Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie
Jak w temacie. Po odpaleniu auta np. po nocy jak tylko silnik złapie temperaturę umożliwiająca przełączenie na gaz centralka gazu piszczy cztery razy krótką sekwencja sygnałów i kontrolka na centralce szybko miga. Sygnał jest podobny do braku gazu w butli. Gaz w butli jest. Stało się to nagle i nie ma związku z tankowaniem bo chwilę po tankowaniu jeździł bez zarzutu. Nie ma możliwości przełączenia na gaz od razu. Wyłączenie I włączenie centralki nic nie zmienia. Dopiero dłuższa jazda na paliwie i dobre rozgrzanie silnika sprawia że gaz daje się włączyć.
Ktoś ma wiedzę co oznacza taka sekwencja sygnału. Sekwencja krótkich sygnałów cztery razy pod rząd. Sygnały mają jednakową długość.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
pawlosio
1,309
6
389
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 11-10-2024, 15:49
Przejrzyj czy żadna wtyczka czy wężyk się nie uszkodził lub nie odpiął.....
Poruszaj przewodami i rurkami z instalacji LPG...może coś się poluzowało..
•
mb_17
506
9
363
261
INNY
2006
INNY
Andrychów
mb_17
Zarejestrowani
— 11-10-2024, 19:32
Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy
były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
•
kotleto
6,208
28
3370
395
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
Online
— 11-10-2024, 19:41
Może czujnik temperatury szaleje i nie pozwala przełączyć na gaz
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka
•
Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(11-10-2024, 19:32)mb_17 napisał(a): Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy
Filtry były wymienione gdzieś pół roku temu.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
igorstasikowicz
4
0
1
0
SC RX4
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Łódź
(11-10-2024, 20:02)Kapitan Powolny napisał(a): (11-10-2024, 19:32)mb_17 napisał(a): Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy
Filtry były wymienione gdzieś pół roku temu.
Udało się rozwiązać ten problem? Brat u siebie ma ten sam problem. Będę wdzięczny za podpowiedź
•
Piotr-87
227
1
78
13
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 26-10-2024, 21:11
Obstawiam że winowajcą jest któryś elektrozawór. Po próbie przełączenia na gaz, elektrozawór się nie otwiera, a co za tym idzie w układzie nie ma ciśnienia, więc centralka myśli że gaz się skończył i dlatego piszczy. Możliwe że wystarczy przeczyścić elektrozawór. Przy butli jest jeden, a drugi jak się nie mylę przy parowniku.
•
Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(26-10-2024, 20:19)igorstasikowicz napisał(a): (11-10-2024, 20:02)Kapitan Powolny napisał(a): (11-10-2024, 19:32)mb_17 napisał(a): Skoro po dłuższym rozgrzaniu daje się przełączyć to luźne przewody bym raczej wykluczył. Moja szklana kula podpowiada albo zbyt niską temperaturę przełączania na gaz ustawioną w centralce (min 35 stopni powinieneś mieć), albo początek końca reduktora. Oczywiście zakładam, że filtry masz w miarę "świeże". Najprościej będzie podjechać do jakiegoś magika żeby podpiął się do gazu i zobaczył co w trawie piszczy
Filtry były wymienione gdzieś pół roku temu.
Udało się rozwiązać ten problem? Brat u siebie ma ten sam problem. Będę wdzięczny za podpowiedź
Póki co nie rozwiązałem tak do końca bo zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i musze zweryfikować czy ucieka przez chłodnicę, czy może reduktor puszcza. A dostęp do jednego i drugiego jest powiedzmy- taki sobie. Na razie problem rozwiązałem w ten sposób że mnie więcej kilometr jadę na benzynie i z palca przełączam na gaz i chodzi.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|