Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skrajnie wysunięty tłoczek


QCoo
Zarejestrowani

op Cześć.
Jak się okazało mam skrajne zużycie hamulców tylnych. Tak bardzo skrajne, że z jednej strony aż zmieliło jeden klocek hamulcowy, a drugi jest bardzo blisko tej samej histori... oczywiście tarcza też zjechana duuużo za dużo. Nie mniej zabrałem się za wymianę i okazuje się, że tłoczek jest tak bardzo wysunięty, że nawet nie jestem w stanie wcisnąć urządzonka do wsuwania tłoczków. Próbowałem innymi sposobami, ale jedyne co udało mi się to ruszyć tłoczek o 1 mm, po czym i tak wraca spowrotem. 
Znacie jakieś sposoby na ratunek w tej sytuacji?

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

On jest wkręcany czy wciskany tylko?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Jest wkręcany i wciskany jednocześnie

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Tak myślałem. Może jest zapieczony dlatego się nie chce wkręcić spowrotem...

Odpowiedz
QCoo
Zarejestrowani

op Prawa strona. W którą stronę wkręcać ten tłoczek i jak sobie poradzić jeżeli jest zapieczony?

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Jeżeli mowa o tyle to wkręcano-wciskany.

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Wkręcamy w prawo. Jeśli jest zapieczony to zacisk do regeneracji. Zazwyczaj tak się dzieje jak się na czas klocków nie wymienia. Tłoczysko wysówa sie maxymalnie, gdzieś kawałek klocka bez okładziny zacznie trzeć o tarczę przez co się mocno grzeje i po zacisku a często też i po tarczy.
Dlatego klocki lepej wymieniać troszkę wczesnej niż chwilę za późno bo cena klocków to pikuś do remontu całego układu hamulcowego koła Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2021, 13:48 przez Gieno555.)

Odpowiedz
QCoo
Zarejestrowani

op
(27-11-2021, 13:47)Gieno555 napisał(a): Wkręcamy w prawo. Jeśli jest zapieczony to zacisk do regeneracji. Zazwyczaj tak się dzieje jak się na czas klocków nie wymienia. Tłoczysko wysówa sie maxymalnie, gdzieś kawałek klocka bez okładziny zacznie trzeć o tarczę przez co się mocno grzeje i po zacisku a często też i po tarczy.
Dlatego klocki lepej wymieniać troszkę wczesnej niż chwilę za późno bo cena klocków to pikuś do remontu całego układu hamulcowego koła Thumbup

Auto, które kupiłem powiedziec, że jest bardzo zaniedbane to nic nie powiedzieć.... :/
Czyli co mogę zrobić w tej sytuacji? Uda mi się tłoczek samemu wyciągnąć? I co dalej? Tłoczek do wymiany a reszta do czyszczenia?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Jeśli nie możesz zmieścić narzędzia do wciskania tłoczków spróbuj użyć ścisk stolarski i kluczyk do tarczy od kątówki. Ściskiem skręcasz, kluczem kręcisz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Mati
Gieno555
Zarejestrowani

@ siwusek216 nawet jak go wciśnie a jest przypieczony to nie będzie działał jak należy. Ręczny może świrować itd. ale spróbować można.
@ QCoo jeśli nigdy tego nie robiłeś i nie wiesz jak to zrobić to lepej oddaj do warsztatu który regeneruje zaciski hamulcowe. Zrobią to fachowo i dostaniesz gwarancję. Hamulce to ważna sprawa i lepej nie oszczędzać.
Możesz spróbować jak kolego @ siwusek216 radzi i spróbować go jakoś wcisnąć/wkręcić. Ale czy on będzie działał jak należy to się okaże.
Miałem podobne przeżycia w Opolu o okazało się że zacisk po krótkim czasie ,, zjadł" nowe klocki. A na drugim kole ze sprawnym zaciskiem klocki prawie że nie ruszone.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości