Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stukanie kierownici przy lekkim lewoskręcie


Ski85
Zarejestrowani

op Witam.
Mam problem z swoim Scenicem II 1,5 DCI 106 koni, a mianowicie, przy lekkim lewoskręcie drży kierownicą oraz przy większej prędkości drga całą budą. To się wszystko dzieje od 40 km/h, czasami występuje jak się nagłe hamuje i tylko pod pewnym kątem skrętu. Drgania występują nie ważne czy trzymam pedał gazu, czy jadę na luzie czy sprzęgło jest wciśnięte. Kilka osób mi mówiło żebym sprawdził poduszki silnika, najbardziej tą prawą, bo są olejowe i często padają. Zaś kolega mechanik powiedział mi że to na bank jest dwu-masa, ale ja nie odczuwam że podczas odpalania na zimnym, silnik bardziej drga niż powinna. Co jeszcze może być przyczyną, a że bym nie zamienił pół samochodu? Muszę jeszcze powiedzieć że kąt kierownicy mam trochę w prawą stronę jak jadę prosto, ale to muszę iść i zbieżność ustawić. Proszę o pomoc albo radę, jeżeli ktoś od Was się spotkał z czymś takim?

Renault Scenic II ph I 1.5 DCI 78 KW 105 koni 2005. rok
Odpowiedz
Ski85
Zarejestrowani

op Odpowie mi może ktoś?

Renault Scenic II ph I 1.5 DCI 78 KW 105 koni 2005. rok
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Ja w swoim z tym samym silnikiem i mocą nie mam sprzęgła dwumasowego. Stawiał bym raczej na którąś półoś.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(29-04-2017, 10:39)Ski85 napisał(a): Odpowie mi może ktoś?

Sprawdził bym zawieszenie, zrobił geometrię + sprawdzenie poduszek. Potem ewentualnie sprzęgło do sprawdzenia.

(29-04-2017, 11:21)PunkRock86 napisał(a): Ja w swoim z tym samym silnikiem i mocą nie mam sprzęgła dwumasowego. Stawiał bym raczej na którąś półoś.

Skąd info ze brak Ci dwumasy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-04-2017, 12:53 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Ski85
Zarejestrowani

op Ok, dzięki, posprawdzam poduszki silnika, a co do dwu-masy to może nie mieć, jeżeli silnik nie ma 105 koni, czyli słabsze wersje dwu-masy nie mają, albo że wymienił sam albo ktoś przed nim koło dwu-masowe na zwykłe, co nie bym proponował zrobić. Najłatwiejsze jest sprawdzić czy się ma dwu-masy poprzez numer VIN.

Renault Scenic II ph I 1.5 DCI 78 KW 105 koni 2005. rok
Odpowiedz
Ski85
Zarejestrowani

op Problem został rozwiązany, okazało się że to prawa końcówka drążka kierowniczego. Miała bardzo duży luz ;)

Renault Scenic II ph I 1.5 DCI 78 KW 105 koni 2005. rok
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Przed napisaniem w internetach warto nawet podnieść lewarkiem i choćby poszarpać kołami...

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(29-04-2017, 12:53)maciej1486 napisał(a):
(29-04-2017, 10:39)Ski85 napisał(a): Odpowie mi może ktoś?

Sprawdził bym zawieszenie, zrobił geometrię + sprawdzenie poduszek. Potem ewentualnie sprzęgło do sprawdzenia.

(29-04-2017, 11:21)PunkRock86 napisał(a): Ja w swoim z tym samym silnikiem i mocą nie mam sprzęgła dwumasowego. Stawiał bym raczej na którąś półoś.

Skąd info ze brak Ci dwumasy?

Taką informację otrzymałem z ASO na podstawie VIN. Brak FAP i Sprzęgła dwumasowego. To jest pierwszy rocznik SC II z najsłabszym silnikiem.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Były słabsze

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Słabszy w SC II od 60 KW ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości