ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-01-2019, 08:08
Jest jeden podstawowy problem. Cały czas rozmawiamy tu o światłach umieszczonych na zewnątrz pojazdu.
A w mojej niegdyś-diagnosty głowie kołacze myśl : te światła, jako widoczne na zewnątrz pojazdu i podczas jego ruchu,
coś nie za bardzo współgrają z treścią rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów, gdzie dość dokładnie określono zarówno liczbę, jak i sposób rozmieszczenia wszelakich świateł.
Jak to się sprawdzi np. na przeglądzie czy podczas kontroli na drodze ? (i czy przypadkiem nie spowoduje zatrzymania dowodu rejestracyjnego).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 05-01-2019, 01:50
To może skorzystam z okazji i zapytam jak to jest z tą widocznością z zewnątrz. Chodzi o to ze nie może być widać źródła światła (tak jak np lampy) czy wgl emitowanego światła? Takie ledy pod progi na przykład, rodem z NeedForSpeed
Druga sprawa która mnie zniechęca do takiego rozwiązania to brud. W nadkolu jest wieczny syf j będzie tlumic albo zupełnie zasłaniać źródło.
#Wytapatalkowane
•
Mateusz Gbiorczyk
14
0
0
0
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Poznań
op
Zamontuje to raczej jednak za kołem pod progiem. W bagażniku zrobię przełącznik, więc na przeglądzie wyłączę lampy i nie będzie problemów.
Czy mogę prosić o odpowiedź na moje pozostałe pytania:
(03-01-2019, 23:03)Mateusz Gbiorczyk napisał(a): Znalazłem taki schemat:
1. Światło stop
2. Światło pozycyjne
3. Kierunkowskaz
4. Masa
5. Światło przeciwmgielne
6. Światło cofania
Czy jest on prawidłowy? Odpowiednie piny są podpisane? W jaki sposób rozpoznać poszczególne z nich?
I jeszcze pytanie o samo podłączenie - wystarczy zdjęcie delikatne izolacji, podłączenie przewodu i zaizolowanie? Jakieś uwagi na co uważać, aby nie zepsuć? Podczas tych prac muszę odłączyć akumulator czy wystarczy samo wyłączenie auta i świateł?
Z tego, co znalazłem to w Scenicu II dla świateł cofania są żarówki P21W - mam rację? Może warto byłoby je wymienić na zamiennik LED i oszczędzić tym trochę prądu? Pytam, bo nie wiem ile W mogę dołożyć do instalacji, aby nie było problemów. Te lampy na boki, które znalazłem biorą od 2 do 3W i użyję je w ilości 2 lub 4 szt. Nie wiem ile może wziąć taka kamera cofania, ale zapewne kilkanaście W.
Czy dodatkowe obciążenie nie spowoduje problemów, że np. komputer zacznie wariować?
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-01-2019, 08:23
(05-01-2019, 01:50)Trodor napisał(a): To może skorzystam z okazji i zapytam jak to jest z tą widocznością z zewnątrz. Chodzi o to ze nie może być widać źródła światła (tak jak np lampy) czy wgl emitowanego światła? Takie ledy pod progi na przykład, rodem z NeedForSpeed
Druga sprawa która mnie zniechęca do takiego rozwiązania to brud. W nadkolu jest wieczny syf j będzie tlumic albo zupełnie zasłaniać źródło.
#Wytapatalkowane
Widoczne z zewnątrz - to znaczy dokładnie to, co zostało napisane. Każda lampa świecąca na zewnątrz pojazdu będzie widoczna z zewnątrz i podpada pod warunki techniczne z rozporządzenia.
jak tak bardzo ciemno przy cofaniu - może rozwiązaniem będzie założenie (tak, jak to robimy w terenówkach) lamp roboczych, włączanych odrębnym przełącznikiem z miejsca kierowcy (lub na lampie).
A wszelkie "sposoby" z odłączaniem ich na czas przeglądu czy kontroli - to omijanie prawa, a nie stosowanie go w praktyce.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
|