Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silnik dmuchawy - dziwna blaszka


xamer
Zarejestrowani

op Rozbierał ktoś silnik dmuchawy? jest tam dziwna blaszka wewnątrz która co jakiś czas wypada i tym samym nie działa nawiew... ktoś wie jak to się nazywa i czy można ew jakoś to zlutować?

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op Serio? nikt nic?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Mało kto wyciągał silnik dmuchawy, nie mówiąc o rozbieraniu go

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2019, 00:54 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
grzelisek
Zarejestrowani

Ja rozbierałem, znaczy silniczek wyciągałem i faktycznie jest tam jakaś blaszka, mam w garażu jakiś trochę zużyty silniczek to sprawdzę co z tą blaszką, czy jeszcze jest na miejscu czy już wyrzuciłem i podepne pod Aku sprawdzę czy działa bez niej.

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op bez niej nie działa, jak podłączysz ją odwrotnie też nie działa, jak spróbujesz zmostkować styki też nic che działać... musi być umieszczona w określonej pozycji wtedy działa jak należy tylko, że ona tam luźno siedzi i co jakiś czas wyskoczy i złapie ją magnes silniczka...

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

A nie jest to przypadkiem blaszka trzymająca szczotkę silnika dmuchawy ? Zapodaj jakieś zdjęcie.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op Jak widać próbowałem ją przylutować ;lecz nie chciała się trzymać więc brutalnie przymocowałem ją za pomocy tytyrytki... ta blaszka spina bowód pomiędzy szczotkami jak zmostkuje się kabelki od szczotek dmuchawa chodzi bardzo wolno więc wydaje mi się, że ta blaszka wchodzi w jakiś rezystor (taka szara kostka pod złączami w które wchodzi blaszka) i on dopiero napędza cały układ... wydaje mi się też, że ta blaszka w chwili przegrzania silniczka ma za zadanie wyskoczyć i przerwać obwód

Załączone pliki

Miniatury
                       

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Więc jeśli to zabezpieczenie termiczne to może jest jakiś powód jej wyskakiwania. Kilka dni temu miałem podobny problem z silnikiem nawiewu w starym Clio. Tylko tam był klasyczny termik. No i gwiżdżący silnik - zacierający się. Smary, czyszczenie i wymiana termika - wszystko pięknie i cicho dmucha.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op nie no tak wszystko przeczyszczone ale ta blaszka już była tak obluzowana, że nie dało się jej włożyć, w sensie zaraz wypadała

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości