user64
713
6
257
668
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 13-12-2023, 04:23
Też szedłbym w tym kierunku, tylko ja zacząłbym od podmiany akumulatora.
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(12-12-2023, 21:07)Neonixos666 napisał(a): Sprawdzałeś stan akumulatora? Jakie jest ładowanie jak jak działa inteligentne ładowanie? Akumulator 1,5 roczny, tylko zwykły bo nie wiedziałem że tu potrzebny agm. Dlatego wyłączyłem inteligentne ładowanie. Mam wpięty miernik napięcia w zapalniczkę i cały czas wskazuje 14,8-15 więc sporo. Dodatkowo dziwnym objawem zaraz po odpaleniu, jest miganie świateł, tak jak to ma miejsce gdy wysiądzie regulator napięcia, ale tego miernik nie pokazuje(możliwe że za wolno reaguje).
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
Wczoraj po odpaleniu ładowanie skokowe ale dochodzi nawet do 15,7 ale o dziwo tylko na zimnym, potem napięcie się stabilizuje i nie przekracza 15. W wolnej chwili na pierwszy rzut idzie regulator napięcia.
•
wojteks
2,909
12
701
662
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 15-12-2023, 11:31
No ale to mniej więcej prawidłowe zachowanie "inteligentnego" ładowania.
U mnie jest na zimnym 15.2V (tyle pokazuje aplikacja połączona z ELMem), jak się nagrzeje spada do 14.6, a w czasie jazdy na dziennych w zależności od tego czy przyspieszamy (13.2V) czy hamujemy silnikiem 15.2V pływa napięcie. Jak jadę na światłach to jakieś 14.8-15V czy coś się trzyma napięcie ładowania. Oczywiście każdy pomiar z aplikacji a nie robiony multimetrem.
•
ko-ma
9,677
28
1668
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 15-12-2023, 12:14
Zacznij od ... wymiany baterii w multimetrze - przerabiałem niedawno temat u znajomego.
Jego pomiary można o kant potłuc, bo multimetr przeleżał w nieogrzewanym garażu.
Jeśli światła migoczą - to już dość poważna sprawa - także przerabiałem, skończyło się na wymianie modułu zabezpieczeń i przekaźników + naprawie jednego z przewodów masowych przy klemie ujemnej akumulatora.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(15-12-2023, 12:14)ko-ma napisał(a): Zacznij od ... wymiany baterii w multimetrze - przerabiałem niedawno temat u znajomego. Wskazanie pomiaru poprzez miernik wtykany w zapalniczkę, takie kombo ładowarka + miernik w jednym. Dzisiaj pomiar bezpośrednio na aku multimetrem potwierdził wskazanie. Odłączanie wtyczki od inteligentnego(wyłączone) w żaden sposób nie wpływa na wskazanie. A więc na 90% walnięty regulator na altku. W tym momencie szukanie czegoś innego przy skokach napięcia nie ma sensu. Tylko dostać się do regulatora to jakaś masakra.
(15-12-2023, 11:31)wojteks napisał(a): No ale to mniej więcej prawidłowe zachowanie "inteligentnego" ładowania. U mnie wyłączone więc pływania być nie powinno a przynajmniej nie w takim zakresie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2023, 14:59 przez GrzegorzN.)
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(15-12-2023, 12:14)ko-ma napisał(a): modułu zabezpieczeń i przekaźników Kupowałeś nowy czy używkę?
•
|