wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-09-2023, 21:25
(10-09-2023, 20:29)ljs_ljs_ljs napisał(a): ak chodzi o diesle, to trzeba brać pod uwagę strefy
czystego transportu i normy euro. Diesel na dziś to Euro 6 (DFP i zwykle adblue), inne w zasadzie się nie liczą jeżeli trafimy na strefę. Jak poza strefą i płatnymi drogami to już znacznie więcej diesli wartych zakupu się znajdzie. Współczesne benzyny są ułomne, szczególne 1.2tce (h5f), 1.4tce (z renault), 1.0 ecoboost (ford), 1.6thp i pochodne (bmw/psa/..), 1.2 tsi (VW/Skoda/Seat).
Bywają też ułomne diesle ale to już trzeba się samemu doszkolić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2023, 21:28 przez wojteks.)
•
Wozny84
1,011
2
414
1,621
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 10-09-2023, 21:31
A może ktoś coś o dieslu 1.6 lub 2.0 blueHDI? Tam jest podobno problem z pompą adblue. A poza tym jakie to są silniki? Jakie przebiegi robią bezproblemowo? Chodzi dokładnie o c4 grand picasso po 2016r.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-09-2023, 21:41
(10-09-2023, 21:31)Wozny84 napisał(a): Tam jest podobno problem z pompą adblue. Bardziej z całym zbiornikiem za około 1000 Euro. O wyprogramowaniu za 1000 pln było już wspomniane w którymś temacie.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• Wozny84
Wozny84
1,011
2
414
1,621
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 10-09-2023, 21:52
No ok, ale te citroeny można kupić w fajnych pieniądzach. To nawet przeznaczyć te 5 tysięcy na nowy zbiornik i jeździć spokojnie dalej. Ale oprócz tego zbiornika jakie one przebiegi wytrzymują? Bo jak samochody z 2017 roku można kupić już za 50 tys zł, a dajmy na to za 60tys zł kupisz już coś pewnego, to może warto zainwestować w takie auto?
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Ja mam 1.6 z jeszcze działającym adblue. Jak padnie to do kasacji.
Na forach są ludzie gdzie ratują adblue wsadzają 3-5 tyś zł i za kilka miesiący powtórka. Mój wuja ma C4 z 2.0 blue ma go od 50 tyś km, a teraz ponad 200 tyś ma najechane. Też miał problem z adblue lecz wymienił wtrysk na używany bo cały system działa. Nie jestem znawcą ale najgorsze te silniki nie są w porównaniu do 1.6 thp (też miałem - właśnie w c4 picasso).
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
twilk7
4,266
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 05:41
@ Wozny84 chcesz pogadać o silnikach PSA i problemach z AdBlue, to daj numer telefonu na PW. Odpowiem na Twoje pytania. Za dużo pisania tutaj.
@ wojteks tam nie ma problemów ze zbiornikiem, tylko z pompą, a to nierozbieralna całość, więc trzeba wymienić zbiornik, który kosztuje ok 5 tysięcy, a wcześniej czy później i tak pompka znowu padnie.
Co do stref czystego transportu, to spokojnie E5 wystarczy.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2023, 06:06 przez twilk7.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to twilk7 for this post
• Wozny84
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 06:07
(11-09-2023, 05:41)twilk7 napisał(a): tam nie ma problemów ze zbiornikiem, tylko z pompą, a to nierozbieralna całość, więc trzeba wymienić zbiornik Różne uszkodzenia bywają, oprócz pompki w nierozbieralnym zbiorniku są grzałki które też się psują, jest zarastający/zatykający się skrystalizowanym i przygrzanym/przypalonym mocznikiem wtryskiwacz i podgrzewana rurka do niego.
•
twilk7
4,266
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 06:38
Używając dobrej jakości Adblue, polecam produkt firmy BASF, z dodatkiem zapobiegającym krystalizacji, unikasz większości opisanych przez Ciebie problemów. Niestety, pompka jest wadliwej konstrukcji.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to twilk7 for this post
• wojteks, Wozny84
ljs_ljs_ljs
551
0
105
74
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Skawina
A nie mozna tego adBlue wyprogramowac ? . Niechaj zbiornik i pompa sobie jezdzą w trybie nieuzywanym.
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 07:55
(10-09-2023, 17:08)Meszi.cz napisał(a): (10-09-2023, 16:26)wędkarz napisał(a): Ja polecam 1.6 dci. Super dynamika,mała awaryjność,małe spalanie. Bardzo elastyczny. Jedyne co dosyć drogie to wymiana rozrządu,przy 200tys. wypada zmienić
Przy 200k to producent zaleca kontrole a nie wymianę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zgadza się. Chociaż z tego co czytam to już sporo ludzi wymieniło przy 200kkm rozrząd, w tym ja. Też nie każdy usłyszy że coś grzechocze
(11-09-2023, 06:38)ljs_ljs_ljs napisał(a): A nie mozna tego adBlue wyprogramowac ? . Niechaj zbiornik i pompa sobie jezdzą w trybie nieuzywanym.
Można - 2500zł.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2023, 07:56 przez wędkarz.)
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
|