Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silnik 1.9 dci bez mocy


tobbik
Zarejestrowani

Witam,
mój scenic  dławi się coraz bardziej od dłuższego czasu, naczytałem się sporo i dzisiaj udało mi się zajrzeć do egr, na razie bez wyjmowania, bo nie znalazłem sposobu na zdemontowanie obudowy filtra powietrza.
Sam EGR wygląda obecnie tak:
[Obrazek: D2MqdhM.jpg]
Tak z kolei przewód, który się z nim łączy, generalnie w obu przypadkach mieszanka sadzy i filmu olejowego (takie odnoszę wrażenie)
[Obrazek: 5yxGTaO.jpg]
Nie potrafię niestety ocenić czy jest on otwarty, czy zamknięty, ani tym bardziej go wyczyścić (tu zgaduję, że musiałbym wyjąć cały metalowy element, czyli bez zdemontowania obudowy filtra ani rusz.
I tu docieram do miejsca, gdzie szukam podpowiedzi, czy faktycznie trzeba wyjąć cały element (na allegro często występuje chyba pod nazwą chłodnica EGR), co pewnie nie byłoby szczególnie wygodne, czy wystarczy jak spróbuję wyczyścić to, co obecnie widzę.
Kolejna sprawa to kwestia, czy zawór jest obecnie otwarty czy zamknięty, bo jeśli zamknięty z tego co czytam jest szansa, że wystarczyłoby odpiąć od niego wtyczkę (u mnie produkcja auta 2002 rok).
Jeśli muszę jednak całość wyjąć, jak zdemontować obudowę filtra (zdjąłem podszybie po stronie pasażera i odkręciłem obie śruby, teraz wszystko trzyma się na przewodzie z przepływomierzem, który pewnie też warto byłoby obejrzeć).
Jedyne, co przychodzi mi do głowy to odpiąć w jakiś sposób tę spinkę (??) (znaleziona za przepływomierzem z punktu widzenia filtra powietrza):
[Obrazek: YvTYR3S.jpg]
Pozostaje jeszcze kwestia, co przy okazji wyczyścić, skoro i tak rozgrzebuję te elementy i tu będę wdzięczny za każde podpowiedzi.

EDIT:
EGR zlokalizowany, dopiszę w tym poście, być może przyda się kolejnym "szczęściarzom" jak ja:
[Obrazek: silnik_1_9_dci_1047.jpg]


Tak wyglądał pacjent dzisiaj rano, zabrudzony na tyle, ze musiałem go troche opukać zanim wyskoczył:
[Obrazek: tSZzvAY.jpg] [Obrazek: D9yXwv6.jpg] [Obrazek: 7pKSnOX.jpg]

Szybka jazda próbna daje nadzieje, ze jest lepiej, nie pojawiła się kontrolka i nie było zadławienia, zobaczymy co będzie jak w poniedziałek >100km przejadę Biggrin

Mam natomiast niepewność co do ponownego montażu ponieważ podczas demontażu zawór rozjechał mi się na dwie części + pierścień / uszczelkę a przy skłądaniu nie byłem pewien kolejności. Gdy wróciłem i zajrzałem pod maskę na łączeniu z dolotem widziałem świeży ślad smoły co tylko wzmocniło niepewność, ktoś może podpowiedzieć jak to powinno być?
A może wszystko OK ze względu na to, że na powierzchni łączącej poszczególne elementy widziałem wyżłobienia prowadzące na zewnątrz i być może to niby wydostaje się nadmiar syfu?

PS. Dzięki scrabi83 i Mati za odpowiedzi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2017, 19:17 przez tobbik.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

tzn? częśc mechaniczna skręcasz z elektryczna , po miedzy metalowa uszczelka taka cieniutka.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

U kolegi 102KM to egr powinnien być na wierzchu i na środku silnika. Daj zdjęcie silnika

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

Przecież zdjęcie jest wyżej.

Cześć elektryczna jest zespolona z zespolona z częścią mechaniczną. Jeżeli u Ciebie się to oddzielilo to znaczy że ktoś już tam grzebal.
Podkładka idzie pod część mechaniczna

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
tobbik
Zarejestrowani

Całkiem możliwe że ktoś grzebał, gdy kupowałem było chyba ok 220tys km, teraz 282 tys km.
Generalnie część elektryczna odeszła po lekkim pociągnięciu, z częścią mechaniczną się pomęczyłem, pewnie przez to, że była aż tak zaklejona smołą, podkłądka na razie między dolotem a obiema częściami egr. Powinienem próbować to ewentualnie jakoś uszczelnić, czy nie powinno być problemów.
PS. wie ktoś może, jak zdemontować obudowę filtra powietrza i przepływomierz? T am pewnie też różowo nie jest... Z odkręceniem śruby po lewej stronie poradziłem sobie po zdemontowaniu lewej części podszybia (od strony pasażera), natomiast nie wiem jak się uwolnić od węża za silnikiem...

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie widziałem posta po jego edycji, tak jak piszesz nie powinno się to rozpolowic

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tobbik
Zarejestrowani

Hej, no I po czyszczeniu EGR równolegle z wymianą serwa auto odzyskało z 5 lat życia i werwę, niestety powoli znowu jest troszkę gorzej z ze dwa razy już się zapaliły świece żarowe. Zgaduję, że syf, który był w dolocie i nie udało mi się go usunąć a szczególnie syf, który zapewne jest w rurce między dolotem a wydechem robi swoje,
Czy ktoś może podpowiedzieć jak najlepiej się zabrać do wymontowania całego zestawu a nie samego EGR? Na start na pewno nie mam pomysłu jak się pozbyć wycieraczki i podszybia, byłbym wdzięczny gdyby ktoś podpowiedział parę słów. Sporo na necie jest o EGR w 1.9dCi, ale jak już szukam podpowiedzi jak się za to zabrać w Scenicu 1 ph2 to ciężko o konkrety ale trafiam na wygarnięte linki.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

wycieraczek zapewne nie zdejmiesz bez ściągacza.
a podszybie musisz i tak odkręcic co by mieć dostęp do caółego zestawu egr-a

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(13-11-2017, 21:29)scrabi83 napisał(a): a podszybie musisz i tak odkręcic co by mieć dostęp do caółego zestawu egr-a
nie, kolega ma 102KM EGR prawie jak w 130KM

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

mimo wszystko i tk do rurki sie nie dostanie bo jest pod podszybiem włąsnie.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości