Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stag qbox piszczy centralka gazu


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie
Jak w temacie. Po odpaleniu auta np. po nocy  jak tylko silnik złapie temperaturę umożliwiająca przełączenie na gaz centralka gazu piszczy cztery razy krótką sekwencja sygnałów i kontrolka na centralce szybko miga. Sygnał jest podobny do braku gazu w butli. Gaz w butli jest. Stało się to nagle i nie ma związku z tankowaniem bo chwilę po tankowaniu jeździł bez zarzutu. Nie ma możliwości przełączenia na gaz od razu. Wyłączenie I włączenie centralki nic nie zmienia. Dopiero dłuższa jazda na paliwie i dobre rozgrzanie silnika sprawia że gaz daje się włączyć.

Ktoś ma wiedzę co oznacza taka sekwencja sygnału. Sekwencja krótkich sygnałów cztery razy pod rząd. Sygnały mają jednakową długość.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Przejrzyj czy żadna wtyczka czy wężyk się nie uszkodził lub nie odpiął.....
Poruszaj przewodami i rurkami z instalacji LPG...może coś się poluzowało..

Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Może czujnik temperatury szaleje i nie pozwala przełączyć na gaz

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(11-10-2024, 19:32)mb_17 napisał(a): Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy

Filtry były wymienione gdzieś pół roku temu.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
igorstasikowicz
Zarejestrowani

(11-10-2024, 20:02)Kapitan Powolny napisał(a):
(11-10-2024, 19:32)mb_17 napisał(a): Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy

Filtry były wymienione gdzieś pół roku temu.

Udało się rozwiązać ten problem? Brat u siebie ma ten sam problem. Będę wdzięczny za podpowiedź Biggrin

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Obstawiam że winowajcą jest któryś elektrozawór. Po próbie przełączenia na gaz, elektrozawór się nie otwiera, a co za tym idzie w układzie nie ma ciśnienia, więc centralka myśli że gaz się skończył i dlatego piszczy. Możliwe że wystarczy przeczyścić elektrozawór. Przy butli jest jeden, a drugi jak się nie mylę przy parowniku.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(26-10-2024, 20:19)igorstasikowicz napisał(a):
(11-10-2024, 20:02)Kapitan Powolny napisał(a):
(11-10-2024, 19:32)mb_17 napisał(a): Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy

Filtry były wymienione gdzieś pół roku temu.

Udało się rozwiązać ten problem? Brat u siebie ma ten sam problem. Będę wdzięczny za podpowiedź Biggrin

Póki co nie rozwiązałem tak do końca bo zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i musze zweryfikować czy ucieka przez chłodnicę, czy może reduktor puszcza. A dostęp do jednego i drugiego jest powiedzmy- taki sobie. Na razie problem rozwiązałem w ten sposób że mnie więcej kilometr jadę na benzynie i z palca przełączam na gaz i chodzi.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości