Robert18
43
0
6
4
SC II ph II
2003
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Tarnobrzeg
Robert18
Zarejestrowani
— 08-11-2018, 20:05
op
Witam wszystkich użytkowników.
Od kilku dni borykać się z problemem obrotów biegu jałowego.
Sytulacja wygląda nastepujaca: podczas dojazdzania do świateł i poruszaniu się w korku gdy tylko wezmę auto na luz obroty spadają do 4 kresek na wyświetlaczu nasteonie do 3 lub auto całkiem przygasa po czym wszytko się stabilizuje i wraca do normy na wyświetlaczu 4 kreski.
Osobisicr Wyczyscielem już przepustnice, map senora, czujnik podciśnienie w kolektorze. Ddiagnistyka komputerowa również nie wykazała żadnego błędu. Cała symulacja zaczęła się po regeneracji alternatory.
Zauważyłem również ze gdy załącza się wentylator chłodnicy lub inny odbiornik prosty napięcie alternatory spada do 13 po czym wzrasta do 14,5. Podczas spadku napięcia silnik zaczyna nierówno pracowac. Gdy odepne wtyczkę na alternatorze która idzie do komputera ( brak ładowania ) ale auto działa poprawinie obroty silnika idealnie utrzymują się na 4 kreski.
Proszę o pomoc lub porady co jeszcze sprawdzić.z góry dziękuję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 20:05 przez Robert18.)
•
Roming
8,393
27
5190
5,668
INNY
2019
INNY
Tarnobrzeg
Roming
Zarejestrowani
— 08-11-2018, 20:09
Sam regenerowałeś alternator.
Mechanik mi mówił że regulator napięcia jeśli jest jakimś tańszym zamiennikiem to może powodować różnego rodzaju cuda.
Najlepiej kupować Valeo.
•
Robert18
43
0
6
4
SC II ph II
2003
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Tarnobrzeg
Robert18
Zarejestrowani
— 08-11-2018, 20:36
op
Niestety regenerację alternatory zleciłem elektrykowi samochodowemu. Więc jakie części zostały włożone ciężko mi powiedzieć. Finansowo kosztowało mnie to 420 zł w czy 120 to demontaż i montaż alternatory.
Przy okazj miał mi naprawić światła mijania ( wypalowa wtyka) i zamontować haka.
Byłem z reklamacja, mechanika upiera się alternator jest sprawny, ładowanie14,5. Jego diagnoza brzmiał ze silnik nie radzi sobie ze wzrostem zapotrzebowania na prąd. Stąd Spadek obrotów i przykazanie. Auto mną do niedawna Ale wcześniej nie zauważyłem takich spadków obrotów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 20:36 przez Robert18.)
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
Osobiście wymieniłbym regulator napięcia, a jak dalej byłoby to samo, wymienił ym cały alternator.
Sprawdź jeszcze pasek osprzętu czy się czasem nie ślizga
•
pio555
31,464
126
11207
3,060
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 08-11-2018, 20:45
(08-11-2018, 20:40)Warsztat pod chmurką napisał(a): Osobiście wymieniłbym regulator napięcia, a jak dalej byłoby to samo, wymienił ym cały alternator. uwielbiam takie porady
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Robert18
43
0
6
4
SC II ph II
2003
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Tarnobrzeg
Robert18
Zarejestrowani
— 08-11-2018, 21:50
op
Wielkie dzieło za pomoc i rady.
Jutro podjade na szrot i postaram się zdobyć cały alternator na podmiane.
•
Robert18
43
0
6
4
SC II ph II
2003
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Tarnobrzeg
Robert18
Zarejestrowani
— 09-11-2018, 02:05
op
Jak wygląda temat demontażu altwrmatoea ? ( scenic 2 2.0 16v 2004r). Czytałem kilka wypowiedzi ze trzeba zamontować zderzak.
Jest szansą wyjąć go od góry ?
Jakie parametry powinien mieć alternator przy tym silniku ? Jeśli chodz o wyposażanie to dość bogate ( klima, szyber dach,elekteyczne wszystkie szyby i lusterka,nawigacja,
•
pio555
31,464
126
11207
3,060
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 09-11-2018, 07:07
(09-11-2018, 02:05)Robert18 napisał(a): Jak wygląda temat demontażu altwrmatoea ? ( scenic 2 2.0 16v 2004r). Czytałem kilka wypowiedzi ze trzeba zamontować zderzak.
Jest szansą wyjąć go od góry ?
Jakie parametry powinien mieć alternator przy tym silniku ? Jeśli chodz o wyposażanie to dość bogate ( klima, szyber dach,elekteyczne wszystkie szyby i lusterka,nawigacja, Z tych pamiętam demontaż całego przodu
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-11-2018, 09:03
(09-11-2018, 02:05)Robert18 napisał(a): Jakie parametry powinien mieć alternator przy tym silniku ? o co dokładnie pytasz? ładowanie?
Przy Twoim silniku były chyba montowane dwa rodzaje alternatora 110A i 125A
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2018, 09:04 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Hydrant
159
2
59
51
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warmia
Hydrant
Zarejestrowani
— 10-11-2018, 17:41
Robert18 nie kupuj narazie alternatora, kup oryginalny VALEO regulator napięcia. Przerabiałem już to co ty. Tylko w 1.6. Problem jest nie do zmierzenia, twój elektryk miał racje, wszystkie parametry alternator będzie miał prawidłowe, a Renówka i tak będzie kulała.
•
|