Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

"Sprawdź wtrysk" Scenic II PH II, 2006


bejena99
Zarejestrowani

op Witam!
Mam do was sprawę mianowicie: Dziś w drodze do pracy Scenic nagle stracił moc i na desce wyświetlił się Serwis i nota: Sprawdź wtrysk. Samochód chodzi równo jak zawsze, nie dymi, tylko nie ma mocy.

Co podejrzewacie?

Scenic II PH II
1.9 130KM
2006r.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(29-03-2020, 14:11)bejena99 napisał(a): Co podejrzewacie?
Podejrzewamy iż zaistniała potrzeba zrobienia kompletnej diagnostyki komputerowej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • bejena99
maciej1486
Zarejestrowani

Jak bywasz w okolicach w Nakła to zapraszam. W okolicy masz też Cinias-a.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Ja w swoim. Jak miałem taki błąd to winny był egr. Część elektryczna.. Ale twój jest 130km a TM już nie było takich problemów ponoć. Ele objawy miałem takie same bo turbo nie załączało się. M

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

Zapewne auto wchodzi w tryb awaryjny. Ciekawe czy po ponownym odpaleniu błąd zniknie i pojawi się jak przekroczysz pewnej prędkości.

Taki komunikat może oznaczać milion rzeczy. Najpewniej podpiąć clipa. 

W jakim zakresie obrotów zmieniasz biegi? Sam zacząłbym chyba od sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania. Może po prostu się zabrudził. Przydałoby się go wyczyścić i wtedy spróbować. Przy częstej jeździe w miejskich warunkach i niskich obrotach, może się zabrudzić. Dodatkowo przy niskich obrotach, mogą zapiekać się łopatki turbiny, kiedy nie dasz jej szansy ładowania przez niskie obroty. Sugerowałbym też dolać jakiegoś dodatku do paliwa. Dobry jest tutaj liqui moly - Diesel Spulung i wybrać się gdzieś w trasę, gdzie przegonisz go na każdym biegu do nawet 4 tysięcy obrotów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2020, 16:33 przez KamWar.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Diagnostyka komputerowa prawdę powie.
Przy takim komunikacie może być milion przyczyn.
Nie musi być to Clip.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
bejena99
Zarejestrowani

op
(29-03-2020, 16:33)KamWar napisał(a): Ciekawe czy po ponownym odpaleniu błąd zniknie i pojawi się jak przekroczysz pewnej prędkości.

Po odpaleniu nie ma Serwisu. Zrobiłem trasę około 6km, samochód jechał jak zawsze, lecz wracając z trasy nagle znów wyskoczył Serwis i tytułowa nota i stracił swoją moc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2020, 18:47 przez bejena99.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(29-03-2020, 18:47)bejena99 napisał(a): Zrobiłem trasę około 6km
nie chcę się nad Tobą znęcał ale pojeździj nim może trochę i zaobserwuj objawy po przy takiej częstotliwości jazdy to nawet szklana kula nie pomoże

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

(29-03-2020, 18:47)bejena99 napisał(a):
(29-03-2020, 16:33)KamWar napisał(a): Ciekawe czy po ponownym odpaleniu błąd zniknie i pojawi się jak przekroczysz pewnej prędkości.

Po odpaleniu nie ma Serwisu. Zrobiłem trasę około 6km, samochód jechał jak zawsze, lecz wracając z trasy nagle znów wyskoczył Serwis i tytułowa nota i stracił swoją moc.

Czyli wchodzi w tryb awaryjny. Dokładnie. Pojeździj nim dłużej i go troszkę pokatuj. Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Błąd wyskakuje powyżej jakiejś prędkości?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2020, 20:40 przez KamWar.)

Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

Ten sam model silnika jak u mnie i ten sam problem...Zaczęło się jakieś dwa lata temu, po odpaleniu i przejechaniu 300 metrów spadek mocy i komunikat "sprawdź wtrysk". Po ponownym rozruchu problem znikał na jakiś czas. Od tamtego czasu zmieniłem styl jazdy (rzadko korzystam z "piątki" w drodze do i z pracy) i komunikat pojawia się ale bardzo rzadko. Szczerze nie wiem jaka może być tego przyczyna. Jeździłem na serwis kilkukrotnie, następnego dnia po 'usterce', ale nigdy nie otrzymałem dokładnej odpowiedzi na pytanie co jest jego przyczyną...W każdym bądź razie w moim przypadku komunikat ten zawsze pojawia się po niedługiej chwili od odpalenia silnika. Czytałem gdzieś na forum, że u kogoś kto miał podobny problem pomogło czyszczenie tzw. "gruszki" podciśnienia turbiny...możesz sprawdzić czy u Ciebie zadziała. powodzenia i jak coś wrzuć info czy pomogło.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości