Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Jako, że teraz popołudniami szybko robi się ciemno zauważyłem że jak powoli manewruję na parkingu to światła świecą mocniej jak obroty są około 2 tysięcy- a jak próbuje na półsprzęgle cofać to auto potrafi czasem zgasnąć i światła delikatnie słabiej świecą.
Czy to może oznaczać kończący się alternator? Auto odpala ładnie nawet przy mrozach rzędu -12 stopni. innych objawów podczas jazdy nie ma. Tylko ta reakcja świateł
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
dexaven
92
0
5
4
SC I ph II
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
dexaven
Zarejestrowani
— 22-01-2017, 15:43
Witaj.Generalnie Ci nie pomogę,ale żeby podtrzymać Cię na duchu to napisze Ci że nie jesteś sam.Mam dokładnie taki sam przypadek.Moje auto też po lifcie tylko 2.0.pali,jeździ,hamuje tylkoswiatla ciut lepiej świecą po lekkim dodaniu gazu.Ładowanie ok.Ciekaw jestem co okaże się u Ciebie przyczyną.pozdrawiam.
•
lolo001
277
2
87
90
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Gdansk, Poland
lolo001
Zarejestrowani
— 22-01-2017, 17:43
Jeżeli masz miernik to sprawdź napięcie ładowania czy nie faluje po włączeniu świateł itp., no i podstawa jak klemy i masa. Jeżeli faluje to regulator napięcia nawala, mogą być też krótkie szczotki ale to sprawdzisz po wyjęciu
•
cviatec
1,835
4
537
561
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
DWR
cviatec
Zarejestrowani
— 22-01-2017, 18:41
doładujcie aku dobrze i dopiero sprawdzajcie
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(22-01-2017, 18:41)cviatec napisał(a): doładujcie aku dobrze i dopiero sprawdzajcie
Moje auto pokonuje dziennie jakiejś 120 km po szosach więc ciężko mi uwierzyć w niedoładowanie
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 22-01-2017, 21:07
Przy wolnych obrotach nie będziesz miał 14.5V na alternatorze. Generalnie w naszych bolidach może tak być. Żarówka żarówce nie równa. Różnie może być z poborem prądu (chodzi o ampery). Na wolnych obrotach będziesz miał 13V z hakiem, co za tym idzie żarówka będzie miała mniejszy prąd (bo opór ma ten sam - prawie ;). Jak dodasz gazu, to i prąd będzie większy.
Inna sprawa, to ilość odbiorników, włączonych w trakcie "manewrów", zawsze to kolejne spadki napięcia.
Mój na wolnych obrotach ma 13,8 - 14V, przy większych obrotach ma do 14,5 i wtedy siłą rzeczy światła są ciut jaśniejsze. ED żarówki mam Bosmy, ale nie pamiętam jakie ;|
Piszą Ci dobrze, jeśli światła nie pulsują, to nie masz się czym martwić, jeśli natomiast obroty masz równe, a światła przygasają, to czas się zabrać za sprawdzenie instalacji: klemy, styki, masy, szczotki, regulator, alternator.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2017, 21:08 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Obrotów nie mam równych- ale to jest już zdiagnozowane. Mam usyfioną przepustnicę tylko na razie nie mam ciepłego miejsca żeby się pobawić w jej czyszczenie.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
cviatec
1,835
4
537
561
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
DWR
cviatec
Zarejestrowani
— 22-01-2017, 23:06
A ile aku ma lat? Bo ze pokonuje 120 km to nic nie znaczy
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 23-01-2017, 08:11
Uważam, że to normalka, tym bardziej, że obroty nie trzymają. Altek na wolnych nie osiąga napięcia nominalnego więc po podniesieniu obrotów może być widoczna zmiana jasności żarówek. Przy ksenonach to chyba nie ma znaczenia bo tam mamy przetwornicę.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Ja mam tak samo w mazdzie. Akumulator ma rok.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
|